تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

لاوروف: پس از غیرنظامی شدن اوکراین، مذاکره می‌کنیم

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد که پس از انجام عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین، اوضاع در این کشور به سمت مذاکرات هموار خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۳۱۲۷
۱۵:۴۶ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۰

لاوروف: پس از غیرنظامی شدن اوکراین، مذاکره می‌کنیم

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر اینکه مسکو علاقه‌مند است اوکراین کشوری تحت کنترل خارجی نباشد و به عنوان ابزاری برای بازدارندگی روسیه استفاده نشود، گفت: پس از غیرنظامی شدن اوکراین، شرایط برای مذاکره فراهم خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با مقامات مسئول در امور سیاست خارجی دو منطقه لوهانسک و دونتسک در مسکو، اعلام کرد که پس از انجام عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین، اوضاع در این کشور به سمت مذاکرات هموار خواهد شد.

لاوروف گفت: «ما فاقد راه حل دیپلماتیک برای مناقشه دونباس نبودیم. بنابراین، البته، پس از عملیات نظامی با هدف بازگرداندن نوعی نظم دموکراتیک، بدون عناصر نسل کشی و بدون عناصر نئونازیسم و ​​میلیتاریسم، راه برای مذاکره باز خواهد شد. یک بار دیگر توجه همه را به سخنان رئیس جمهور پوتین جلب می‌کنم که گفته: ما طرفدار آزادی اوکراین از دست نظامی گری و نئونازیسم هستیم تا فرصتی را برای همه مردم ساکن در این کشور فراهم کنیم که بدون هیچ گونه فشاری از خارج درباره آینده خودشان تصمیم بگیرند.»

سرگئی لاوروف گفت: فدراسیون روسیه علاقه‌مند است که اوکراین کشوری تحت کنترل خارجی نباشد و به عنوان ابزاری برای بازدارنگی مسکو استفاده نشود. ما علاقه مندیم که مردم اوکراین در شرایطی قرار نگیرد که تحت کنترل کامل نیرو‌های خارجی باشند.»

وی تاکید کرد، روسیه اجازه نخواهد داد که نئونازی‌ها در اوکراین حکومت کنند.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد، کشور‌های غربی همواره از جنایات رژیم کی‌یف که اوکراین را به یک فاجعه فرو برده‌اند، دفاع کرده است. به گفته وی، فدراسیون روسیه نمی‌توانست نسبت به درخواست دو منطقه دونتسک و لوهانسک برای کمک به مقابله با متجاوز بی تفاوت باشد.

لاوروف ادامه داد: «ولادیمیر زلنسکی نمی‌خواست روی اجرای تصمیمات نشست‌های گروه نرماندی کار کند و به دروغ گفت که روسیه با ادامه مذاکرات موافق نیست، در واقع او به گفتگو در قالب نرماندی از آن جهت نیاز داشت تا جایگزین اجرای توافق‌های مینسک شود.»

وی افزود، روسیه مجدداً حمایت خود از استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک و حق آن‌ها برای عملکرد به عنوان کشور‌های مستقل را مورد تأیید قرار می‌دهد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی