تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ادعای چین؛ آمریکا بزرگترین برنده «بحران اوکراین» است

مقامات چینی که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین حاضر به محکوم کردن تجاوز ارتش پوتین نشدند، می‌گویند آمریکا بحران اوکراین را ایجاد کرد و اکنون بزرگترین برنده آن است.

کد خبر: ۱۳۶۶۵۰
۱۰:۰۵ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

ادعای چین؛ آمریکا بزرگترین برنده «بحران اوکراین» است

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین، جهان را به تامل و هوشیاری در قبال "اقدام آمریکا در ایجاد بحران اوکراین" فراخواند.

به نقل از وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در باره این مساله که بسیاری از کشور‌های اروپایی به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه با کمبود انرژی مواجه شده‌اند و مجبورند گاز طبیعی آمریکا را از طریق اقیانوس با قیمت‌های بالا وارد کنند. گفت: با گذشت شش ماه از تشدید کامل بحران اوکراین، بار دیگر ثابت شد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا و سایر کشور‌های غربی مشکل را حل نمی‌کند. علاوه بر این، این تحریم‌ها نتیجه معکوس داشته و تأثیری ایجاد کرده مثل بهمن که با یک گلوله برف شروع شده و گسترش می‌یابد.

وی افزود: من متوجه گزارش‌هایی شدم که می‌گفتند قیمت گاز طبیعی در اروپا بیش از ۱۰ برابر قیمت‌های گاز طبیعی در ایالات متحده است که شکافی رکوردشکن است. بر اساس ارقام فاش شده توسط بیزینس اینسایدر، شرکت‌های آمریکایی از هر محموله گاز طبیعی مایع به اروپا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد دارند. ظاهراً، درست مانند دلالان اسلحه و غلات، تاجران انرژی در ایالات متحده قطعاً این فرصت را برای تبدیل بحران به معدن طلا از دست نمی‌دهند، زیرا آن‌ها سود‌های گزافی را از متحدان ایالات متحده به دست می‌آورند. در همین حال، اروپایی‌ها بهای آن را می‌پردازند - افزایش قبوض برق، کاهش دمای گرمایش و حتی خاموشی سازمان‌یافته. جای تعجب نیست که جورج گالووی، نماینده سابق پارلمان انگلیس، گفت که ایالات متحده "آماده است تا آخرین قطره خون اوکراینی‌ها بجنگد، در نهایت، آماده است تا آخرین قطره خون اروپا بجنگد"!

لیجیان تاکید کرد: آمریکا بحران اوکراین را ایجاد کرد، اما اکنون تبدیل به بزرگترین برنده شده است که در آن سوی اقیانوس نشسته و از این بحران سود می‌برد. این نیاز به تأمل و هوشیاری دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی