تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

انفجار‌ در پایتخت اوکراین؛ ۴ موشک کی‌یف را لرزاند

در حالی که حمله نظامی روسیه به اوکراین از چهار ماه فراتر رفته است، منابع محلی گزارش دادند که اوایل صبح امروز یکشنبه چندین انفجار شهر کی یف پایتخت اوکراین را لرزانده است.

کد خبر: ۱۳۲۴۹۵
۱۰:۲۵ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

انفجار‌ در پایتخت اوکراین؛ ۴ موشک کی‌یف را لرزاند

دیدارنیوز: منابع و مقامات محلی اوکراین از وقوع چندین انفجار و همچنین اصابت ۴ فروند موشک به شهر کی یف پایتخت این کشور در صبح امروز خبر دادند.

به نقل از گاردین، منابع محلی گزارش دادند که اوایل صبح امروز یکشنبه چندین انفجار شهر کی یف پایتخت اوکراین را لرزانده است.

در همین رابطه، «ویتالی کلیچکو» شهردار شهر کی یف در پیامی که منتشر کرد، نوشت که چندین انفجار در اوایل امروز یکشنبه در در ناحیه «شوچنکیفسکی» این شهر به وقوع پیوسته است.

هنوز اطلاعاتی مبنی بر علت این انفجار‌ها و یا تلفات آن منتشر نشده است.

کلیچکو در این باره گفت: آمبولانس‌ها و نیرو‌های امدادی به محل انفجار اعزام شده اند. اطلاعات بیشتر بعداً اعلام خواهد شد. نیرو‌های امدادی در حال نجات و تخلیه ساکنین دو ساختمان هستند.

در همین حال خبرنگار گاردین در پیامی که در توئیتر در این رابطه منتشر کرد نوشت که به محض ورودش به این شهر توسط قطار، شاهد اصابت ۴ فروند موشک به آنجا بوده است.

این مسئله در حالی است که نیرو‌های روسی روز گذشته موفق شدند کنترل کامل شهر راهبردی «سیویرودونتسک» در شرق اوکراین را به دست بگیرند.

هر دو طرف درگیر این مسئله را تأیید کرده اند.

«اولکساندر استریوک» شهردار سیویرودونتسک در تلویزیون ملی اوکراین اعلام کرد: شهر اکنون تحت اشغال کامل روسیه است. آن‌ها در تلاشند تا نظم مد نظر خود را در آنجا پیاده نمایند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیرو‌های این کشور کنترل کامل سیویرودونتسک و شهرک «بوریوسک» در نزدیکی آن را به دست گرفته اند.

اوکراین عقب نشینی خود از شهر را «خروج تاکتیکی» برای ادامه نبرد از زمین‌های مرتفع‌تر در «لیسیچانسک» در ساحل مقابل رودخانه «سیورسکی دونتس» عنوان کرد. نیرو‌های جمهوری خلق دونتسک گفته اند که نیرو‌های مسکو اکنون در حال حمله به لیسیچانسک دومین شهر راهبردی در شرق اوکراین هستند.

سقوط شهر سیویرودونتسک و افتادن آن به دست نیرو‌های روسی بزرگترین پیروزی روسیه از زمان تصرف شهر بندری «ماریوپل» در ماه گذشته بوده است. این مسئله موجب تأثیری عظیم در میدان جنگ در شرق اوکراین می‌شود چرا که پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود که نتیجه نبرد در این شهر سرنوشت منطقه «دونباس» (شامل مناطق دونتسک و لوهانسک که روسیه استقلال آن‌ها را به رسمیت شناخته) را رقم خواهد زد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی