تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
فوتبال گیت (۳۶)

سپاهان برنده بزرگ حکم کمیته انضباطی

فوتبال گیت ستونی است به قلم سجاد شجاعی در دیدارنیوز که به متن و حواشی فوتبال باشگاهی ایران و لیگ برتر می‌پردازد. در این قسمت ماجرای حکم کمیته اضباطی موضوع اصلی است.

کد خبر: ۱۱۶۵۸۱
۱۱:۵۷ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

سپاهان برنده بزرگ حکم کمیته انضباطی

 

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: استقلال که دهمین هفته فصل را هم بدون شکست سپری کرد در نبردی حساس و ۶ امتیازی موفق به شکست سپاهان شد که حالا سومین باخت فصل را تجربه می‌کند.

بنظر می‌رسد استقلال راه برد را بخوبی یاد گرفته و شاگردان مجیدی فاکتور اصلی موفقیت در زمین مسابقه یعنی گل نخوردن را دارند و در برابر سپاهان هم توانستند با یک بازی منطقی و البته دفاع خوب بخصوص در نیمه دوم برابر نویدکیا و شاگردانش به برتری برسند.

سپاهان هم که در سه هفته اخیر دو شکست برابر رقبای مستقیمش در جدول تجربه کرده اگر میخواهد همچنان در کورس باقی بماند و پایان فصل بازهم حسرت از دست رفتن جام را نخورد باید در این مسابقات امتیاز کسب کند.

تا اینجای فصل تیم نویدکیا علی رغم ارائه بازی های خوب نتوانسته امتیاز بازی های بزرگ و اصطلاحاً ۶ امتیازی را کسب کند که این روند اگر ادامه داشته باشد قطعا برای زرد پوشان گران تمام می‌شود.

اما علاوه بر نتایجی که هفته گذشته درون زمین رقم خورد، نتایجی هم بیرون از زمین و توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تغییر کرد و جدول رده بندی دستخوش تغییراتی شد به طوری که بخاطر حضور غیر قانونی بازیکن گابنی گل گهر در سه دیدار مقابل سپاهان و استقلال و پیکان ۸ امتیاز از این تیم کسر و به تیم‌های مذکور اضافه شد که حواشی زیادی را در پی داشت. صحبت در مورد درست یا غلط بودن حکم را به افراد حقوقی می‌سپاریم هر چند هنوز حکم قطعی نیست و راه اعتراض برای گل‌گهر و رسیدگی در استیناف و حتی مراجع بین‌المللی باز است اما چیزی که در این مورد بنظر می‌رسد رفع تکلیف فدراسیون فوتبال از خود و انداختن اشتباه به گردن باشگاه است که شاید در یادداشتی مجزا به آن پرداختیم.

علی الحساب و تا اینجای کار استقلال و سپاهان با امتیازهای هبه شده از سمت فدراسیون با ۲۲ امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

شهر خودرو در مسیر ابومسلم و سیاه جامگان و پیام مشهد

در حالی که یک سوم از فصل گذشته تنها نماینده استان خراسان رضوی با کسب تنها دو امتیاز در قعر جدول قرار دارد و با انبوهی از مشکلات مدیریتی و مالکیتی و فنی روبرو است.

مدیران این تیم بعد از چند هفته ناکامی با هدایت میثاقیان،سکان هدایت پدیده را به داوود سید عباسی جوان سپردند که بنظر می‌رسد بازیکن اسبق سرخابی ها کار بسیار بسیار سختی را در اولین تجربه حضورش در قامت مربی روی نیمکت لیگ برتری دارد.

مشخص نیست چرا در شهر مشهد و استان خراسان رضوی با وجود این همه ظرفیت های اقتصادی هیچکس به فکر تیم‌های ورزشی و به خصوص باشگاههای فوتبال نیست. در سال‌های نه چندان دور تیم‌های ابومسلم، سیاه جامگان و پیام مشهد نماینده های این استان در سطح اول فوتبال کشور بودند که در حال حاضر هیچ اثری از آنها حتی در لیگ یک هم وجود ندارد و به نظر می‌رسد همگی یا منحل شدند یا در پایین‌ترین سطوح فوتبال کشور مشغول به فعالیت هستند و اگر فکری به حال تیم پدیده یا همان شهر خودرو نشود به زودی این باشگاه هم مسیری که اسلافش رفتند را طی خواهد کرد و شهر مقدس مشهد با تعداد زیاد علاقمندان به فوتبال از داشتن یک تیم لیگ برتری محروم خواهد شد.

سپاهان برنده بزرگ حکم کمیته انضباطی

پیکان خوش رکاب برای سرخابی ها

تیم فوتبال پیکان که هفته قبل با سه گل مغلوب استقلال شده بود این هفته هم یک شکست سه گله را از پرسپولیس متحمل شد تا رضایت هر دو تیم بزرگ پایتخت را جلب کند. گل‌محمدی در این بازی باز هم دست به تغییر در ترکیب زد که این موضوع با توجه به گذشت ده هفته از مسابقات کمی عجیب بنظر می‌رسد.

پرسپولیس در این مسابقه از زوج نعمتی و سید جلال که تازه از مصدومیت رها شده در قلب دفاع استفاده کرد و برای اولین بار در این فصل محمد شریفی را در مرکز زمین به بازی گرفت. سرخپوشان تقریبا در هر بازی نسبت به بازی قبل دو سه تغییر در ترکیب دارند که نشان میدهد یحیی هنوز ترکیب اصلی اش را نشناخته.

به هر صورت در این دیدار تغییرات سرمربی جواب داد و پرسپولیسی ها روز خوبی را پشت سر گذاشتند و تعویض‌های یحیی در نیمه دوم هم کاملا تاثیرگذار بودند و هر دو بازیکن تعویضی این تیم موفق به گلزنی شدند و اسدی هم چند دقیقه بعد از ورودش به زمین پاس سومین گل تیمش را داد تا با این برد سرخپوشان دوباره به کورس بالای جدول برگردند.

آیا حق پخش گرفتنی است؟

در همه جای دنیا سه منبع اصلی درآمدزایی برای باشگاههای فوتبال وجود دارد که شامل بلیط فروشی مسابقات، حق پخش مسابقات و جذب اسپانسر می‌شود. البته راه‌های دیگری مثل درآمدزایی از راه فروش لباس و کیت‌های باشگاه یا فروش بازیکن و دریافت پاداش‌های قهرمانی‌ها و... هم هست اما عمده درآمد پایدار باشگاه‌های فوتبال از همان سه منبعی که ذکر شد است.

اما در کشور ما که رسانه ملی در انحصار حاکمیت است و هیچوقت حاضر به پرداخت حق پخش مسابقات نبوده و باشگاه‌ها هم حق قرارداد بستن با شبکه های ماهواره ای برای پخش مسابقات‌شان را ندارند در واقع این حق بدیهی فوتبال و باشگاه‌ها همیشه پایمال شده و تیم‌های فوتبال ایرانی از این درآمد محروم بودند.

در سالهای اخیر تلاش‌های زیادی از سوی فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها برای احقاق حق فوتبال شده اما رسانه ملی به هیچ وجه زیر بار پرداخت حتی یک ریال حق پخش نرفته و حتی منتی هم بابت پخش دیدارهای تیمهای فوتبال بر سر آنها می‌گذارد.

اما در این فصل سرخابی‌های پایتخت خیلی جدی‌تر پیگیر این موضوع شدند به نحوی که در قراردادهایی که با اسپانسرها بستند رقمی را به عنوان درآمد از حق پخش پیش‌بینی کردند و تلاش می‌کنند که با صدا و سیما به توافقی روی این موضوع برسند.

هرچند خیلی بعید بنظر می‌رسد این فصل چیزی از حق پخش به باشگاه‌ها برسد اما مطرح شدن هر چه بیشتر این موضوع در فضای رسانه‌ای و جدیت بیشتر مدیران باشگاهها و فدراسیون فوتبال می‌تواند فشار را بر مدیران رسانه ملی بیشتر کند تا شاید در مواضع‌شان تغییر حاصل شود و حقوق فوتبال را پرداخت کنند.

به هر صورت این موضوع باید تبدیل به یک مطالبه سراسری در جامعه فوتبال شود و از هواداران و رسانه ها گرفته تا بازیکنان و مدیران باشگاهها باید برای تحقق آن تلاش کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی