تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

عربستان سهمیه حج را افزایش داد

به دنبال کاهش نگرانی‌ها درباره کرونا، عربستان سهمیه حج (تمتع) امسال را به یک میلیون نفر افزایش داد.

کد خبر: ۱۲۶۷۲۰
۱۲:۲۲ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

عربستان سهمیه حج را افزایش داد

دیدارنیوز ـ به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت حج و عمره عربستان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه تصمیم گرفت که تعداد پذیرش حجاج از داخل و خارج از عربستان را (در مراسم حج تمتع) به یک میلیون نفر افزایش دهد.

این وزارتخانه در عین حال افزود کرد که مراسم حج (تمتع) امسال برای حجاج کمتر از ۶۵ سال خواهد بود و آن‌ها باید دوز‌های پایه واکسن کرونای مورد تایید وزارت بهداشت عربستان را دریافت کرده باشند.

براساس این بیانیه، همچین لازم است حجاجی که از سایر کشور‌ها به عربستان می‌آیند، نتیجه تست "پی. سی. آر" منفی داشته باشند که ۷۲ ساعت قبل از عزیمت به عربستان برای شرکت در مراسم حج انجام شده باشد.

وزارت حج و عمره عربستان همچنین بر لزوم رعایت تدابیر پیشگیرانه و پروتکل‌های مربوطه درخصوص پیشگیری از کرونا از سوی حجاج در جریان مناسک حج به منظور حفظ سلامت خودشان تاکید کرده است.

عربستان سعودی از دو سال پیش به خاطر شیوع کرونا مجبور شده بود که سهمیه حجاج برای شرکت در مراسم حج (تمتع) را تا حد زیادی کاهش دهد.

شمار حجاج (در حج تمتع) قبل از شیوع کرونا در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر بود، اما به علت شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ میلادی، عربستان فقط به هزار نفر اجازه داد که فریضه حج (تمتع) را به جای بیاورند. این تعداد در سال بعد به ۶۰ هزار فرد واکسینه رسید که انتخاب آن‌ها با قرعه صورت گرفت.

منبع: ایرنا
برچسب ها: حج و زیارت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی