تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

قاتل خاموش در کمین است به توصیه‌های ایمنی توجه شود

مسمویت با گاز شهری بر اثر نشت گاز رخ می‌دهد، گاز منوکسید کرین بیشتر به دلیل نشت گاز شهری از اجاق گاز و یا بخاری در فضا منتشر می‌شود و برای جلوگیری از بروز حادثه به توصیه‌های ایمنی توجه شود.

کد خبر: ۱۱۸۲۳۷
۱۸:۵۰ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: عارف شرهانی اصل مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس خوزستان گفت: مسمویت با گاز شهری بر اثر نشت گاز رخ می‌دهد و انفجار گاز یکی دیگر از حوادثی است که بر اثر نشت گاز رخ می‌دهد که امسال ۱۰ انفجار گاز شهری اتفاق افتاده است و نشت گاز بیشتر به دلیل استفاده نکردن از بست در محل اتصال لوله گاز با شیلنگ و یا فرسودگی لوله‌ها رخ می‌دهد و برای استفاده از وسایل گاز سوز در منزل باید نکات ایمنی رعایت شود.

وی افزود: از منوکسید کرین بیشتر به دلیل نشت گاز شهری از اجاق گاز و یا بخاری در فضا منتشر می‌شود، در اهواز از متصل کنند‌های غیر استاندار استفاده می‌شود که باید با رعایت ایمنی لازم همراه باشد.

شرهانی ادامه داد: علایمی، چون سردرد، خواب آلودگی، ضعف بینایی، اختلال حسی و تهوع را ناشی از مسمومیت با گاز است و در چنین مواقعی باید فرد را هوشیار نگه داشت و در‌ها و پنجره‌ها را باز کرد، شیر‌های گاز چک و از بسته بودن آن مطمئن شوید و پس از آن با ۱۱۵ تماس گرفته و اداره گاز را در جریان گذاشته شود.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس خوزستان تصریح کرد: به مردم توصیه می‌شود از سنسور‌های ردیاب منوکسیدکربن در خانه استفاده کنند، این سنسور‌ها در صورت نشت گاز هشدار داده و ساکنان خانه را از نشت گاز مطلع می‌کنند.

او گفت: این سنسور‌ها در بازار موجود است و شهروندان می‌توانند آن‌ها را تهیه و نصب کنند، از ابتدای فصل پاییز تاکنون ۵۰ مورد مسمومیت ناشی از گاز منوکسیدکرین در خوزستان رخ داده است.

شرهانی اظهار داشت: از ابتدای فصل پاییز تاکنون ۵۰ مورد مسمومیت ناشی از گاز منوکسیدکرین (CO) در این خوزستان رخ داده است، اغلب گازگرفتگی‌ها از ساعت ۱۲ شب تا پنج بامداد رخ می‌دهد که اگر به موقع رسیدگی نشود باعث مرگ افراد می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی