تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
وقتی یک اتفاق ساده به بحران مبدل می‌شود

مسئله گابُنی فوتبال ایران!

در آغاز هفته جدید باز هم یک بحران تازه و نو در فوتبال ایران پیدا شده و نقدا حکم کمیته انضباطی فدراسیون، چند تا از تیم‌های لیگ را به جان هم انداخته است.

کد خبر: ۱۱۶۶۱۶
۱۶:۲۸ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

مسئله گابُنی فوتبال ایران!

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: برای حل مسائل و مشکلات فوتبال ایران باید یک سازمان ملل تشکیل داد بلکه ماجراهای عجیب و غریب و بانمک فوتبال ما حل و فصل شود. قصه‌های پرکشش و پر تعلیقی که نه تنها شامل خودمان می‌شود بلکه ممالک بسیاری از همه قاره‌ها نیز درگیر آن می‌شوند و در آن نقش بازی می‌کنند.

تا پنج‌شنبه شب گذشته حواس طرفداران فوتبال در ایران معطوف به پرونده مالی گابریل کالدرون بود و اینکه بالاخره کل پول او به حسابش نشسته یا دارد همچنان از چرخ و فلک سیستم بانکی جهانی سواری می‌گیرد. یا اینکه بالاخره جریان ویلموتس، استوکس، میلیچ، شیخ دیاباته، استراماچونی، رادوشوویچ و ده‌ها نفر دیگر به کجا رسید؟ حقیقتا فوتبال ایران فیلمی درام و اکشن است که هنرپیشه‌های خارجی زیادی از گمنام تا فوق ستاره در آن شرکت می‌کنند و این شعر را به یاد می‌آورند که:

زندگی صحنه یکتای زمین فوتبال ماست، هر کسی نقش خود از بر شود  و از صحنه رود، صحنه پیوسته به جاست... خرم آن نقش که مردم بسپارند به یاد!

انصافا همه این دوستان هم در یاد ما مانده‌اند و به این زودی‌ها هم فراموش نمی‌شوند. حالا هم نوبت بازیکن گابنی تیم گل‌گهر سیرجان، جناب مستطاب اریک باگناما است که با داستانی جدید و حال و هوایی متفاوت نسبت به پرونده‌های قبلی در فوتبال ما ظاهر شده است. بازیکنی که در فصل جدید فوتبال ایران تنها یک شاهکار بزرگ داشته و آن هم یک شوت به خارج از چهارچوب بوده است! حقیقتا که هر دم از این باغ بری می‌رسد...!

از پنج شنبه شب گذشته به این سو بحران دیگری در فوتبال ایران بروز کرده که مثل همیشه از یک اتفاق ساده به وجود آمده است. خوشبختانه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با صدور حکمی توانست سرگرمی جدیدی را در فوتبال ایران ایجاد کند و به این ترتیب مانع از بروز آلزایمر در نسل‌های مختلف خواهد شد. اینکه بازیکن گابنی بالاخره مجاز به بازی در لیگ برتر است یا نه، اینکه بالاخره چند بازی ملی انجام داده، با اعلام نتیجه ۳ ـ ۰ به ضرر گل‌گهر آیا حق به حقدار می‌رسد و البته بازی‌های فکری دیگر؟

به هر صورت بررسی ماجرای بازیکن گابنی نشان می‌دهد که قاچاق مواد مخدر از ایران و انتقال آن به دماغه امید نیک در منتهی‌الیه آمریکای جنوبی، به مراتب آسان‌تر از استخدام یک بازیکن خارجی است! خودتان که یک نگاهی به جدول لیگ برتر، تغییر امتیازات، اعتراض برخی تیم‌ها و پیش از همه شکایتی که استقلال از گل‌گهر کرده، بکنید به همین نتیجه خواهید رسید.

تصور کنید که یک بنده خدایی با یک گوشی هوشمند مارک فلان با استفاده از وی پی ان و آدرس جعلی در هنگ کنگ چند روز است که فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه گل‌گهر را عنتر و منتر خودش کرده و هنوز هم معلوم نیست ماجرای تاییدیه‌های فدراسیون فوتبال گابن تا چه حد جعلی و یا حقیقی است و اینکه همه طرفین در این پرونده راست می‌گویند و همه هم متهم هستند، از آن داستان‌های پلیسی ـ جنایی ـ فوتبالی است که حتی مرحومه مغفوره آگاتا کریستی هم نمی‌توانست شبیه آن را خلق کند.

جالب‌تر اینکه قرار است معمای پیچیده بازیکن گابنی، اعلام نتایج ۳ ـ ۰ به سود سه تیم لیگ برتری، به هم ریختن جدول لیگ و اینکه چه کسانی موجب پدیدار شدن این ماجرای تازه در فوتبال شدند را کمیته استیناف رمزگشایی کند و حکمی بدهد که همه راضی باشند. از همه بهتر هم این است که به زودی باید کمیته انضباطی و کمیته استیناف از مجمع فدراسیون فوتبال رای اعتماد بگیرند!

دیگر خودتان پیدا کنید پرتقال‌فروش را...

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی