تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
امشب فینال لیگ قهرمانان در پاریس

لیورپول ـ رئال مادرید؛ سومین جنگ جهانی

با انجام بازی فینال بین لیورپول و رئال مادرید در ورزشگاه استاد دو فرانس پاریس، امشب پرونده لیگ قهرمانان اروپا در یک رقابت نفسگیر و کلاسیک به پایان می‌رسد.

کد خبر: ۱۳۰۴۶۵
۱۳:۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

لیورپول ـ رئال مادرید

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: فینال باشکوه لیگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه استاد دو فرانس پاریس در حالی برگزار می‌شود که بدون شک صد‌ها میلیون هوادار فوتبال خود را برای تماشای این دیدار فوق‌العاده آماده کرده‌اند. این بازی ویترین واقعی از ستاره‌های غول‌آسای فوتبال جهان است و فوجی از بهترین بازیکنان برای به دست آوردن یکی از مهم‌ترین جام‌های فوتبال به آب و آتش خواهند زد.

در عین حال برخورد دو مربی بزرگ یعنی کارلو آنچلوتی و یورگن کلوپ نیز به معنی دوئل دو نسل در کوچینگ و دو تفکر متفاوت تلقی می‌شود. هر چند که در مقام مقایسه نیز می‌توان این دو تیم را از بزرگان تاریخ فوتبال اروپا و میراث‌دار بیش از ۱۰۰ سال سابقه دانست که به خودی خود به هیجان این بازی می‌افزاید.

از نگاه اعداد

دو تیم لیورپول و رئال مادرید تاکنون ۹ مرتبه در ادوار مختلف جام‌های مختلف اروپایی با هم روبرو شده‌اند که کفه برد‌ها کاملا به سود باشگاه مادریدی سنگینی می‌کند با این حال پیش‌بینی در مورد نتیجه بازی امشب به سود لیورپول است که ۴۷ درصد از احتمال برد را به دست آورده در حالی که برای رئال حدود ۲۸ درصد شانس پیروزی پیش‌بینی شده است.

جالب است که این دو تیم برای سومین بار در فینال به دیدار هم می‌روند. نخستین فینال این دو تیم در سال ۱۹۸۱ را لیورپول با یک گل برنده شد، اما در دومین بازی این دو که در سال ۲۰۱۸ انجام شد و از قضا یورگن کلوپ هم مربی این تیم بود، با پیروزی ۳ ـ ۱ رئال مادرید تمام شد تا بازی امشب این تساوی را بشکند.

اما امشب لیورپول برای به دست آوردن هفتمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا تلاش خواهد کرد که در صورت رسیدن به این هدف، از حیث قهرمانی با آث میلان در یک سطح قرار خواهد گرفت. اما اگر رئال مادرید امشب برنده از زمین بیرون بیاید رکورد افسانه‌ای خود در قهرمانی اروپا را بالاتر خواهد برد. باشگاه مادریدی تاکنون ۱۳ بار قهرمان اروپا شده و اگر به قهرمانی چهاردهم برسد دو برابر نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش یعنی میلان جام برده است.

لیورپول ـ رئال مادرید؛ سومین جنگ جهانی

غیر قابل پیش‌بینی

درباره نتیجه بازی امشب اساسا نگاه‌های متفاوتی وجود دارد. هواداران لیورپول با توجه به فرم ایده‌آل این تیم در هفته‌های اخیر و رسیدن بازیکنان مصدوم آن مثل تیاگو و فابینیو، شانس خود را بالاتر می‌بینند. حتی لاک‌پشت زرد غول‌آسایی که در آکواریوم شهر مالاگای اسپانیا زندگی می‌کند نیز برد این تیم را پیش‌بینی کرده، اما در مقابل رئال مادرید هم نشان داده که تسلیم‌ناپذیر است و هر لحظه این توانایی را دارد که نتیجه را تغییر دهد. حتی هواداران این تیم به کنایه می‌گویند: «رئال فینال را بازی نمی‌کند، فینال را می‌برد!» که البته با شکست تیمی مثل منچستر سیتی چنین نگاهی خالی از واقعیت هم نیست.

هر چه هست امشب یکی از جذاب‌ترین بازی‌های امسال انجام خواهد شد در حالی که هر دو تیم با حداکثر توان و همه بازیکنان آماده و برتر خود به میدان می‌روند.

    

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی