تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
افاضات اضافه

روس‌ها نگران نباشند، ما هم سال‌هاست تحریمیم

عوام‌الملک در هفته اخیر بیشتر هوش و حواسش را صرف پیگیری اتفاقات روسیه کرده و آماده است تجربیات خود را برای بیرون راندن اشغالگران اوکراین در اختیار ولادیمیر بگذارد.

کد خبر: ۱۲۴۵۷۶
۱۳:۵۵ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

روس‌ها نگران نباشند، ما هم سال‌هاست تحریمیم

 

 دیدارنیوز ـ عوام‌الملک: 

جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰

زود بیدار شدم. اخبار روسیه را دنبال کردم‌. اوکراینی‌ها دیشب تلاش کردند بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا را که در سرزمین‌های اشغالی روسیه قرار دارد منفجر کنند. با هوشیاری سربازان روسی نتوانستند. ظاهرا کاخ سیاه آمریکا با طرح یکی از به اصطلاح خواص‌المله‌هایشان برای ممنوع کردن واردات نفت از روسیه مخالفت کرده است. فهمیده‌اند که حق با روسیه است و می‌دانند اگر نفت وارد نکنند بنزین عوام آمریکا گران می‌شود. این‌ خبرها نشانه اقتدار روسیه است‌. محمد، بزرگوار قمی افشا کرد که غربی‌ها برای فروش سلاح جنگ راه انداخته‌اند. معلوم است مصرف سلاح اشغالگران اوکراینی خیلی بالاست. چون روسیه، خودش همه چیز دارد و نمی‌خرد. احمد، بزرگوار مشهدی گفت که به خاطر رقابت قدرت ۶۰۰هزار نفر از عوام اوکراین کشورشان را ترک کرده‌اند. به نظرم احمد خیلی دقت نکرد. ۶۰۰هزار نفر از اشغالگران از سرزمین‌های اشغالی اوکراین رفته‌اند‌ و این خیلی خبر خوبی‌ست.  مرتضی، خواص‌المله تهران، اعلام‌ کرد که محکم پای صیانت از عوام در فضای مجازی ایستاده‌اند. این خبرها آدم را دلگرم می‌کند. اگر خدای نکرده در فضای حقیقی اوکراینی‌ها یا غربی‌ها به ما حمله کنند خیالمان راحت است که در فضای مجازی صیانت داریم‌. مهرداد هم که درس جانورشناسی و قلاده‌سنجی را ارائه کرده گفت که عده‌ای قمارباز و قاچاقچی برایش پیغام فرستاده‌اند و از درس‌هایش انتقاد کرده‌اند. نباید اهمیت بدهد. اگر قرار باشد خواص نگران نظرات عوام باشند کارهای مهم آنطور که باید جلو نمی‌روند. سرعت اینترنت خیلی پایین بود. منتظر اخبار سفر ابراهیم به گلستان بودم‌ ولی خبری نمی‌آمد. ناهار هم خوردم اما از ابراهیم خبری نشد. متوجه شدم که اتاق باتری مرکز مخابراتی زیرساخت آتش گرفته است و هر چیزی که مورد نیاز باشد در هر زمانی در اینترنت در دسترس نیست. به نظرم روش خوبی برای صیانت از عوام است. خیلی از کشف‌های مهم تاریخ، اتفاقی بوده‌اند. بالاخره عصر اخبار سفر ابراهیم به تدریج به دستم رسید. با قایق به جزیره آشوراده رفته بود. ثابت می‌کند هم خاکی‌ست و هم آبی. دستورات خوبی هم برای تسریع در ساخت و احداث هتل‌ها داد. لازم است. قرار نیست به خاطر حیات وحش جلوی گردشگری گرفته شود. اگر ساخت و سازها، سریع، فوری و انقلابی انجام شود خود حیات وحش حساب کار به دستش می‌آید. تصاویری هم از تعداد زیادی دوربین که کنار هم برای فروش چیده شده بودند دیدم‌. ظاهرا دوربین‌های خبرنگارانی بود که دوست داشتند از ابراهیم عکس و فیلم بگیرند اما اجازه پیدا نکردند. تقصیر خود خبرنگاران است. دلیلش را نمی‌دانم اما چون خبرنگاران دنبال هر سوژه‌ای هستند بهتر است در این گونه سفرها نباشند‌ تا ابراهیم راحت با عوام حرف بزند.

شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

قبل از خروج از منزل شنیدم مهرداد از عوام به خاطر ارائه مباحث جانورشناسانه عذرخواهی کرده است. نیازی نبود. بالاخره هر از گاهی خواص صلاح می‌دانند به عوام درس بدهند. اتفاقا یادم آمد دوازده سال قبل احمد، که آن موقع هنوز بزرگوار مشهد نشده بود، مباحثی درباره اصوات برخی از جانواران ارائه کرده بود. عذرخواهی هم نکرد. رافائل، از چهره‌های مشکوک وابسته به غرب که رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم هست به تهران آمد. قبل از رسیدن عکسی از لحظه سوار شدنش به هواپیما منتشر شد تا ادعا کند آدم ساده‌‌زیستی‌ست و به تجملات علاقه ندارد. تنهایی در حال بالا رفتن از پلکان هواپیما بود و چمدانش را هم خودش می‌آورد. می‌خواهد ادای خواص ما را درآورد که واقعا عوام‌گرا هستند. فکر می‌کند با این کارها می‌تواند عوام را گول بزند. فایده ندارد. رافائل با محمد دیدار کرد و بعد از آن‌ مصاحبه داشتند. ظاهرا قرار شده و همه چیز حل شود و چیزی که در دوره حسن و جواد اسمش برجام بود دوباره احیا شود. قابل قبول نیست. اسمش را باید قطعا عوض کنند. رسمش همان بماند. چاره‌ای نیست. البته برادران عزیزمان در چین و روسیه کمی نگران هستند و از آمریکا خواسته‌اند کتبی بنویسد که اگر چین و روسیه با ما کار بکنند عیبی ندارد. درخواست خیلی درست و به‌جایی کرده‌اند. آمریکا هم باید عاقل باشد و قبول کند. وگرنه چین و روسیه با ما کار نخواهند کرد و روی اقتصاد آمریکا خیلی تاثیر منفی می گذارد.‌ از ما گفتن. خبردار شدم که باز هم در بخت‌آزمایی خودرو برنده نشدم. فکر می‌کردم بعد از بازدید هفته قبل ابراهیم قطعا برنده خواهم شد. معلوم است عده‌ای نمی‌خواهند به حرف‌های ابراهیم گوش دهند. اخبار حملات اوکراینی‌های اشغالگر را دنبال کردم‌. ولودیمیر قطعا از اوکراین گریخته و به سفارت آمریکا در لهستان پناهنده شده است اما سعی کردند فیلمهایی بسازند که نشان بدهد در کی‌یف است و روبروی خبرنگاران نشسته و با آن‌ها مصاحبه می‌کند. فتوشاپ است.

یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

یادداشت روزنامه بودجه‌بگیر را خواندم. مثل اینکه خبردار شده که قرار است توافقی صورت بگیرد. فهمیدم روزنامه بودجه‌بگیر هم مثل ماست. خبر ندارد و دوست دارد بفهمد چه خبر است. واقعا برای من هم سوال است که اگر توافقی صورت گرفته،‌ چی داده و چی گرفته‌ایم‌؟ اگر قرار بود این چیزها معلوم‌ نشود و فقط توافق کنیم خب جواد و حسن بودند و همین طوری توافق می‌کردند. اخباری درباره بررسی بودجه توسط خواص‌المله به گوش می‌رسد. یک هفته‌ای می‌شود که مذاکرات خواص‌المله از تلویزیون پخش نمی‌شود و ما همانقدر که درباره توافق می‌دانیم‌ درباره بودجه هم اطلاع داریم. اما گویا قرار است ارز اسحاقی را حذف کنند. کار درستی‌ست. باید همه آثار دوره حسن خیلی سریع، فوری و انقلابی حذف شوند. تعرفه‌‌های قبر در بهشت زهرای تهران را دیدم. گویا سیاست انبوه‌سازی و بلندمرتبه‌سازی در قبرستان به اجرا گذاشته شده و موفق است. طبقه منفی سه قبرها را رایگان می‌دهند و برای طبقات دیگر پول می‌گیرند. البته در محلات بالای قبرستان قیمت‌ها بالاتر است. طبیعی‌ست. باید فکری بکنم که قبل از تمام شدن همه طبقات منفی سه موجود در قبرستان، جایم را قطعی کنم و مستقر شوم. خیلی مهم است که خواص حتی برای مردن عوام هم تسهیلات خوبی در نظر گرفته‌اند. غروب شنیدم که روس‌ها خواسته‌اند که آمریکایی‌ها تضمین کتبی بدهند که در توافق می‌مانند. عیبی ندارد. روس‌‌ها، دوست وبرادر ما هستند. هر کاری بکنند لابد خیر و صلاح ما را می‌خواهند و لازم است از ایشان تشکر کنیم. مخصوصا که هنوز با اشغالگران اوکراینی درگیر هستند و اوکراین را به روسیه پس نداده‌اند. یکی از عوام تصویر استوری اینستاگرام ابوالحسن، رییس خواص‌البلد الوند در استان قزوین را برایم فرستاد. متن ادبی خیلی خوبی بود. مشخص بود که کمی از اصلاحیون ناراحت است و با آن‌ها اختلافات ناموسی دارد. ظاهرا چون تمام مشکلات شهر الوند را حل کرده در حال بررسی مسائل بین‌المللی در عراق و افغانستان و لیبی و سوریه و پاکستان است. این خواص واقعا منابع ارزشمندی هستند که در اقصی‌نقاط کشور پراکنده‌اند. ابوالحسن احتمالا دارد تلاش می‌کند که دو سال دیگر از خواص‌البلدی به خواص‌المله‌ای برسد. می‌تواند. بلد است.

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

روزم را با صحبت‌های ابراهیم در دفاع از حقوق کارگران شروع کردم. گفته که پیمانکار حق ندارد در پرداخت حقوق تاخیر داشته باشد. واقعا حرف خوب و درستی‌ست. چه خوب است که ابراهیم بر خلاف حسن طرفدار حقوق کارگران و بقیه عوام است. پیمانکار هم اگر نمی‌تواند پولش را از کارفرمایش بگیرد تا حقوق‌ها را به موقع پرداخت کند مشکل خودش است. برود پول چاپ کند یا اگر لازم است هر کار دیگری بکند تا پول دربیاورد و حقوق‌ها را بدهد. البته بهتر است قبلش مالیات و پول بیمه را بدهد که خواص‌الدوله بتوانند مسائل عوام را حل کنند. یکی از خواص‌الرعایا که اسمش معلوم نیست به یکی از خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر گفت آن خانمی که چند روز پیش در موردش صحبت بود ۵ بار به ایران آمده و کلا ۱۸ روز اینجا بوده است. واقعا هم در ۱۸ روز آن چیزی که رسانه‌های غرب‌زده گفتند امکان‌پذیر نیست. زمان کم‌ است و آن چیزی که گفته‌اند زیاد! درباره مذاکرات اخبار زیادی می‌آید که عملا هیچ فایده‌ای ندارند. چون معلوم است که قرار نیست عوام خیلی درگیر ماجرا بشوند و به عوام ربطی ندارد که چه اتفاقی می‌افتد. بنیامین هم یک فیلم قدیمی منتشر کرد که مذاکره‌کننده عزیز روسیه راجع به مذاکرات دوران حسن حرف می‌زند. ظاهرا فکر نمی‌کرده که ایرانی‌ها اینقدر از آمریکایی‌ها امتیاز بگیرند. می‌خواهد وانمود کند جواد و حسن خیلی سرسخت بوده‌اند. در حالی که همه می‌دانند حسن و کل خواص‌الدوله‌اش از جمله جواد جزو ورشکستگان و وادادگان هستند‌. غروب موقع برگشت تقریبا هیچکسی برنمی‌گشت. چون ترافیک طوری بود که کسی نمی‌توانست برگردد. تا حدود نه شب در دفتر ماندم. مسیر پانزده دقیقه‌ای را در حدود یک ساعت طول کشید که برسم. اصلاحیون در دوره خودشان اینقدر برای علیرضا مشکل درست کرده‌اند که هنوز فرصت فکر کردن به ترافیک را پیدا نکرده است. گویا به خاطر همین مساله به تاجیکستان رفته تا تهران را از دور ببیند و برای حل مشکل چاره‌اندیشی کند.

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

صبح از کوچه نزدیک خانه به یک کوچه دیگر پیچیدم که یک پراید با سرعت زیاد نزدیک شد و کمی بعد جلوی من پیچید. سعی کردم از بغلش رد شوم و مسیر را ادامه دهم. راننده درشت‌اندام شیشه را پایین کشید و گفت چرا مثل گاو می‌پیچی؟ به او زل زدم. داشتم فکر می‌کردم من مثل گاو نپیچیدم و حداکثر مثل یک گربه از کوچه بیرون آمدم. ولی به فرض که مثل گاو هم پیچیده باشم او هم با سرعت گراز در خیابان فرعی رانندگی می کرد. دلم برای حیوانات سوخت. بیخودی تبدیل به فحش شده‌اند. داد زد دیوث! و رفت. خوشبختانه رانندگی و ادبش کاملا متناسب و مشابه بودند. نشان می‌دهد از جمله عوام مودبی بود که نشاط دلشان زیاد است. شب همان خانمی که گفتند ۱۸ روز در ایران بوده با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی مصاحبه کرد. مصاحبه ثابت کرد همه حرف‌هایی که این چند روز غرب‌گراها می‌زدند غلط است. بی‌بی‌سی فارسی همیشه هم بد نیست مخصوصا اگر ساعت دقیقا بیست و دو باشد.

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

متاسفانه امروز هم آمریکایی‌ها در امور داخلی روسیه دخالت کردند و نفت و گاز روسیه را هم تحریم کردند. جو گفت ارزش پول ملی روسیه از زمان دفاع این کشور از سرزمین‌های اشغالی اوکراین که غربی‌ها روسیه را تحریم کرده‌اند نصف شده است. روس‌ها نباید نگران باشند. باید تجربیاتمان را سریع در اختیارشان بگذاریم‌. ما سال‌هاست که تحریمیم اما اصلا هیچ اتفاقی برایمان نیفتاده و خیلی هم خوشحالیم. حتی توانسته‌ایم با گران کردن دلار به اقتصاد آمریکا فشار بیاوریم. شنیدم که اینستاگرام صفحات عیسی و علی از خواص‌الدوله‌ها را بسته است. باید اخطار بدهیم که اگر هر چه سریعتر این صفحات را باز نکنند ما کل اینستاگرام را می‌بندیم. قبلا کرده‌ایم و شده است. اینستاگرام می‌تواند از فیسبوک و توئیتر و یوتیوب و حتی تلگرام بپرسد. علی که قبلا از خواص‌المله بود گفت که فکر می‌کند روسیه تا حدی بین بعضی از خواص نفوذ دارد. امیدوارکننده است. کمک می‌کند قوی‌تر باشیم و غربی‌ها حساب کار دستشان بیاید. بقیه خواص هم اگر هنوز روسیه رویشان نفوذ ندارد و با چین هم نتواسته‌اند ارتباط بگیرند بهتر است یا سریعتر خودشان را اصلاح کنند یا به من خبر بدهند تا شرایط برگشتشان به جمع عوام را فراهم کنم. اسماعیل، خواص‌المله تهران به مصاحبه آن خانم با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی اشاره کرد و گفت این مصاحبه نشان داد که حرف‌هایی که درباره آن خانم زده‌اند راست نبوده. یکی دو روز است که نظرم در مورد بی‌بی‌سی فارسی عوض شده. خواص قبلا گفته بودند حواسم را جمع کنم چون هر چیزی که بی‌بی‌سی فارسی می‌گوید به دستور ملکه انگلیس است و دروغ است. اما معلوم است بی‌بی‌سی فارسی هم بالاخره فهمید که در عصر ابراهیم باید تغییر کند و به ما بپیوندد. شاید از این به بعد بیشتر بی‌بی‌سی فارسی ببینم. آخر شب شنیدم سفیر روسیه در تهران از رسانه‌ها خواسته جایی اشتباهی به جای عملیات ویژه نظامی روسیه کلمه حمله را به کار نبرند. چه خوب است که سفیر روسیه حواسش به رسانه‌ها هست که اشتباه نکنند. قبلا سفیر چین هم نشان داده بود حواسش به حرف زدن خواص ما هست. بالاخره دوستی به درد همین جاها می‌خورد. باید از راهنمایی‌های این دوستانمان استقبال کنیم تا بتوانند درباره چیزهای دیگر هم نظر بدهند. اصلا می‌توانیم به سفیر روسیه پیشنهاد بدهیم اگر وقت دارد از این به بعد روزنامه‌هایمان را قبل از چاپ برایش بفرستیم که غلط‌گیری کند و به روزنامه‌نگارهای ما آموزش دهد چه چیزهایی را بنویسند و چه چیزهایی را ننویسند.

پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

حجت با تلویزیون بودجه‌بگیر مصاحبه کرد و خبر خوب را داد. ظاهرا از یک جلسه چهارده ساعته بیرون آمده بود. تصویب کردند حقوق کارگران در سال آینده، ۵۷ درصد زیاد شود. دستاورد بزرگی‌ست. واقعا باید کاری کرد که سرمایه‌داران زالوصفتی که کارگرها را استخدام می‌کنند تا برایشان کار کنند نتوانند حق آن‌ها را بخورند. لازم است فورا ابراهیم یا یکی دیگر از خواص‌الدوله‌اش اعلام کنند که کسی حق ندارد قیمت هیچ چیزی را هم زیاد کند. اخراج کارگران هم ممنوع شود. همه کسانی هم که کارفرما هستند مجبور شوند کارگرهایشان را دو برابر کنند تا مشکل بیکاری هم کامل حل شود.  کسی که می‌تواند کارگرها را استخدام کند باید فکر حقوق دادن به آنها را بدون اینکه تاثیری در قیمت‌ کالا و خدماتش بگذارد بکند. چند روز پیش خود ابراهیم هم گفت پیمانکاران نباید در حقوق دادن تاخیر داشته باشند. خودم را سرزنش کردم که چرا تا حالا علیه علیرضا خوشبخت [سردبیر دیدارنیوز] به ابراهیم شکایت نکردم و نگفتم که بابت چاپ خاطرات ارزشمند من هیچ پولی نمی‌دهد. همین خاطرات را من به هر رسانه بودجه‌بگیری داده بودم اگر پول هم نمی‌دادند شاید جور دیگری از من تقدیر می‌کردند. مثلا به عنوان کارشناس مهم همه چیز در تلویزیون بودجه‌بگیر مرتب نشانم می‌دادند. یادداشت حسین، مدیر مسوول روزنامه بودجه‌بگیر را چند بار خواندم. نوشته بود اگر آمریکا را تحقیر نکرده بودیم روسیه جرات حمله به اوکراین را پیدا نمی‌کرد. فکر کنم حسین آخرش را جابه‌جا نوشته بود. روسیه به اوکراین حمله نکرد و از خودش دفاع کرد تا سرزمین‌های اشغالی اوکراین را در یک عملیات ویژه نظامی آزاد کند. امیدوارم اگر سفیر روسیه این یادداشت را خواند متوجه بشود که حسین اشتباه لپی کرده است. چون قطعا از هر کسی توقع این حرف‌ها را داشته باشد از حسین ندارد. عصر شنیدم کمیته انضباطی باشگاه مس رفسنجان، مهسا بازیکن تیم ملی فوتسال را که در این باشگاه بازی می‌کند احضار کرده که توضیح بدهد چرا بعد از گل زدن پیراهنش را بالا زده و روی پیراهن زیری علیه جنگ شعار نوشته بوده است. باید قاطعانه با او برخورد کنند. چون اولا فوتسال بازی کرده، ثانیا ناگهان پیراهن رویی را زده بالا که تا بیننده بفهمد زیرش یک پیراهن دیگر دارد فکرش هزار راه می‌رود و ثالثا بعد که بیننده خیالش راحت می‌شود که آن زیر، یک لباس دیگر هم هست با چنین عبارتی روی لباسش مواجه می‌شود. این‌ نسوان یاغی اصلاح‌پذیر نیستند. بهتر است برای همیشه از حضور در ورزشگاه‌ها محرومش کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی