تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
در نوشتاری برای دیلی تلگراف

مخالفت وزرای خارجه اوکراین و انگلیس با امتیاز دادن کی‌یف به روسیه

وزرای خارجه انگلیس و اوکراین در مطلبی نوشتند: اوکراین و جهان آزاد برای به دست آوردن صلح و محافظت از شیوه زندگی خود، باید قوی و متحد بمانند. ما باید صدا‌های حامی شکست را که اصرار بر دچار شدن مردم به خستگی داشته و پیشنهاد فروختن اوکراین را برای پایان دادن سریع به این وحشت بی‌امان دارند، نادیده بگیریم.

کد خبر: ۱۳۲۵۳۸
۱۶:۱۵ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

مخالفت وزرای خارجه اوکراین و انگلیس با امتیاز دادن کی‌یف به روسیه

دیدارنیوز ـ «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس به همراه «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در مقاله‌ای در نشریه دیلی تلگراف نوشتند: مردم اوکراین استطاعت اینکه احساس خستگی کنند، ندارند. بقیه دنیای آزاد هم نمی‌توانند اینگونه باشند. شواهد جنایات جنگی شنیع همچنان در حال افزایش است، از بمباران غیرنظامیان بی‌گناه اوکراینی گرفته تا تجاوز، شکنجه و آدم‌ربایی.

این وزیران خارجه گفتند: نیرو‌های روسی با متوقف کردن صادرات غلات اوکراین و دزدی محصول، از گرسنگی جهانی استفاده تسلیحاتی می‌کنند. نیرو‌های نیابتی روسیه کنوانسیون ژنو در مورد نحوه برخورد با اسیران جنگی، از جمله شهروندان انگلیسی که در نیرو‌های مسلح اوکراین خدمت می‌کنند را نقض کرده‌اند؛ بنابراین ضروری است که گروه هفت و ناتو در این هفته نشان دهند که تعهد آن‌ها به اوکراین هرگز مغلوب عزم پوتین برای تصرف آن نخواهد شد. این به معنای افزایش و سرعت بخشیدن به عرضه تسلیحات سنگین به آنها، ادامه تحریم همه همدست‌ها در جنگ پوتین و قطع کامل واردات انرژی از روسیه است.

این مقام‌های انگلیس و اوکراین در نوشتار خود تاکید کردند: هر سلاحی که تحویل داده شود به مردم اوکراین کمک می‌کند تا نیرو‌های روسی را عقب برانند و شهر‌هایی را که در حال حاضر تحت آتش هستند، مانند سورودونتسک و آن‌هایی که تحت کنترل روسیه هستند، مانند خرسون باز پس بگیرند. هر تحریمی به محروم کردن ماشین جنگی پوتین کمک می‌کند و غیرنظامیان بی‌گناه بیشتری را از بربریت بیشتر نجات می‌دهد. مردم اوکراین بدون ترس برای وطن خود می‌جنگند. آن‌ها می‌توانند در این نبرد پیروز شوند و با حمایت تسلیم‌ناپذیر جهان آزاد در آن پیروز خواهند شد.

آن‌ها گفتند: به همین دلیل است که انگلیس در تامین تسلیحات سنگین برای اوکراین پیشتاز است. سامانه‌های راکتی چندپرتابی M ۲۷۰ انگلیس برای کمک به اوکراین در برابر توپخانه‌های دوربرد روسیه در راه هستند. انگلیس پیش از این ۱.۳ میلیارد پوند کمک نظامی از جمله موشک‌های ضد تانک، سیستم‌های دفاع هوایی، خودرو‌های زرهی و آموزش ارائه کرده است. مردم اوکراین برای همیشه به یاد خواهند داشت که انگلیس در تاریک‌ترین ساعت خود چه کرد.

به گفته این مقام‌ها، انگلیس تحریم‌های خود را افزایش می‌دهد و قوانین بیشتری در این هفته در مورد طیف وسیعی از ممنوعیت‌های تجاری علیه روسیه وضع می‌کند و موارد بیشتری نیز در ماه آینده ارائه می‌شوند.

لیز تراس و کولبا گفتند: جهان آزاد، به طور دسته‌جمعی به جهت قطع ارتباط روسیه از منابع اصلی درآمد خارجی خود، یعنی انرژی و سایر صادرات مانند طلا، باید جسورانه‌تر عمل کند. ما نمی‌توانیم مرعوب پوتینی شویم که تلاش می‌کند جهان را با تهدید‌های واهی زیر سوال ببرد. هر زمان که ناتو در مقابل قلدری او ایستادگی کرده، او مجبور شده است که عقب‌نشینی کند، نه این که دو قدم به جلو بردارد. حمله او تنها در این موفق بوده که کشور‌های بیشتری را برای پیوستن به موفق‌ترین ائتلاف دفاعی جهان تشویق کند.

وزیران خارجه اوکراین و انگلیس تاکید کردند: زمان صلح فرا خواهد رسید. اما این باید یک صلح خوب و پایدار باشد. مسیر پوتین به سمت میز مذاکره از میدان‌های نبرد اوکراین می‌گذرد. او تنها زمانی در مذاکرات جدی خواهد بود که مردم اوکراین نیروهایش را عقب برانند. حامیان اوکراین باید همه نقش خود را ایفا کنند تا اطمینان حاصل شود که زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌تواند از موضع قدرت و در ضمن رویارویی با یک پوتین ضعیف، مذاکره کند. این برای پایداری صلح ضروری است. نباید هیچ راه‌حلی از مذاکرات که تکرار توافق مینسک و به ضرر حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی اوکراین باشد، بیرون بیاید. کسانی که پیشنهاد قربانی کردن سرزمین اوکراین را دارند، در واقع پیشنهاد پرداختن با خون اوکراینی‌ها برای توهم صلح را دارند. این یک سراب خواهد بود، مگر اینکه با بازیابی اراضی اوکراین و مهار امپریالیسم پوتین همراه شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی