تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

موشک‌های ضدکشتی در اختیار اوکراین؛ «هارپون» کابوس جدید روسیه

پس از گذشت سه ماه از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، دانمارک وعده داده موشک‌های ضدکشتی آمریکایی با نام «هارپون» و یک موشک‌انداز را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد تا این کشور جنگ زده به مقابله با ارتش پوتین بپردازد.

کد خبر: ۱۳۰۳۷۵
۱۵:۱۲ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

موشک‌های ضدکشتی در اختیار اوکراین؛ «هارپون» کابوس جدید روسیه

دیدارنیوز: همزمان با وعده دانمارک مبنی بر ارسال موشک‌های آمریکایی ضدکشتی موسوم به «هارپون» و یک موشک‌انداز، اوکراین برای اولین بار از آغاز جنگ می‌تواند برد عملیاتی خود را افزایش دهد.

این تسلیحات سبب راندن شدن نیرو‌های دریایی روسی از دریای سیاه خواهند شد تا امکان صادرات غلات از بنادر اوکراین تسهیل یابد.

کی‌یف بار‌ها از نیاز ارتش اوکراین به سلاح‌های پیشرفته همچون دفاع هوایی، موشک ضد کشتی و راکت‌های دور برد گفته بود. هرچند تا کنون اکثر کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین تنها سامانه‌های کوتاه برد همچون سلاح‌های ضدتانک را شامل بوده است.

لوید آستن، وزیر دفاع آمریکا شخصا از این اقدام دانمارک به منظور تقویت دفاع از بنادر اوکراین، «به طور ویژه قدردانی» کرده است.

تاکنون دلیل تعلل کشور‌ها از ارسال موشک‌های هارپون این بوده که این کشور‌ها بیم آن را داشته‌اند تا مبادا یکی از کشتی‌های روسی توسط تسلیحات آن‌ها مورد اصابت قرار گیرد.

به گفته منابع نزدیک به کنگره آمریکا، این اقدام دانمارک ممکن است راه را برای ارسال تسلیحات مشابه به اوکراین از سوی سایر کشور‌ها باز کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی