تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بحران «کم‌آبی» جدی است

سید علیرضا شریعت، دبیر فدراسیون صنعت آب ایران می‌گوید بحران کم‌آبی در کشورمان جدی است و باید عبور از این مساله «گفت‌وگوی ملی» بین تمامی دستگاه‌ها شکل بگیرد.

کد خبر: ۱۳۶۴۴۲
۰۸:۴۵ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

بحران «کم‌آبی» جدی است

دیدارنیوز: یک کارشناس آب را جزو دغدغه‌های اصلی مردم دانست و گفت: تنها راه عبور از این مساله شکل‌گیری «گفت‌وگوی ملی» بین تمامی دستگاه‌ها است.

سید علیرضا شریعت، موضوع آب و محیط زیست را جزو دغدغه‌های اصلی مردم کشور دانست و اظهار کرد: در هشت سال گذشته پیمایشی برای بیان ۱۰ دغدغه اصلی مردم برگزار شد. در نتیجه این پیمایش بسیاری از مردم، مسئله آب و محیط زیست را جزو ۱۰ اولویت خود دانستند و به‌طور قطع با توجه به شرایط فعلی کشور به لحاظ تغییر اقلیم و گرمای بی‌سابقه و کم آبی شدید، دغدغه آب و محیط زیست در کمترین حالت جزو پنج دغدغه اصلی امروزه مردم کشور ماست.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مسئله کم‌آبی و خشکسالی عارضه‌ای است که سراسر آمریکا و جنوب اروپا را هم فرا گرفته و حتی شرق آسیا را در نوردیده است. خاورمیانه هم که از دیرباز با کم‌آبی مواجه بوده است، بیشترین تاثیر منفی را از این وضعیت به خود دیده است و خواهد دید. در این شرایط و با عنایت به اینکه دوره‌های خشکسالی و توالی آن سرعت بی‌سابقه‌ای گرفته است، تنها کشور‌های پیشرفته و دارای توان مالی و مدیریتی قادر به سازگاری با این شرایط هستند و کشور‌های فقیر در مقابل این پدیده به‌شدت آسیب‌پذیر می‌شوند.

شریعت اضافه کرد: متاسفانه کشور ما از این قاعده مستثنی نیست چراکه علاوه بر کم‌آبی و خشکسالی با مشکلات دیگری، چون تحریم، رکود تورمی، بیکاری، فقر و کمبود منابع مالی ناشی از تحریم مواجه‌ایم و سوء مدیریت در منابع آب هم باید به آن افزود.

دبیر فدراسیون صنعت آب ایران راه عبور از این وضعیت را در قالب یک «گفت‌وگوی ملی» دانست و افزود: ابتدا باید دغدغه همه آب باشد سپس محور گفت‌وگوی ملی شکل بگیرد تا همه فعالان در حوزه‌های مختلف توان گفتگو با یکدیگر را داشته باشند چراکه آب یک موضوع چندوجهی است. اگر بتوانیم تمامی نهاد‌ها و فعالان حوزه‌ها را درباره آب دور یک میز جمع کنیم، قطع به یقین درباره دیگر مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز توان گفتگو و حل مشکل را پیدا خواهیم کرد.

شریعت در پایان گفت: به نظر من باید در کنار هیئت دولت یک هیئت دولت دیگری با حضور وزرای جهاد کشاورزی، نفت، نیرو، صمت، اقتصاد و دارایی و کشور و سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آب شکل بگیرد و با استفاده از دیدگاه‌ها و راهکار‌های عملی متخصصان دلسوز و باتجربه بخش خصوصی برای رفع این چالش عظیم چاره‌اندیشی شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی