تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نساجی ۱ – آلومینیوم صفر، قهرمان جدید ایران!

نساجی قائمشهر و آلومینیوم اراک برای به دست آوردن بزرگترین افتخار تاریخ ورزشی خود، در دیدار فینال جام حذفی و در ورزشگاه آزادی به میدان رفته‌اند.

کد خبر: ۱۲۸۳۶۸
۲۱:۳۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

نساجی آلومینیوم

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در شرایطی که هیچ کس چنین فینالی را برای جام حذفی پیش‌بینی نمی‌کرد دو تیم آلومینیوم اراک و نساجی قائمشهر دیدار پایانی این رقابت‌ها را در ورزشگاه آزادی آغاز کردند.

نساجی در مرحله یک چهارم نهایی توانست استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست دهد و در بازی مرحله نیمه نهایی خود برابر مس کرمان نیز در همین استادیوم بپیروز شد و حالا برای سومین مسابقه متوالی در آزادی به مصاف حریف سرسخت اراکی می رود. ساکت الهامی که دو سال پیش با تراکتور جام قهرمانی را از آن خود کرد، امروز به دنبال دومین قهرمانی این پیکارها به عنوان سرمربی است.

در مقابل آلومینیوم نیز پس از حضور سیدمهدی رحمتی بر روی نیمکت این تیم توانسته است نتایج قابل قبولی را کسب کند و آنها نیز در دور یک چهارم نهایی پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست داده و با غلبه بر خلیج فارس ماهشهر راهی دیدار فینال شدند. سیدمهدی رحمتی که 3 بار به عنوان بازیکن قهرمان این پیکارها شده، در پی افتخار دیگری در رقابت های جام حذفی است.

گروه داوری: محمدحسین زاهدی‌فر با کمک هادی طوسی و علی احمدی

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، سعید غلامعلی بیگی، حامد شیری، شاهین طاهرخانی، ایوب کلانتری، مهرداد عبدی، مسعود شجاعی، حسن نجفی، مرتضی منصوری، رضا جعفری و عبدالکریم اسلامی

ترکیب آلومینیوم: حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، رامتین سلیمان زاده، مصطفی احمدی، محمد علی‌نژاد، علیرضا نقی زاده، پوریا آریاکیا، محمدرضا آزادی، میلاد فخرالدینی، اسماعیل شریفات و محمود قائدرحمتی

در حاشیه: اما حواشی این دیدار، دقایقی قبل از شروع بازی آغاز شد. قفل بودن در رختکن آلومینیوم در بدو ورود بازیکنان و کادرفنی این تیم حاشیه عجیب و جدیدی بین این دو تیم به راه انداخت.

وقتی تیم آلومینیوم وارد ورزشگاه شد به سمت رختکن شماره دو که برای تیم میهمان مسابقه است رفت و درِ رختکن قفل بود! اراکی‌ها تصور می‌کردند بازیکنان نساجی درون رختکن هستند و در را باز نمی‌کنند.

این اتفاق باعث شد اعضای تیم آلومینیوم با بی‌نظمی رخ داده خیلی زود عصبانی شوند. در این لحظات بود که همهمه شدیدی در راهروی منتهی به رختکن‌ها شکل گرفت و اراکی‌ها مدام به درِ بسته رختکن می‌کوبیدند. نهایتا با حضور مسئولان سازمان لیگ این ماجرا تمام شد و بازی هم با چند دقیقه تاخیر به جریان افتاد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴: اولین خطر ضربه به چارچوب توسط قائدرحمتی زده شد که علیرضا حقیقی درازکش توپ را مهار کرد.

دقیقه ۲۱: روی یک پاس عمقی فوق‌العاده شریفات در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با پاس به بیرون توپ را به آزادی رساند که شوت سرضرب و محکم او به تیر افقی دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۲۴: قائد رحمتی با حرکتی پا به‌توپ به قلب دفاع نساجی زد و پاس کوتاه او به محمدرضا آزادی رسید تا از روی خط محوطه شوت این بازیکن این بار به تیر عمودی دروازه برخورد کند.

دقیقه ۳۱: محمدرضا آزادی روی یک ضربه ایستگاهی از فاصله ۲۵ متری به صورت مستقیم به سبک رونالدو به سمت دروازه شوت زد که علیرضا حقیقی با واکنشی تماشایی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۳۸: ضربه محمدرضا آزادی پس از خروج اشتباه حقیقی روی کرنر از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.

گل اول نساجی: در دقیقه ۵۸ روی ارسال ایوب کلانتری به محوطه جریمه، مهرداد عبدی با یک ضربه سر تماشایی دروازه پورحمیدی را باز کرد.

دقیقه ۷۴: ضربه زمینی بایرامی را حقیقی با شیرجه‌ای تماشایی جمع کرد.

با وجود افت و خیز بسیار در نیمه دوم این تیم نساجی بود که با حفظ تک گل خود توانست به مهم‌ترین افتخار ورزشی خود دست پیدا کند. نساجی در حالی قهرمان جام حذفی شد که در این فصل از ورزشگاه خانگی خود به دلیل تعمیرات محروم بود اما ساکت الهامی نشان داد که یک متخصص در راه بردن جام حذفی است.

نساجی ۱ – آلومینیوم صفر، قهرمان جدید ایران!

حاشیه:

* تماشاگران هر دو تیم به شدت مشغول تشویق تیم‌های خودشان هستند و با استفاده از نور گوشی‌های خود صحنه‌هایی زیباتر از اتفاقات بازی را روی سکو‌ها ایجاد کرده‌اند.
* وزیر ورزش و جوانان هم برای تماشای بازی فینال در ورزشگاه آزادی حاضر شد. نکته عجیب این بود که سجادی از سمتی وارد جایگاه شد که با خبرنگاران روبرو نشود.
* مهدی رحمتی در مصاحبه تلویزیونی بعد از بازی به شدت از کادر فنی نساجی به خاطر اتفاقات پیش از بازی انتقاد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی