تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

وزیر ارشاد: ممنوع‌التصویری کلمه بدی است؛ باید نقش پدر را بازی کنیم!

در شرایطی که این روزها سینماگران با محدودیت‌ها و حتی گفته می‌شود ممنوع‌الکاری و ممنوع‌التصویری مواجه هستند، وزیر ارشاد می‌گوید مخالف استفاده از ادبیات خشن در مواجهه با اهل هنر است! او گفت: ممکن است ۴ نفر کار‌هایی انجام دهند که در هر صنفی باعث شوند مشکلاتی به وجود آید، ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش پدر را باید بازی کنیم.

کد خبر: ۱۳۶۳۳۲
۱۲:۳۶ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱

وزیر ارشاد: ممنوع‌التصویری کلمه بدی است؛ باید نقش پدر را بازی کنیم!

دیدارنیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من مخالف استفاده از ادبیات خشن و کلماتی که بار معنایی منفی دارد در مواجهه با اهل هنر هستم؛ چراکه ممکن است افراد خودشان را مخاطب آن بدانند.

محمدمهدی اسماعیلی، درباره گلایه برخی بازیگران از موضوع ممنوع‌التصویری گفت: این کلمه بدی است، به دوستان گفته‌ام از کلماتی استفاده نکنند که اندازه‌اش به فعلش نمی‌خورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به طور مثال دوستان گفتند لب‌خوانی جرم است؛ جرم کلمه ثقیلی است. حال یک اشکالی وجود دارد که برای آن آیین‌نامه انضباطی وجود دارد. کلمات را شاید دوستان در یک مصاحبه‌ای بدون آمادگی می‌گویند که همان کلمات مسئله ایجاد می‌کند. همه این‌ها آیین‌نامه و قانون دارد.

وی افزود: این همه آدم در فضای هنر فعالیت می‌کنند در این میان ممکن است ۴ نفر کار‌هایی انجام دهند که در هر صنفی باعث شوند مشکلاتی به وجود آید، باید طبق قانون با آن‌ها برخورد شود.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا بنا نیست مشکلاتی از این دست حل و فصل شوند، گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش پدر را باید بازی کنیم. گاهی یک جایی اشکالی وجود دارد، اما ما تلاشمان را می‌کنیم. در همین آیین‌نامه‌ها که مورد اشاره است، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختیارات داده شده در اتفاقاتی که می‌افتد، بتواند با رعایت اقتضائات و با تدبیر مسائل را حل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: من مخالف استفاده از ادبیات خشن و کلماتی که بار معنایی منفی دارد در مواجهه با اهل هنر هستم؛ چراکه ممکن است افراد خودشان را مخاطب بدانند. همیشه به همکارانم می‌گویم در مباحث حوزه فرهنگی کلماتی را به کار نبرید که ممکن است مابه‌ازای بیرونی‌اش خیلی وجود نداشته باشد، اما خود کلمه آزاردهنده است، قبول دارم که اشکالاتی از این دست باید برطرف شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی