تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

چگونگی معاینات پزشکی زائران حج امسال/ لزوم تزریق حداقل دو دُز واکسن کرونا

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعلام کرد: فراخوان پزشکان حج ۱۴۰۱ فردا اعلام می‌شود.

کد خبر: ۱۲۸۲۱۸
۱۲:۴۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

چگونگی معاینات پزشکی زائران حج امسال

دیدارنیوز ـ طاهر درودی در پاسخ به اینکه معاینه زائران ایرانی حج تمتع از چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: با توجه به اینکه عربستان دیرهنگام اعلام کرد که زائران سایر کشور‌ها نیز اجازه حضور در مناسک حج را دارند، زمان استاندارد برای انجام معاینات پزشکی در اختیار نداریم.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه در یک محدوده زمانی محدود باید به سرعت کار‌ها انجام شود، گفت: منتظر هستیم سازمان حج و زیارت لیست کاروان‌ها را در اختیار ما قرار دهد تا پزشکان کاروان‌ها را اعلام کنیم. فراخوان پزشکان برای انجام معاینات پزشکی را فردا اعلام می‌کنیم و ترجیحا از پزشکانی که سال ۹۹ معاینات پزشکی زائران را انجام دادند، اما به دلیل عدم برگزاری حج برای زائران خارجی به حج تمتع اعزام نشدند در حج امسال استفاده خواهد شد.

درودی اضافه کرد: تا پایان هفته تکلیف پزشکانی که قرار است معاینات پزشکی را انجام دهند مشخص می‌شود و امیدواریم در این فرصت کم باقی مانده اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط کرونا آیا لیست دارو‌های ارسالی به عربستان تغییر می‌کند؟ گفت: بله؛ لیست دارویی ما نسبت به سال‌های قبل تغییر داده می‌شود و دارو‌هایی که برای بیماری‌های تنفسی مورد نیاز است را همراه خواهیم برد. در سال‌های قبل در این تاریخ دارو‌ها خریداری، بسته‌بندی و به عربستان ارسال شده بود، اما امسال، چون دیرهنگام اعلام شده محدودیت زمانی داریم و در حال مذاکره با طرف سعودی هستیم که آیا امکان انتقال دارو را داریم یا خیر.

درودی اضافه کرد: اگر امکان انتقال دارو باشد، دارو‌ها از ایران خریداری می‌شود در غیر این صورت ناچار هستیم در داخل عربستان خرید دارو‌ها را انجام دهیم.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص آمادگی این مرکز برای حضور در حج هوشمندی که عربستان مدام آن را مطرح می‌کند، گفت: آنچه عربستان به عنوان حج هوشمند مطرح می‌کند بیشتر ثبت داده‌ها و اطلاعات زائران در کشور مبدأ در سامانه‌های الکترونیک است که سعودی‌ها آن را راه‌اندازی کرده‌اند.

وی گفت: ثبت اطلاعات پزشکی زائران را از سال‌ها قبل انجام می‌دادیم. پرونده الکترونیک پزشکی را نیز حتی قبل از اجرای وزارت بهداشت، در حوزه حج اجرا می‌کرده‌ایم. البته هنوز سعودی‌ها هیچ درخواستی از ما نداشته‌اند که چطور داده‌هایمان را وارد سامانه‌های آن‌ها کنیم، ولی روالی که ما سال‌های قبل داشتیم و شامل ثبت الکترونیک اطلاعات پزشکی زائران بود، همچنان برقرار است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی در خصوص اینکه زائران باید چند دز واکسن تزریق کرده باشند، گفت: طبق دستورالعملی که عربستان اعلام کرده حداقل دو دز واکسن باید زائران تزریق کرده باشند، اما با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت ایران و از آنجایی که تزریق سه دز ایمنی بیشتری ایجاد می‌کند پیشنهاد ما به زائران حج ۱۴۰۱ تزریق سه دز واکسن است.

یادآوری می‌شود، سال جاری ۳۹ هزار و ۶۳۵ زائر ایرانی در حج تمتع حضور خواهند داشت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: حج و زیارت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی