تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

تحلیلی بر ترکیب داوطلبان تصدی مدیریت میراث فرهنگی خوزستان

بر اساس اخبار غیر رسمی ۵ گزینه نهایی برای تصدی مدیرکلی میراث فرهنگی استان خوزستان مطرح هستند که یکی از آن‌ها غیربومی است.

کد خبر: ۱۲۸۱۸۳
۱۰:۳۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

تحلیلی بر ترکیب داوطلبان تصدی مدیریت میراث فرهنگی خوزستان

 

 

دیدارنیوزـ قاسم آل کثیر*: گزینه غیربومی (خرم آبادی) که سمتِ مدیر کل استان لرستان را در کارنامه دارد و از آنجایی که ارتباطات لازم بین جریاناتِ میراثی در خوزستان برخوردار نیست، ازسوی نیرو‌های درون استان مثل یکی از روئسای پایگاه‌های جهانی که تعدادی از فعالان میراث فرهنگی آن را همراهی می‌کنند یاری گرفته است.

سیاستِ این مجموعه این است که با تصدیِ نیروی مورد نظر، به قدرت بیشتری رسیده و بخشی از حاشیه‌ی امن را توسط تعدادی از دوستداران میراث فرهنگی ایجاد کنند.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که دو گزینه که سابقه مدیریت در شوش دارند نیز به شدت در تکاپو برای رسیدن به صندلی مدیریت میراث استان هستند. یکی سابقه‌ی نزدیک به ۱۰ سال ریاست میراث شوش و دیگری ریاست پایگاه جهانی شوش، شوشتر و مدیریت یکی از استان‌ها را در سابقه‌ی خود دارد که گزینه‌ی دوم به علت ارتباطاتی که با وزارت در دوره‌ی مدیریت ایجاد کرده بود به عنوان یکی از گزینه‌های جدی مطرح شده است. البته ایشان در ارزیابی سال گذشته‌اش کارنامه‌ی شایسته‌ای از خود بر جای نگذاشت.

یکی دیگر از گزینه‌هایی که به عنوان مدیر کلی مطرح شده است، سابقه‌ی ریاست در سه اداره‌ی جنوبی استان را دارد و یحتمل حمایت نمایندگان مجلس آنجا را نیز به سوی خود داشته باشد.

گزینه‌ی دیگری که در حال تلاش است، دیگر معاون سابق سرمایه گذاری اداره کل میراث خوزستان است که مسئولیت دفتر فنی را در برههه‌ای از زمان نیز برعهده داشت و پس از انتقال به استان مرکزی در حال حاضر بعنوان کارمند در وزارتخانه مشغول است.

آنچه مسلم است اینکه گزینه‌های فراوانی که برای تصدی پست مدیرکلی میراث فرهنگی استان خوزستان کاندید شده‌اند بدون همگرایی سه ضلع اصلی انتصاب که وزارتخانه، استانداری و نمایندگان استان هستند محقق نمی‌شود.‌ای کاش در انتصابات توافق صد در صدی حاصل شود تا امکان کار و خدمت برای مدیر منتصب وجود داشته باشد.

افزون بر این، گزینه‌های دیگری نیز هستند که به صورت زیرپوستی درحال فعالیتند و بعدا درصورت لزوم به آن‌ها نیز خواهم پرداخت.

در این بین جریانات فعال در حوزه‌ی میراث فرهنگی هنوز صف‌کشی‌های قطعی خود را مشخص نکرده‌اند، اما جریاناتِ ایلیاتی که حمایتشان معطوف به ایل و تبار است از مدت‌ها با یکی از روئسا در حال همراهی هستند.

نکته‌ی قابل توجه در انتصابات دولت اخیر اینکه سازوکار به گونه‌ای شده که نمایندگان مجلس قدرت و توانی همچون در دولت قبلی را برای تحمیلِ گزینه‌ی خود ندارند و احتمالا یارگیری‌های فعالان میراث فرهنگی بتواند نقش موثر و تعیین کننده‌تری در این امر داشته باشد.

روزنامه نگار و فعال فرهنگی خوزستان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی