تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
یادداشتی به قلم شهرام هزاریان؛

سهل‌انگاری های معاونت عمرانی خوزستان تمامی ندارد

بارش های سیل آسا و موسمی در تابستان امسال در شهرهای شمالی خوزستان هر چند مانند سیل ویرانگر فروردین ماه سال ۹۸ نبود ؛ اما قصه پرتکرار آبگرفتگی معابر و خیابان های شهرها بود. پرسش مطرح در حوادث سیل و زیان های آن این است که آیا معاونت عمرانی باز در پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث سهل‌انگاری کرد؟

کد خبر: ۱۳۴۸۱۸
۲۲:۲۶ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

سهل‌انگاری های معاونت عمرانی خوزستان تمامی ندارد

دیدارنیوز_خوزستان: سیل در استان خوزستان به‌ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی خسارات های جبران ناپذیر جانی و مالی فراوانی به بار آورد، چندین روستا را آب برد، خانه های زیادی را تخریب، دام های دامداران را تلف و محصولات باغی و زراعی کشاورزن را به باد فنا داد.
فعالیت پدیده‌های همرفتی و موسمی و مونسون بر روی استان از ۷ مرداد تا اواخر وقت روز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی و خیزش گرد و غبار و احتمال وقوع توفان را در جلگه خوزستان موجب شد.

سیلاب و بارش های مونسون امسال در خوزستان سوای از خسارت ها، تلخی ها و مصیبت هایی که بهمراه داشت اما در حقیقت هشدار اساسی هم به مسئولان و متولیان امر به ویژه نهادهای نظارتی و مسئول در حوزه های معاونت عمرانی، عمران شهری و روستایی هم بود.

در پی این توفان پنج منزل مسکونی، یک خودرو، ۱۳ جایگاه دام و ۲ انبار علوفه و یک مزرعه علوفه دچار خسارت شده و در دیگر روستاهای بخش غیزانیه نیز تخریب جایگاههای دام، ۱۷۳ خانوار آسیب دیده در شهرستان باغملک، تلف شدن ۸۰ راس دام در بخش صیدون گزارش شده است.

امروز و در حین تنظیم گزارش، بیتی زیبا اما پرمغز وعمیق از شاعر پرآوازه ایران، فردوسی بزرگ را خواندم با این مضمون که " به جویی که یک روز بگذشت آب، نسازد خردمند از او جای خواب! مفهوم کلی و خلاصه اش آنست که همه چیز را به پای سهل‌انگاری نگیریم.

این سیل و بارش های سیل آسای در این روزهای تابستان داغ و مرداد ماهی سوای از همه مصیبت ها، سختی ها و خسارات های جبران ناپذیرش و حتی برکاتش اما در حقیقت تلنگری هم برای مسئولان و متولیان امری بوده که تاکنون در انجام وظایفشان کوتاهی و سهل انگاری کرده اند.

گویا بیان این نکته خالی از لطف نیست جناب خانچی به جای آنکه همه تقصیرها و مسبب ها را پای باران و آسمان بگذاریم کمی هم به فکر عملکرد خود در حوزه عمرانی باشیم.

سیلی، سیل این بار اگرچه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی خوزستان محکم نبود و این را هم باید به حساب مهربانی ها و رحم آسمان و تا حدودی آمادگی و هشدارهای به موقع و اطلاع رسانی های گسترده دانست که هرچند بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی انتظار بارش های ویرانگر و سیل طغیانگر در این مناطق پیش بینی شده بود اما شدت این بارش ها به گونه ای نبود که مسئولان حوزه عمرانی را چندان به زحمت بیندازد.

اما نباید و نمی توان از برخی سوء تدبیرها، کم کاری ها و کم توجهی ها مسئولان و نهادهای ذیربط در این راستا از گذشته های دور تاکنون نیز غفلت کرد.

باران های سیل آسا در شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی خوزستان هرچند خساراتش محدود و جزئی بود و به برخی تاسیسات آب و برق و زیرساخت های مخابراتی و روستایی تا حدودی زیان رساند، اما در حقیقت یک هشدار جدی برای معاونت عمرانی ومدیریت شهری با آن عملکرد ناموزون و وجود ضعف ها و کمبودهای فراوان در این حوزه ها هم بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی