تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

تجاوز نظامی روسیه؛ از تمرین رژه نظامی روز ۹ مه تا ۱۰ هزار «جنایت جنگی»

جنگ در اوکراین در حالی ادامه دارد که ارتش متجاوز پوتین روز شنبه برای برای برپایی رژه نظامی سنتی روز نهم مه آماده می‌شوند. دادستانی اوکراین هم گفته که بیش از ۱۰ هزار «جنایت جنگی» در دست بررسی است.

کد خبر: ۱۲۸۹۷۴
۱۲:۳۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ از رژه نظامی روز ۹ مه تا ۱۰ هزار «جنایت جنگی»

دیدارنیوز: نظامیان ارتش روسیه روز شنبه آخرین تمرین را پیش از برپایی رژه نظامی سنتی روز نهم مه که یادآور پیروزی اتحاد جماهیر شوروی سابق بر آلمان نازی است، برگزار می‌کنند.

رژه امسال، اما با تحولات جاری در اوکراین و تهاجم نظامی روسیه به این کشور همزمان شده است. برخی گمانه زنی‌ها پیش از این از احتمال اعلان رسمی جنگ کرمیلن علیه کی‌یف در روز نهم مه حکایت داشت که مقامات روسیه نسبت به آن واکنش جدی نشان ندادند.

این مراسم، اما به هر شکل فرصتی مناسب برای نمایش قدرت روسیه در بحبوحه یک نبرد نظامی تا به امروز ناموفق با همسایه غربی این کشور است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوی روسیه در سال‌های گذشته از این رژه برای به رخ کشیدن قدرت ارتش خود استفاده کرده و گاهی اوقات در این روز از سلاح‌های پیشرفته جدید روسیه نیز رونمایی شده است.

مداخله نظامی روسیه در اوکراین که بسیاری از کارشناسان پیش‌تر آن را سریع و قاطعانه پیش بینی کرده بودند، اکنون در سومین ماه خود قرار دارد و با شکست‌هایی همراه بوده است.

دادستانی اوکراین: بیش از ۱۰ هزار «جنایت جنگی» در دست بررسی است
دفتر ایرینا وندیکتوا، دادستان کل اوکراین روز شنبه اعلام کرد که بیش از ۱۰ هزار مورد مشکوک به جنایت جنگی که نیرو‌های ارتش روسیه در جریان تهاجم نظامی به این کشور مرتکب آن شده‌اند هم اکنون در دست تحقیق و بررسی است.

بر این اساس گفته شده است که از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در روز بیست و چهارم فوریه تاکنون ۱۰ هزار و ۲۵۷ مورد مشکوک به جنایت جنگی به ثبت رسیده و دست کم ۲۲۳ کودک نیز در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

بیانیه شورای امنیت درباره اوکراین؛ از واژه‌های «جنگ»، «درگیری» یا «تهاجم» خبری نیست
شورای امنیت سازمان ملل متحد در نخستین بیانیه خود در خصوص جنگ در اوکراین و تحولات جاری در این کشور از واژه‌های «جنگ»، «درگیری» یا «تهاجم» استفاده نکرده است.

در متن این بیانیه در عوض به «نگرانی عمیق شورای امنیت برای حفظ صلح و امنیت در اوکراین» اشاره شده است. در این بیانیه سپس تصریح شده است که «همه کشور‌های عضو، طبق منشور سازمان ملل متحد، متعهد به حل و فصل اختلافات بین‌المللی از راه‌های صلح‌آمیز هستند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی