تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ادعای یورونیوز؛ حمله آمریکا به شبه‌ نظامیان تحت حمایت «سپاه» در سوریه

شبکه خبری یورونیوز به نقل از فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که ارتش ایالات متحده طی عملیاتی در شرق سوریه، حملاتی هوایی را علیه شبه‌نظامیان تحت حمایت سپاه پاسداران ایران انجام داده است.

کد خبر: ۱۳۶۱۳۳
۱۲:۴۳ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱

ادعای یورونیوز؛ حمله آمریکا به شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در شرق سوریه

دیدارنیوز: ارتش ایالات متحده بامداد چهارشنبه ۲۴ اوت (۲ شهریور) اعلام کرد طی عملیاتی در شرق سوریه، حملاتی هوایی را علیه شبه‌نظامیان تحت حمایت سپاه پاسداران ایران انجام داده است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه خود آورده است که این اقدام «متناسب و حساب‌شده» انجام شده است تا «خطر تشدید تنش محدود شده و تهدید تلفات به حداقل رسانده شود.»

بنابر اعلام مقامات نظامی آمریکا حمله روز چهارشنبه به «تاسیسات زیرساختی مورد استفاده شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران»، بنا بر دستور جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده انجام گرفته است.

جو بوچینو، سخنگوی نیروی فرماندهی مرکزی آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «حملات امروز برای محافظت و دفاع از پرسنل ایالات متحده ضروری بود».

وی افزود که این حمله در پاسخ به حمله ۱۵ اوت به نیرو‌های آمریکایی در سوریه انجام شده است. در این حمله پهپاد‌هایی که گفته می‌شد توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران پرتاب شده بودند، پادگان التنف مورد استفاده نیرو‌های آمریکایی را هدف قرار داده بودند.

پایگاه التنف در مرز سوریه، عراق و اردن قرار دارد و نیرو‌های آمریکایی و بخشی از اپوزیسیون رژیم سوریه موسوم به «مغاویر الثوره» به‌طور مشترک از آن برای مبارزه با داعش استفاده می‌کنند. فرماندهی مرکزی ایالات متحده در آن مقطع زمانی گفته بودند که هیچکس در جریان این حمله زخمی نشده و تاسیسات پایگاه هم خسارتی ندیده است.

رسانه‌های دولتی سوریه هنوز وقوع حمله چهارشنبه شب به دیرالزور را تایید نکرده‌اند و ایران نیز به نوبه خود به چنین رخدادی اذعان نکرده است. دیرالزور استانی استراتژیک و دارای میادین نفتی است که در نزدیکی مرز عراق قرار دارد. گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران و نیرو‌های سوری این منطقه را کنترل می‌کنند و اغلب در حملات قبلی هدف هواپیما‌های جنگی اسرائیل بوده‌اند.

خبر حمله نظامی آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه در حالی منتشر شده است که قرار است امروز، چهارشنبه، واشنگتن تصمیم خود را در خصوص جواب ایران به متن پیشنهادی اروپا در برجام ارائه کند.

مقام‌های آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که انتظار دارند ایالات متحده تا آخر وقت روز چهارشنبه به نظرات ایران پاسخ دهد و پس از آن به احتمال زیاد به دور دیگری از مذاکرات در وین اتریش برای نهایی کردن جزئیات توافق احتمالی نیاز خواهد بود.

ناظران می‌گویند حمله شب چهارشنبه می‌تواند نشانه‌ای دال بر آن باشد که آمریکا به صورت کلی با پاسخ ایران موافقت کرده و اقدام نظامی از آن رو انجام شده است تا به متحدان اطمینان داده شود حتی در صورت امضای توافق هسته‌ای با تهران، واشنگتن به مقابله با فعالیت‌های سپاه پاسداران در منطقه ادامه خواهد داد.

اسرائیل و جمهوری‌خواهان در کنگره از مخالفان سرسخت احیای برجام در قالب فعلی به شمار می‌روند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی