تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

نقش دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال در فاجعه بازیکن گابنی گل‌ گهر

در حالی که ماجرای کسر امتیاز از تیم گل گهر سیرجان به خاطر استفاده غیرمجاز از بازیکن گابنی یکی از بزرگترین جنجال‌های چند سال اخیر فوتبال ایران است، اما به نظر نقش دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال در این فاجعه مغفول مانده است. گویا ۶ نامه جعلی در مکاتبات این دپارتمان در مورد بازیکن گابنی وجود داشته است.

کد خبر: ۱۱۷۰۵۰
۱۱:۵۶ - ۰۴ دی ۱۴۰۰

بازیکن گابنی

دیدارنیوز: در حالی که دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال نقش عمده‌ای در وقوع یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات تاریخ لیگ برتر داشته، اما این جنجال تاکنون هیچ‌گونه عواقبی برای این دپارتمان به همراه نداشته است.

سکوت امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر درباره رای بازیکن گابنی‌شان بالاخره پس از بازی با آلومینیوم اراک شکست و درباره این رای اظهار کرد: در حق ما جفا شد و ما هیچ خطایی انجام ندادیم. از پلیس فتا می‌خواهم ایمیل‌های جعلی را پیگیری کند و اگر کار امیر قلعه‌نویی است به مردم بگوید. بگویید این ایمیل‌ها کار من است. بیایید من را در رسانه ملی محاکمه کنید. چرا با روح و روان تیم ما بازی کردند؟

اعتراض گل‌گهری‌ها به موضوع جعلی بودن مدارک بازیکن گابنی‌شان تا حدی قابل تامل است چرا که در این ماجرا از نقش دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال به مدیریت حمیرا اسدی چشم‌پوشی شده و تمام مسئولیت و عواقب جعلی بودن مدارک به گردن باشگاه گل‌گهر افتاده است.

در رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آمده که هفت نامه از ۹ مکاتبه انجام شده برای حضور بازیکن گابنی در لیگ برتر جعلی بوده، اما طبق پیگیری‌های خبرنگار ایسنا فقط نامه نخست توسط باشگاه گل‌گهر به فدراسیون فوتبال داده شده و باقی مکاتبات توسط دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران انجام شده است.

البته نامه نخستی هم که باشگاه گل‌گهر به فدراسیون فوتبال ارائه کرده جزو نامه‌های جعلی بوده، اما همان هم در ابتدا به تایید دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال رسید و قرار بود که کارت بازی بازیکن گابنی صادر شود. با این حال پس از انتشار گزارش ابتدایی ایسنا، سازمان لیگ فوتبال برای صدور کارت بازی بازیکن گابنی دست نگه داشت و از دپارتمان بین‌الملل خواست که استعلام بیشتری درباره این بازیکن بگیرد. در نهایت هم استعلام‌های دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال (بدون دخالت باشگاه گل‌گهر) منجر به صدور کارت بازی بازیکن گابنی شد.

به هر حال این اشتباه دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال یکی از جنجالی‌ترین آرای انضباطی تاریخ لیگ برتر را به همراه داشته که تمام باشگاه‌ها را درگیر کرده است. به همین دلیل فدراسیون فوتبال به خصوص دپارتمان بین‌الملل این فدراسیون باید در قبال اشتباه بزرگی که در مکاتباتشان انجام داده‌اند پاسخگو باشند. در رابطه با این موضوع با حمیرا اسدی، رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال تماس گرفته شد، اما او حاضر به پاسخگویی نبود.

واقعا موضوع سوال برانگیزی است که دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال در حالی که ایمیل فدراسیون فوتبال گابن در دسترس عموم قرار دارد، چنین اشتباهی کرده و استعلام‌های اشتباهی گرفته است. این موضوع اصلی‌ترین موضوع مورد بحث باشگاه گل‌گهر در پرونده بازیکن گابنی است. این باشگاه روز پنجشنبه به رای کمیته انضباطی اعتراض کرده و منتظر رای کمیته استناف راجع به این پرونده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی