تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بیانیه تند اوکراین علیه اتریش؛ این به نفع اروپای متحد نیست

اوکراین نسبت به اظهارات روز گذشته «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش مبنی بر مخالفت کشورش با پیوستن کامل کی‌یف به اتحادیه اروپا، واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت خارجه اوکراین گفت: ما از اظهارات وزیر امور خارجه اتریش در مورد آینده اروپایی اوکراین ناامید هستیم. ما آن‌ها را از نظر راهبردی کوته بین می‌دانیم که به نفع اروپای متحد نیستند.

کد خبر: ۱۲۸۰۶۸
۱۱:۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

بیانیه تند اوکراین علیه اتریش؛ این به نفع اروپای متحد نیست

دیدارنیوز: وزارت خارجه اوکراین با اشاره به اینکه این کشور تاوان بسیار سنگینی برای اشتباهات کشور‌های اروپایی پرداخته است، دیدگاه وزیر خارجه اتریش درباره عضویت کی یف در اتحادیه اروپا را کوته بینانه خواند.

به نقل از راشاتودی، اوکراین نسبت به اظهارات روز گذشته «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش مبنی بر مخالفت کشورش با پیوستن کامل کی یف به اتحادیه اروپا، واکنش نشان داد.

«اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در همین رابطه در بیانیه‌ای شدیدالحن گفت: ما از اظهارات وزیر امور خارجه اتریش در مورد آینده اروپایی اوکراین ناامید هستیم. ما آن‌ها را از نظر راهبردی کوته بین می‌دانیم که به نفع اروپای متحد نیستند.

وی همچنین افزود که که شالنبرگ دیدگاه مثبت اکثریت قریب به اتفاق جمعیت اعضای بنیانگذار اتحادیه اروپا نسبت به عضویت اوکراین را نادیده می‌گیرد.

نیکولنکو با اشاره به اظهارات «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین، گفت که اوکراینی‌ها قبلاً تاوان بسیار سنگینی برای اشتباهات کشور‌های اروپایی پرداخته‌اند.

روز گذشته رسانه‌های اتریش به نقل از وزیر خارجه این کشور خبر دادند که اوکراین و اتحادیه اروپا باید به دنبال توسعه مدل جدید از همکاری باشند که به معنای عضویت کامل کی یف در این اتحادیه نباشد.

شالنبرگ در همین رابطه از کشور‌های بالکان غربی یاد کرد که راهی طولانی را جهت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا طی کرده بودند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در ۲۸ فوریه (۹ اسفند ۱۴۰۰) درخواست پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا را امضا کرد. روز بعد، پارلمان اروپا از قطعنامه‌ای حمایت کرد که به آن وضعیت یک کشور نامزد اعطا می‌کرد. در ماه آوریل، «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، پرسشنامه‌ای به رهبر اوکراین برای آغاز مذاکرات در مورد الحاق به این اتحادیه ارائه داد. زلنسکی پیشتر بخش اول پاسخ‌ها را به بروکسل ارسال کرده بود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی