تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

خطیب‌زاده: توافق پایدار می‌خواهیم، نه موقت

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری امروز گفت که آمریکا عادت کرده یکجانبه تحریم کند و فشار بگذارد و عادت نکرده که در روابط بین الملل از موضع برابر صحبت کند.

کد خبر: ۱۱۸۳۹۷
۱۰:۵۴ - ۲۰ دی ۱۴۰۰

ایران

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که ما به دنبال یک توافق پایدار و قابل اتکا هستیم و هیچ توافقی که این دو مولفه را نداشته باشد در دستور کار ما قرار ندارد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران گفت: دور آتی گفتگو‌ها با عربستان به میزبانی عراق در دستور کار هست. به محض اینکه نهایی شود، عرض خواهم کرد. ما تلاش کردیم که به رغم تمام موارد اختلافی که هست، تلاش برای برقراری روابط پایدار را ادامه دهیم.

وی درباره اظهارات مقامات آمریکایی گفت: آمریکا عادت کرده که یکجانبه تحریم کند و فشار بگذارد و عادت نکرده که در روابط بین الملل از موضع برابر صحبت کند.

خطیب زاده افزود: ایران عاملین، آمرین و مباشرین و تمام افرادی را که در این جنایت دست داشتند را پیگیری خواهد کرد و تا روزی که آن‌ها به پیشگاه عدالت نیایند، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود. با تمامی توان خود جنایت آمریکا در آن شب را پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین گفت: آنچه در وین امروز اتفاق می‌افتد تلاش تمام طرف‌ها برای رسیدن به یک نتیجه پایدار است. در تمامی ۴ حوزه پیشرفت بوده، در برخی بیشتر و در برخی کمتر بوده است. ما به نقاطی رسیده‌ایم که به ما نشان خواهد داد که آیا طرف مقابل اراده لازم را دارد یا نه. سرعت گفتگو‌ها برای ایران هم مهم است. اما این بستگی به طرف مقابل هم دارد. نمی‌شود که طرف مقابل با سرعت لاک پشت حرکت کند و ما با سرعت نور.

وی افزود: سفر معاون وزیر خارجه کره یک سفر با ابتکار خودشان بوده است، کما اینکه مقامات برخی کشور‌ها هم به وین سفر کرده‌اند.

وی درباره مذاکرات وین گفت: ما هیچ موضوع دیگری فراتر از برجام را در وین نه مطرح کردیم و نه می‌پذیریم که مطرح شود. در چهار موضوع رفع تحریم‌ها، راستی آزمایی، دریافت تضامین و موضوعات هسته‌ای در وین گفتگو شده و درباره هیچ موضوعی فراتر از این‌ها گفتگو نکرده‌ایم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره احتمال دستیابی به توافق موقت در وین گفت: ما به دنبال یک توافق پایدار و قابل اتکا هستیم و هیچ توافقی که این دو مولفه را نداشته باشد در دستور کار ما قرار ندارد. همه باید مطمئن باشیم که بازگشت آمریکا همراه با راستی آزمایی و دریافت تضامین است و چرخه‌ای از رفع تحریم‌ها هم باید انجام شود. این‌ها با هیچ توافق موقتی حاصل نمی‌شود.

خطیب‌زاده گفت: سفر آقای رئیسی به روسیه سفری واجد ابعاد مختلف و در چارچوب همکاری‌های فیمابین ایران و روسیه است. هم ابعاد دوجانبه‌ای، منطقه‌ای و بین‌المللی دارد. روابط ایران و روسیه بر اساس حسن همسایگی شکل گرفته است. این سفر انشالله بزودی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره همکاری ترانزیتی ایران، ترکیه و امارات گفت: آنچه که در این منطقه در حال شکل گیری یک دینامیسم مبارک است. منطقه از رقابت‌های ناسالم و جنگ و خونریزی خسته است؛ که بسیاری از آن‌ها توسط بازیگران خارجی تحمیل شده و برخی هم بر اثر سوء محاسبه بازیگران منطقه‌ای بوده است. ما از هر گونه همکاری‌های دوجانبه، سه جانبه یا چهارجانبه یا چندجانبه استقبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر هیات سرپرستی موقت افغانستان به تهران گفت: گفتگو‌های بسیار خوبی در این سفر صورت گرفت.

وی افزود: وزیر امور خارجه آخر این هفته به چین می‌رود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: خطیب زاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی