تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

لغو محدودیت‌های «حج عمره»

وزارت کشور عربستان از لغو همه محدودیت‌ها در همه مساجد این کشور و پایان دادن به قرنطینه خانگی پس از دو سال و ازسرگیری پذیرش زائران خارجی از همه کشور‌ها برای مراسم عمره خبر داده است.

کد خبر: ۱۲۴۱۴۸
۰۸:۵۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

لغو محدودیت‌های حج عمره

دیدارنیوز ـ عربستان که همزمان با همه‌گیری سویه «اُمیکرون» پذیرش عمره‌گزاران خارجی را متوقف کرده بود، اینک با دستور وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که عمره برای همه کشور‌ها از سر گرفته شد.

عربستان اوایل پاییز امسال پس از ۲۰ ماه محدودیت، با حذف فاصله اجتماعی در مسجدالحرام، پذیرش تدریجی زائران خارجی را از سرگرفت، اما با همه‌گیری سویه اُمیکرون، بار دیگر پذیرش زئران خارجی محدود و از برخی کشور‌ها متوقف شد.

اینک، وزارت کشور عربستان از لغو همه محدودیت‌ها در همه مساجد این کشور و پایان دادن به قرنطینه خانگی پس از دو سال و ازسرگیری پذیرش زائران خارجی از همه کشور‌ها برای مراسم عمره خبر داده است.

وزارت کشور عربستان در ادامه اعلام کرد که استفاده از ماسک فقط در مکان‌های بسته الزامی است و زائران خارجی دیگر به ارائه نتیجه منفی آزمایش PCR و یا آنتی‌ژن پیش از سفر به این کشور نیازی ندارند.

عربستان پیش‌تر اعلام کرده بود در صورتی جواز عمره را به زائران خارجی می‌دهد که دُز کامل یکی از واکسن‌های فایزر/بیون‌تک یا آکسفورد/ آسترازنکا یا مدرنا یا جانسون را دریافت کرده باشند.

البته در مقررات سفر به این کشور آمده است مسافران و زائرانی که دو دُز واکسن «سینوفارم» یا «سینوواک» را کامل تزریق کرده باشند، در صورت دریافت دُز اضافی از بین یکی از آن چهار نوع واکسنی که در عربستان تایید شده است می‌توانند به این کشور سفر کنند، از همین رو مقامات حج ایران از زائران خواسته بودند برای دریافت دُز سوم این مقررات را درنظر داشته باشند.

وزارت کشور عربستان همچنین داشتن بیمه‌نامه برای پوشش هزینه‌های درمان بیماری کووید-۱۹ را الزامی اعلام کرده و از پایان تعلیق پرواز کشور‌هایی که تا پیش از این انجام شده بود، خبر داد. علاوه بر این، پس از دو سال محدودیت به کودکان زیر پنج سال اجازه حضور در دو مسجد مدینه و مکه داده شده است.

عمره که یکی از اعمال مستحبی برای مسلمانان به شمار می‌آید، هر سال از ماه صفر براساس تقویم قمری آغاز می‌شود و تا انتهای رمضان ادامه دارد. با توجه به زمان اندکی که تا پایان عمره باقی مانده و ایران و عربستان نیز تا کنون مذاکراتی در این‌باره نداشته‌اند، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده، ولی فقیه در حج و زیارت ـ حضور ایرانی‌ها در مراسم عمره امسال را بعید دانسته است.

ایران از سال ۱۳۹۴ عمره را به دلیل تعرض در فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی تعلیق کرد و بازگشت دوباره را به حفظ شأن و کرامت زائران ایرانی و همچنین بازگشایی کنسولگری کشورمان در عربستان مشروط کرده بود. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان از سال ۱۳۹۵ متوقف شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: حج عمره
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی