تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

فوری: جنگ اوکراین؛ «ماریوپل سقوط کرد»

با توجه به تحولات میدانی جنگ روسیه علیه اوکراین به نظر می‌رسد که نبرد ماریوپل به حساس‌ترین روزها، بلکه ساعت‌های خود رسیده است.

کد خبر: ۱۲۷۸۲۹
۱۳:۵۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

فوری: جنگ اوکراین؛ «ماریوپل سقوط کرد»

 

دیدارنیوز ـ سرویس بین‌الملل: فرمانده گردان آزوف، که از آخرین مدافعان ماریوپل است روز گذشته در کانال تلگرامی خود نوشت که «شرایط به‌شدت سخت، بلکه فاجعه‌بار» شده است.

به‌گفته رئیس جمهوری اوکراین حدود هزار نفر، عمدتا زن و کودک در کارخانه ذوب آهن ماریوپل گیر افتاده‌اند.

معاون نخست وزیر اوکراین نیز روز گذشته اعلام کردد که دالان‌های بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل «آنطور که برنامه‌ریزی شده بود کار نکرد».

همزمان روسیه عملیات نظامی خود را در شرق اوکراین گسترش داده است و تلاش می‌کند تا منطقه دونباس را به‌طور کامل به اشغال خود دربیاورد. به گفته فرماندار لوهانسک، در شرق اوکراین «شرایط هر ساعت سخت‌تر می‌شود.»

در جنوب اوکراین هم شرایط مشابهی حاکم است. به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه در روز‌های اخیر بر شدت بمباران این منطقه افزوده شده است.

آخرین اخبار و گزارش‌ها از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین را در روز ۲۱ آوریل، اول اردیبهشت در این صفحه دنبال کنید.

پوتین حمله به منطقه صنعتی آزوف‌استال را لغو کرد

ولادمیر پوتین در یک نشست خبری در کرملین خطاب به وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که حمله پیشنهادی به منطقه صنعتی را غیرضروری می‌داند. او همچنین به سرگی شویگو دستور داد که برنامه حمله به این منطقه لغو شود.

رئیس جمهوری روسیه دلیل این تصمیم را تمایل به حفاظت از جان سربازان روسی دانست. او در ادامه با بیان اینکه نیازی به بالا رفتن از این دخمه‌ها و خزیدن در زیر زمین از طریق این تاسیسات صنعتی نیست، گفت: «این منطقه صنعتی را مسدود کنید تا حتی یک پرنده هم نتواند از آن عبور کند.»

پوتین همچنین خطاب به جنگجویان اوکراینی باقیمانده در آزوف‌استال که هنوز تسلیم نشده‌اند گفت که روسیه با آن‌ها با احترام رفتار خواهد کرد و به مجروحان کمک‌های پزشکی ارائه خواهد کرد.

پوتین خطاب به نیرو‌های روس: طوری منطقه آزوف استال را مسدود کنید که حتی یک پرنده هم نتواند فرار کند
ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ضمن ابراز خرسندی از اشغال شهر بندری ماریوپل در اوکراین از نیرو‌های ارتش خود خواست جوری منطقه صنعتی آزوف‌استال را محاصره و مسدود کنند که حتی یک پرنده هم نتواند از آنجا فرار کند.

پیشتر سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه به اطلاع رهبر این کشور رسانده بود که نیرو‌های روس توانسته‌اند شهر بندری اوکراین را تحت کنترل خود درآورند. با این حال در منطقه صنعتی کارخانه آزوفستال همچنان بیش از ۲ هزار نیروی نظامی اوکراینی حضور دارند.

شویگو، وزیر دفاع روسیه، در جلسه با پوتین به او گفت که نیرو‌های روسی برای تصرف این منطقه صنعتی به ۳ تا ۴ روز زمان نیاز خواهند داشت. او همچنین به رئیس جمهوری روسیه اطمینان داد که این منطقه از سوی نیرو‌های روس مسدود شده‌است.

نیرو‌های روسیه کنترل ماریوپل را در اختیار گرفتند

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل ماریوپل، به استثنای کارخانه ذوب آهن را در اختیار گرفته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه «آزادی» ماریوپل را «یک پیروزی» خواند و دستور محاصره کارخانه ذوب آهن را صادر کرد.

به گفته مقامات اوکراین نزدیک به هزار غیرنظامی و تعدادی از نیرو‌های مدافع شهر در این کارخانه پناه گرفته‌اند.

نخست وزیر اسپانیا به همراه همتای دانمارکی‌اش وارد کی‌یف شدند

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا و مته فردریکسن، همتای دانمارکی‌اش بامداد پنجشنبه وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شدند. این دو قرار است به‌زودی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیدار کنند.

آقای سانچز پیش از این گفته بود که در دیدار با زلنسکی بر «تعهد محکم و روشن اروپا» برای حمایت از «صلح» تاکید خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی