تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

معاون رئیسی: اگر بنا بود مشکلات مردم با نشستن در تهران حل شود، مشکلی نداشتیم!

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اولویت دولت، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کشور است، گفت: اگر بنا بود مشکلات مردم با نشستن در تهران حل شود، اکنون مشکلی نداشتیم.

کد خبر: ۱۳۰۱۰۶
۱۱:۵۷ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

معاون رئیسی: اگر بنا بود مشکلات مردم با نشستن در تهران حل شود، اکنون مشکلی نداشتیم!

دیدارنیوز: معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: اولویت دولت، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کشور است و طرح جدیدی آغاز نخواهد شد، مگر این‌که اولویت آن‌ها مشخص شود.

سید صولت مرتضوی اظهار داشت: ایران امروز در زمره معتبرترین کشور‌های تولیدکننده واکسن قرار دارد و امروز تلفات کرونا تک رقمی شده و رو به کاهش است.

وی در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد: دولت، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد؛ این دولت تنها دولتی است که در بازه زمانی کوتاه، سند تحول دولت را منتشر کرده است تا صاحب‌نظران، آن را نقد و تکمیل کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت با یک تصمیم شجاعانه توانست در بازه زمانی کوتاه، سواحلی که در سراسر کشور در اختیار دستگاه‌های اجرایی بودند، آزاد کند. پذیرش عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و حضور فعال در سازمان همکاری اکو و همچنین مجمع کشور‌های صادرکننده گاز، قرارداد سوآپ گازی و عبور از بحران‌های انرژی، برخی از فعالیت‌های دولت از آغاز به کار آن است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در سال‌های گذشته در فصل زمستان، کشور با کمبود انرژی، روبرو و برخی اوقات، گاز منازل قطع می‌شد، اما امسال با تمهیدات اندیشیده شده، دولت توانست کشور را از بحران سال‌های قبل عبور دهد. انعقاد قرارداد وزارت نفت برای توسعه میادین نفت و گاز به ارزش ۱۱ میلیارد دلار، آغاز نهضت ملی مسکن و برخی از دستور‌ها و کار‌های ویژه، جزو سایر فعالیت‌های دولت سیزدهم است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: همه دستگاه‌ها جهت اجرایی کردن مصوبات مربوط به سفر‌های استانی رئیس جمهور، در خدمت و تعامل هستند. تاکنون تصویب حدود ۲ هزار و ۶۵۱ طرح عمرانی و تعداد قابل توجهی طرح اقتصادی، محصول این سفر‌های استانی بوده و علاوه بر این کارها، تسهیلات خرد و متوسط نیز برای استان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: برای ازدواج جوانان هر استان نیز به فراخور نیاز، تسهیلات پیش‌بینی می‌شود و صندوق کارآفرینی امید در خدمت استان‌ها است. همان‌قدر که شهروند تهرانی در بهره‌مندی از امکانات حق دارد، شهروندی که در ناحیه کمتر برخوردار و روستایی زندگی می‌کند نیز حق دارد.

مرتضوی تصریح کرد: اگر بنا بود مشکلات مردم با نشستن در تهران حل شود، اکنون مشکلی نداشتیم؛ به دستور رئیس جمهور، برنامه‌هایی برای توسعه مناطق خاص و کمتر برخوردار، تدوین شده است. سامانه‌ای تحت عنوان تأمین و تخصیص منابع استانی در نظر گرفته شده و همه تعهداتی که از محل منابع عمومی برای سال ۱۴۰۰ داشتیم و چیزی فراتر از آن، یعنی عددی معادل ۱۲۶ درصد تعهدات، محقق شده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی