تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی کدام است؟

ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی را بشناسید و از یک منبع معتبر خریداری کنید.

کد خبر: ۱۳۵۶۲۶
۱۳:۴۴ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

دیدارنیوز:  بسیاری از دندانپزشکان در ابتدای فعالیت خودشان، بودجه زیادی جهت راه اندازی مطب ندارند. همین موضوع باعث می شود که به دنبال خرید تجهیزات دندانپزشکی کم و کارآمد باشند. برخی از ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی می توانند برای راه اندازی مطب دندانپزشکی در همان ماه های اول و روزهای اول کافی باشند. به همین خاطر، اطلاع از لیست ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی به دندانپزشکان کمک می کنند تا بتوانند از همان ابتدای کار در هزینه های خودشان صرفه جویی کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم با توجه به مهم ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی، مطالب مفیدی را به شما ارائه کنیم.

ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی کدام است؟

ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی

مطب های دندانپزشکی که در کشور ایران راه اندازی می شوند یا به صورت عمومی هستند یا به صورت تخصصی. منظور از عمومی و تخصصی بودن مطب، خدماتی است که در مطب دندانپزشکی ارائه می شوند. در واقع، در صورتی که مطب دندانپزشکی خدمات خود را به صورت عمومی ارائه کند، نیاز به تجهیزات کمتری برای شروع کار دارد. خدمات عمومی شامل جرم گیری، ترمیم دندان و معاینه دندان می باشند.

اما در صورتی که مطب به صورت تخصصی راه اندازی شود، بدیهی است که یک سری تجهیزات دندانپزشکی نیز باید به صورت تخصصی خریداری شوند. مطب های دندانپزشکی تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه عصب کشی، اندو، کامپوزیت، فرآیندهای زیبایی دندان ها و ... می کنند. 

ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی وسیله هایی هستند که باید برای یک مطب دندانپزشکی عمومی خریداری شوند. به ازای ارائه هر خدمات تخصصی در مطب دندانپزشکی، میزان وسایل مورد نیاز برای مطب دندانپزشکی نیز افزایش پیدا می کند.

یونیت دندانپزشکی؛ یکی از مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی یکی از ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی می باشد که وجود حداقل یک یونیت دندانپزشکی در مطب ضروری است. یونیت دندانپزشکی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که دو بخش مهم آن، صندلی دندانپزشک و صندلی بیمار است.

ساکشن، لامپ قرار داده شده در یونیت، میز تابلت و ... از جمله اجزایی هستند که در یک یونیت دندانپزشکی وجود دارند. یونیت دندانپزشکی ایرانی، دارای قیمت مناسب تری بوده و می تواند گزینه خوبی برای افرادی که بودجه بسیار زیادی ندارند، باشد. با این حال بهتر است که در خرید یونیت دندانپزشکی جهت راه اندازی مطب عجله نکنید. زیرا یک یونیت دندانپزشکی باید بتواند نیازهای اولیه مطب را برطرف کند و کیفیت بالایی داشته باشد.

اتوکلاو دندانپزشکی؛ وسیله ای لازم برای هر مطب دندانپزشکی

اتوکلاو دندانپزشکی یک دستگاه بسیار مهم در مطب های دندانپزشکی محسوب می شود. هر مطب دندانپزشکی برای حفظ جان بیماران و دندانپزشکان، باید دارای حداقل یک دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی باشد. دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی با بخار فشار بالا، اقدام به استریل کردن تجهیزات دندانپزشکی می کند.

بنابراین، یکی از ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی، ماشین اتوکلاو می باشد. ماشین اتوکلاو نیز با کیفیت های مختلفی به تولید می رسد و می تواند با بودجه های متنوعی خریداری شود. قیمت ماشین اتوکلاو دندانپزشکی بر اساس نوع ماشین، برند آن و کیفیت آن می تواند متفاوت باشد.

آمالگاماتور دندانپزشکی و مواد اولیه پر کننده دندان

آمالگاماتور دندانپزشکی از جمله ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی محسوب می شود. آمالگاماتور یک وسیله ساده است که اقدام به مخلوط کردن مواد پر کننده دندانی می کند. در واقع، وظیفه آمالگاماتور مخلوط کردن جیوه و نقره به صورت همزمان است تا مواد پر کننده آمالگام با کیفیت بالا به وجود بیاید.

با توجه به اینکه یکی از ساده ترین کارهایی که در مطب های دندانپزشکی انجام می شوند، ترمیم دندان های پوسیده می باشند، ضروری است که حداقل یک دستگاه آمالگاماتور برای تهیه آمالگام مورد نیاز پر کردن دندان، در مطب دندانپزشکی وجود داشته باشد.

اینسترومنت های مورد نیاز برای مطب دندانپزشکی

اینسترومنت های دندانپزشکی که برای خالی کرد حفرات دندانی، جرم گیری، سوراخ کردن دندان و ... مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی محسوب می شوند. اینسترومنت های مورد نیاز برای مطب دندانپزشکی باید با کیفیت بالایی خریداری شوند تا سال های سال مورد استفاده قرار گیرند. دقت داشته باشید که برخی از این ایسنترومنت ها مانند آینه دندانپزشکی، حتی برای معاینه دندانپزشکی نیز ضروری می باشند.

مواد ضد عفونی کننده جهت ضد عفونی کردن سطوح مختلف

یکی از ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی، محلول های ضد عفونی کننده برای مطب های دندانپزشکی هستند. با توجه به اینکه سطح آلودگی ایجاد شده در مطب دندانپزشکی می تواند متفاوت باشد، بهتر است که محلول های ضد عفونی کننده با سطح متوسط و بالا خریداری شوند.

مواد ضد عفونی کننده می توانند برای تمیز کردن سطوح دندانپزشکی استفاده شوند. برخی از وسیله های نیمه بحرانی دندانپزشکی نیز با محلول های ضد عفونی کننده سطح بالا استریل می گردند. بنابراین، وجود محلول ضد عفونی کننده در مطب دندانپزشکی ضروری است.

چرا راه اندازی مطب دندانپزشکی به صورت تخصصی هزینه برتر است؟

مطب دندانپزشکی که خدمات خود را به صورت تخصصی ارائه می کند، باید ابزارهای بیشتری نیز داشته باشد. زیرا هر یک از کارهای تخصصی دندانپزشکی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، نیاز به ابزارهای خاصی دارند. بنابراین، هزینه راه اندازی یک مطب دندانپزشکی که فقط دارای خدمات عمومی است، بسیار پایین تر از هزینه راه اندازی یک مطب دندانپزشکی است که خدمات تخصصی نیز ارائه می کند.

خدمات تخصصی که در برخی از مطب های دندانپزشکی ارائه می شوند، شامل موارد زیر هستند. برای ارائه این خدمات نیاز به خریداری یک سری تجهیزات دندانپزشکی مانند لایت کیور، وسیله های اندو، گرافی دندان و ... می باشد.

  • خدمات اندو دندانپزشکی
  • خدمات زیبایی دندان
  • خدمات ایمپلنت دندان
  • خدمات جراحی دندان های مختلف
  • خدمات مربوط به سفید کردن دندان مانند بلیچینگ
  • ارائه خدمات در زمینه ترمیم دندان با کامپوزیت های دندانی

هزینه راه اندازی یک مطب دندانپزشکی چقدر است؟

تا به اینجای مقاله در رابطه با ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی صحبت کردیم. هزینه راه اندازی یک مطب دندانپزشکی بر اساس نوع تجهیزاتی که خریداری می شوند، می تواند متفاوت باشد. با توجه به قیمت بالای یونیت دندانپزشکی، اتوکلاو دندانپزشکی و همچنین، اینسترومنت های دندانپزشکی، متاسفانه نمی توان با یک بودجه بسیار پایین، اقدام به راه اندازی مطب دندانپزشکی کرد. بدیهی است که هزینه راه اندازی یک مطب دندانپزشکی بستگی به تجهیزات خریداری شده، برند تجهیزات، ایرانی یا خارجی بودن آن ها و ... دارد.

فیروز دنتال؛ وارد کننده انواع تجهیزات دندانپزشکی مورد نیاز مطب ها

فیروز دنتال به عنوان یکی از بهترین شرکت های ارائه کننده تجهیزات دندانپزشکی در کشور ایران شناخته می شود. در حال حاضر، تجهیزات دندانپزشکی ایرانی و خارجی در این شرکت به فروش می روند. این شرکت با وارد کردن تجهیزات دندانپزشکی خارجی و ارائه این تجهیزات با گارانتی و خدمات پس از فروش، امکان راه اندازی هر نوع مطب دندانپزشکی با هر بودجه ای را فراهم کرده است.

سخن پایانی

در صورتی که قصد راه اندازی یک مطب دندانپزشکی را دارید، نیازی نیست که تمامی تجهیزات دندانپزشکی را در ماه های اول خریداری کنید. برخی از تجهیزات دندانپزشکی که مورد نیاز می باشند، باید در ابتدا خریداری شوند تا بتوان فعالیت خود را در مطب دندانپزشکی آغاز کرد. در این مقاله در رابطه با ضروری ترین لوازم راه اندازی مطب دندانپزشکی صحبت کردیم. بهتر است که قبل از هر اقدامی برای خرید تجهیزات دندانپزشکی، این مقاله را مطالعه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی