
حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بازگشت تمام دانشجویان محروم شده از تحصیل اشاره کرد و درگیری لفظی او با رئیس دانشگاه شهید بهشتی خبرساز شد.
دیدارنیوز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازگشت تمام دانشجویان محروم شده از تحصیل بنا به دلایلی نظیر اتفاقات سال ۱۴۰۱، تاکید کرد که اگر دانشجویی فکر میکند مشمول این فرآیند بازنگری میشده است؛ اما همچنان از تحصیل محروم است؛ حتما به سازمان دانشجویان مراجعه کند.
حسین سیمایی صراف درباره روند بازگشت دانشجویان و اساتیدی که بنا به دلایل مختلف اعم از اتفاقات ۱۴۰۱ از تحصیل و تدریس در دانشگاه محروم شده بودند، اظهار کرد: ما مانعی برای تحصیل هیچ دانشجویی نداریم. به پرونده تمام دانشجویانی که بنا بر دلایل مختلف اعم از اتفاقات ۱۴۰۱ از تحصیل محروم شده بودند، رسیدگی شد و همگی به دانشگاه برگشتند.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر دانشجویی فکر میکند مشمول این فرآیند بازنگری میشده است؛ اما همچنان از تحصیل محروم است؛ حتما به سازمان دانشجویان مراجعه کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین درباره روند بازگشت اساتید محروم شده از تدریس به دانشگاهها، توضیح داد: این فرآیند برای اساتید متفاوت است. چند ۱۰ استاد دانشگاه به دانشگاهها برگشتند. برخی از اساتید دانشگاه متاسفانه مهاجرت کردند و برخی اساتید دانشگاه نیز ممکن است هنوز به دانشگاه برنگشته باشند که علت آن به استعلام از مراجع ذیربط برمیگردد که کارشان به تاخیر افتاده است.
به گزارش روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی در ادامه تاکید کرد: اگر اساتید دانشگاهها که مهاجرت کردهاند؛ تقاضای برگشت کنند ما حتما استقبال و برای بازگشت آنها به دانشگاهها کمک میکنیم.
درگیری لفظی وزیر علوم و رئیس دانشگاه شهید بهشتی در بازدید از خوابگاه بهشتی
کانال تلگرامی خبرنامه امیرکبیر نوشت: «ساعاتی پیش وزیر علوم با حضور سرزده در خوابگاه کوی دختران دانشگاه شهید بهشتی، به دلیل نبود آب کافی و شرایط نامناسب رفاهی دانشجویان، مدیران دانشگاه را مورد بازخواست قرار داد و این وضعیت را محکوم کرد.
در جریان این بازدید، میان وزیر علوم و رئیس دانشگاه شهید بهشتی درگیری لفظی شدیدی رخ داد.
وزیر علوم، رئیس دانشگاه شهید بهشتی را به سوءمدیریت و کوتاهی در فراهمکردن حداقل امکانات رفاهی برای دانشجویان متهم کرد و در مقابل، رئیس دانشگاه بهشتی وزیر علوم را مسئول اصلی مشکلات و مقصر در عدم تأمین اعتبارات موردنیاز دانست.
این جدال آشکار، بار دیگر عمق نابسامانیها و سوءمدیریت گسترده در ساختار آموزش عالی جمهوری اسلامی را نشان داد؛ جایی که دانشجویان حتی از ابتداییترین نیازها مانند آب آشامیدنی محروم ماندهاند و مسئولان تنها به اتهام علیه یکدیگر بسنده میکنند.»