تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بازگشایی جزیره مجسمه‌های باستانی

مقام‌های شیلی مرز‌های «جزیره ایستر» را بار دیگر به روی گردشگران باز می‌کنند.

کد خبر: ۱۳۰۰۳۳
۱۲:۳۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

بازگشایی جزیره مجسمه‌های باستانی

دیدارنیوز ـ به نقل از رویترز، مرز‌های «جزیره ایستر» یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری شیلی از یکم اوت به روی گردشگران بازگشایی خواهد شد. دسترسی به این جزیره با شیوع ویروس کرونا محدود شده بود.

«جزیره ایستر» که ۳،۲۱۹ با ساحل شیلی فاصله دارد، خانه بیش از یک‌هزار تندیس سنگی با سر‌های عظیم است که قرن‌ها پیش توسط بومیان این جزیره ساخته شده و این مکان را به یکی از مقاصد مشهور جهان و یکی از مکان‌های فهرست میراث جهانی یونسکو تبدیل کرده‌اند.

وزیر اقتصاد شیلی بیان کرد: «از یکم اوت افزایش تعداد پرواز‌ها و بازگشایی حوزه گردشگری با شرایطی که بعدا اعلام می‌شود، آغاز خواهد شد.»

دولت شیلی اعلام کرده است برای کنترل کردن ابتلای احتمالی به ویروس کرونا، زیرساخت‌های درمانی این جزیره را که در میان اقیانوس آرام واقع شده است بهبود خواهد بخشید. دولت همچنین برای ارائه کمک‌های مالی به کسب و کار‌های کوچکی که در دوران همه‌گیری کرونا با خسارت مواجه شدند نیز برنامه‌ریزی کرده است.

زمانی که همه‌گیری کرونا در مارس ۲۰۲۰ آغاز شد، ساکنان این جزیره نسبت به حضور گردشگران اعتراض کردند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آثار تاریخی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی