تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

مسترز مادرید؛ کارلیتوس با عبور از نادال به «جوکر» رسید

این نخستین برد آلکاراس مقابل نادال و پنجمین پیروزی متوالی او برابر یکی از ده بازیکن برتر جهان بود. کارلیتوس که لقب “نادال جدید” را به او داده‌اند این دیدار را از نظر عاطفی سخت‌ترین مسابقه دوران حرفه‌ای خود توصیف کرد.

کد خبر: ۱۲۸۹۲۳
۰۸:۰۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

مسترز مادرید؛ کارلیتوس با عبور از نادال به «جوکر» رسید

دیدارنیوز: اعجوبه اسپانیایی یک روز پس از تولد ۱۹ سالگی خود دست به کار بزرگی زد و الگویش رافائل نادال را برای اولین بار مغلوب کرد.

به نقل از تنیسفا، عصر دیروز (جمعه) در چارچوب مرحله یک‌چهارم پایانی مسابقات مسترز مادرید، کارلوس آلکاراس اسپانیایی به مصاف رافائل نادال رفت و در پایان با حساب ۲ بر یک حریف نامدار خود را مغلوب کرد.

ست اول با قدرت‌نمایی آلکاراس آغاز شد و او با نمایشی هجومی توانست ۶-۲ به پیروزی برسد. در ست دوم، اما عملکرد آلکاراس در پی پیچ خوردن مچ پایش دچار افت فاحشی شد تا نادال از فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرد و با برتری ۶ بر یک در این ست کار را به ست سوم بکشاند. در ست سوم آلکاراس با فراموش کردن اتفاقات ست قبلی بار دیگر بازی را در اختیار گرفت و با نمایشی کم‌اشتباه ۶-۳ به برتری رسید تا در مصاف با قهرمان پنج دوره رقابت‌ها برنده از زمین خارج شود.

این نخستین برد آلکاراس مقابل نادال و پنجمین پیروزی متوالی او برابر یکی از ده بازیکن برتر جهان بود. آلکاراس هم‌چنین جوان‌ترین بازیکنی لقب گرفت که در جمع چهار بازیکن برتر مسترز مادرید قرار می‌گیرد.

مسترز مادرید؛ کارلیتوس با عبور از نادال به «جوکر» رسید

کارلیتوس که لقب “نادال جدید” را به او داده‌اند این دیدار را از نظر عاطفی سخت‌ترین مسابقه دوران حرفه‌ای خود توصیف کرد و گفت: «این پیروزی ارزش زیادی برایم دارد. امروز مزد زحمات و سخت‌کوشی‌های هرروزه خودم را گرفتم. شکست رافا که بهترین بازیکن تاریخ تنیس در زمین خاک رس است برای من اهمیت زیادی دارد.»

از آن سو، اما نادال که بعد از حدود ۴۵ روز به میادین برگشته بود با این شکست برای نخستین بار بعد از شش سال مغلوب یکی از هم‌وطنان خود شد. ورداسکو آخرین بازیکن اسپانیایی بود که در اوپن استرالیا ۲۰۱۶ توانسته بود نادال را شکست دهد.

ماتادور ۳۵ ساله بعد از بازی ضمن تمجید از حریف جوانش گفت: «برای کارلوس خوشحال هستم. او در جنبه‌های مختلف بازی بهتر عمل کرد. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتم باید بازی‌ام را بهبود ببخشم. دو هفته و نیم زمان دارم تا بتوانم شانس خودم را برای قهرمانی در رولان گاروس بالا ببرم… بازگشت به میادین در مادرید برای من ایده‌آل نبود. شرایط بازی در مادرید [به دلیل ارتفاع ۶۰۰ متری از دریا]بیشترین تفاوت را با رولان گاروس دارد. برای همین می‌خواستم در اشتوریل به میادین برگردم که در سطح دریا برگزار می‌شود. اما برای حضور در این رقابت‌ها آماده نبودم و نمی‌خواستم ریسک کنم.».

اما علاقه‌مندان تنیس حالا منتظر رویارویی آلکاراس و جوکوویچ (جوکر) هستند که امروز در نیمه‌نهایی برای اولین بار با هم روبرو خواهند شد.

مرد اول تنیس جهان دیروز در دیدار اول یک‌چهارم نهایی با ارائه یکی از بهترین نمایش‌های خود طی چند وقت اخیر هوبرت هورکاچ را در دو ست پیاپی (۶-۳ و ۶-۴) مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی