تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

قیمت تسهیلات خرید مسکن افزایش یافت

 قیمت هر برگ تسهیلات خرید مسکن برای مجرد‌ها و زوجین در حال حاضر از ۱۰۰ هزار تومان عبور کرده است.

کد خبر: ۱۱۷۸۸۶
۱۴:۵۳ - ۱۴ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: نوسانات قیمت هر برگ تسهیلات خرید مسکن همچنان ادامه دارد و با اینکه قیمت این اوراق حدود سه هفته قبل از ۱۱۷ هزار تومان گذشته بود، تا ۸۰ هزار تومان کاهش یافته بود، روند کاهشی عمری کمتر از ۱۰ روز داشت و قیمت این اوراق دوباره از ۱۰۰ هزار تومان گذر کرده است.

بررسی وضعیت قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن نشان می‌دهد که اوراق مسکن فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۴۰۰ به ترتیب با قیمت‌های ۱۰۴ هزار و ۷۰۰، ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ و ۱۰۵ هزار تومان معامله شده و اوراق تیر با قیمت ۱۰۴ هزار و ۷۰۰، اوراق مرداد با قیمت ۱۰۳ هزار و ۸۰۰ و اوراق شهریور نیز با قیمت ۱۰۴ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شود.

 اوراق تسهیلات مسکن مهرماه ۱۰۴ هزار تومان، اوراق تسهیلات مسکن آبان ماه ۱۰۳ هزار و ۶۰۰ تومان و تسهیلات مسکن آذرماه نیز ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارند.

بر این مبنا، مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ تومانی، ۲۰ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان می‌شود.

با توجه به اینکه جهت دریافت ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ هشت میلیون و ۲۹۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۲۹ میلیون و ۳۶هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی هم می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند که طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۴۱ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه هشت میلیون و ۲۹۶ هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۴۹ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجرد‌ها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده که با توجه به این‌که مجرد‌ها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهر‌ها نیز باید ۳۲۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجرد‌ها باید ۱۶ میلیون و ۵۹۲ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۳۳ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجرد‌های سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین مجرد‌ها باید با پرداخت ۱۲ میلیون و ۴۴۴ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۲۴ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

برچسب ها: اقتصاد مسکن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی