تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

احتمال اوج گیری کرونا بعد از تعطیلات و وزیری که فقط اظهار نگرانی می کند!

تعطیلات نوروزی رو به پایان است؛ شخص وزیر بهداشت و معاونانش بابت اوج گیری کرونا پس از پایان تعطیلات اظهار نظر می کنند و پرسش اصلی آقای عین الهی مسوولیت اتفاق های بعد از این را گردن می گیرید؟

کد خبر: ۱۲۵۹۴۵
۱۲:۰۱ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱

 

احتمال اوج گیری کرونا بعد از تعطیلات؛ آقای وزیر اظهار نگرانی کافی نیست!

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: قابل پیش بینی بود که وقتی هنوز متخصصان و ویروس شناسان به یک نظر یکسان درباره رفتار امیکرون نرسیدند و هیچ محدودیتی هم برای سفرها در نوروز تعیین نشد، مانند سال های گذشته در روزهای آخر فروردین و اردیبهشت با اتفاق های بدتری مواجه شویم ؛ اتفاق هایی که وزیر بهداشت فقط درباره آن اظهار نگرانی می کند!

البته این اظهار نگرانی های بهرام عین الهی فقط به موضوع کرونا و ویروس های جهش یافته آن ختم نمی شود او درباره بالا رفتن آمار کشته شدگان تصادفات هم اظهار نگرانی کرده اما گویا آقای وزیر فراموش کردند که در این حوزه مسوولیتی ندارند و بهتر است توان و تخصص های همه حوزه های خود را به کار گیرند که فاجعه فوتی های ناشی از کرونا که در تابستان و پاییز سال پیش به بالای هفتصد نفر در روز رسید، رقم نخورد.

البته جامعه پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا برای اینکه بعد از پایان تعطیلات کسی آنها را به "اینکه می دانستید و نگفتید" متهم نکند در روزهای پایانی سال گذشته پیش پیش اظهار نگرانی هایشان را کردند و توصیه های لازم را هم بیان کردند اما از آنجاییکه کسی تمایلی نداشت که مسوولیت جلوگیری از سفر نرفتن مردم را به عهده بگیرد همه دست اندرکاران تنها به همین اظهار نظرهای بی فایده بسنده کردند.


بیشتر بخوانید: منتظر موج بزرگ باشید!


سفر هست، کرونا هست، مرگ و میر هم هست!

یکی از کسانی که پیش از عید درباره سفرهای نوروزی نقطه نظراتی را مطرح کرده بود، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا بود که تاکید کرده بود که تهران بزرگ‌ترین مبدا سفرهای نوروزی است و احتمالاً در ایام نوروز با کاهش جمعیت استان و بار مراکز درمانی و بهداشتی مواجه می‌شویم، اما در هفته‌های سوم و چهارم فروردین که مسافران نوروزی از سفر باز می‌گردند، ممکن است شرایط متفاوتی را تجربه کنیم. از این رو آمادگی کامل در ایام نوروز و هفته‌های بعد از تعطیلات بسیار ضروری و مستلزم اجرای پکیج‌ها و برنامه‌های مدیریتی برای مقابله با بیماری است.

البته طرح چنین دیدگاههای فقط مختص مسوولان استان تهران نبود، در همان روزهای ابتدای سال هم روسای علوم پزشکی دانشگاههای کشور هم نگران افزایش آمار مبتلایان به کرونا پس از تعطیلات نوروز را داشتند.

سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، هفدهم اسفند ماه گفته بود که با وجود کاهش شمار بیماران کرونایی ، با توجه به آیین های پایان سال و عید نوروز ، احتمال اوج گیری کرونا پس از تعطیلات عید وجود دارد اما از سوی دیگر ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ششم فروردین در گفت و گوی اعلام کرده بود که  انتظار می رود تا پایان تعطیلات شاهد افزایش مجدد ابتلا به کرونا باشیم اما امیدواریم افزایش شدیدی نباشد!

نکته اینجاست که همه نسبت به افزایش احتمالی مبتلایان و بی شک فوتی ها در هفته های آینده دوباره با تغییر چشمگیری مواجه می شود نکاتی گفته اند و بعضا هشداری هم دادند اما اینکه کسی مسوولیت مستقیم اتفاق های پیش رو گردن نمی گیرد نکته قابل تاملی است.

آقای وزیر اظهار نگرانی کافی نیست!

همانطور که پیشتر هم اشاره شد بهرام عین الهی، وزیر بهداشت نسبت به افزایش فوتی‌های حوادث ترافیکی در روزهای پیش رو ابراز نگرانی کرده است. اما، بابت رها شدن پروتکل‌ها و عادی انگاری که در تعطیلات نوروزی اتفاق افتاده است، هیچ عکس العملی نشان نداده است. در صورتی که با افزایش سفرها و شلوغی اماکن تفریحی، گردشگری و…، این نگرانی وجود دارد که بیماری کرونا دوباره اوج بگیرد و ما شاهد افزایش مراجعات به مراکز درمانی باشیم.

از سوی دیگر آن طور که گزارش‌های ستاد ملی گردشگری نشان می‌دهد، حجم سفرهای نوروزی به طرز غیر قابل باوری افزایش یافته حالا به همه این نگرانی ها و احتمال های پیش رو، بازگشت ساعت کاری ادارات به روال قبل از کرونا و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها  هم باید اضافه کرد و این یعنی ظهور و بروز پیک هفتم و هشتم و ...

کاش  آقای وزیر به جای اظهار نگرانی و سکوت در مقابل عدم محدودیت سفرهای نوروزی، جواب قانع کننده ای برای خانواده هایی داشته باشد که بعد از این به دلیل این اهمال کاری او اعضای خانواده خود را از دست می دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی