تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بیش از ۸۸ هزار نوزاد در سال ۱۴۰۰ غربالگری شنوایی شدند

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان گفت:در سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۸ هزار و ۴۷۴ نوزاد غربالگری شنوایی شده و از این تعداد ۱۷۵ نوزاد کم شنوا، به تشخیص قطعی رسیدند.

کد خبر: ۱۲۸۵۵۸
۰۹:۲۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدار نیوز: مهران کریمیان گفت: در تمام بیمارستان‌های استان تیم غربالگری شنوایی نوزادان بهزیستی حضور دارد و در حال حاضر ۳۵ شنوایی سنج در ۴۳ پایگاه غربالگری نوزادان در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت با ۴۲ دستگاه غربالگری در حال فعالیت هستند.

او می‌گوید: شناسایی، بررسی و مداخله انواع افت‌های شنوایی در کودکان پیش از ورود به مدرسه می‌تواند اثرات مخرب این نقص را بر گفتار، زبان، آموزش و رشد اجتماعی و روانی به حداقل برساند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان ادامه داد: ۸ دستگاه غربالگری مختص کودکان ۳ تا ۵ سال نیز در سال گذشته حدود ۷ هزار کودک را مورد معاینه قرار داده اند.

این مقام مسئول ارائه وسایل کمک توانبخشی به ناشنوایان نظیر سمعک، باطری سمعک، پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی، پرداخت کمک هزینه تعمیر و تعویض قطعات شنوایی، ارائه خدمات توانبخشی به معلولین شنوایی در مراکز خانواده و کودک ناشنوا و کم شنوا شامل: تربیت شنیداری، گفتار درمانی و غیره، پرداخت مستمری و پرداخت کمک هزینه دانشجویی و دانش آموزی را از دیگر خدمات بهزیستی به جامعه ناشنوایان استان عنوان کرد.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان و بنیاد بخشش گفت: از سال ۹۲ تاکنون در خوزستان برای ۷۸۳ نفر عمل کاشت حلزون انجام شده که بیش از ۱۱۰ مورد آن در سال ۱۴۰۰ بوده است.

نادر صاکی می‌گوید: اکثر کودکان تازه متولد شده، دارای شنوایی طبیعی هستند، ولی به طور میانگین از هر هزار تا هزار و ۵۰۰ کودک یک نفر دارای درجاتی از کم شنوایی است که با انجام غربالگری شنوایی در یک ماه نخست تولد می‌توان از مشکلات شنوایی در نوزادان جلوگیری کرد.

او سن طلایی غربالگری و شناسایی کم شنوایی شدید نوزادان قبل از یک‌ماهگی دانست و گفت: حس شنوایی اهمیت ویژه‌ای در یادگیری زبان و رشد مغز کودکان دارد و به همین منظور سنجش میزان شنوایی کودک در همان روز‌های ابتدای زندگی الزامی است، بنابراین نوزادان کم شنوا باید قبل از یک ماهگی غربالگری شوند که تا ۳ ماهگی تشخیص قطعی و قبل از ۶ ماهگی مداخلات درمانی در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی