تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

۴۸ درصد مردم جهان بیش از حد غذا می‌خورند

نتایج یک گزارش تازه نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی نامناسب، سلامت مردم و کره زمین را به خطر می‌اندازد.

کد خبر: ۱۱۵۰۲۱
۱۴:۰۵ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

۴۸ درصد مردم جهان بیش از حد غذا می‌خورند

دیدارنیوز ـ نتایج یک ارزیابی جهانی که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، نشان داد: تقریبا نیمی از جمعیت جهان از تغذیه نامناسب مرتبط با پُرخوری یا عدم دسترسی به غذای کافی رنج می‌برند که تاثیرات گسترده‌ای بر سلامت بشر و کره زمین دارد.

گزارش جهانی تغذیه (GNR) که بررسی سالانه و تجزیه و تحلیل آخرین داده‌ها در مورد تغذیه و مسائل مربوط به سلامتی است، نشان داد در حال حاضر ۴۸ درصد از مردم یا خیلی کم یا بیش از حد غذا می‌خورند که منجر به اضافه وزن، چاقی یا کم وزنی می‌شود.

این گزارش نشان می‌دهد که با توجه به شرایط فعلی، جهان در رسیدن به هشت هدف از ۹ هدف تغذیه‌ای تعیین شده از سوی سازمان جهانی بهداشت برای سال ۲۰۲۵ شکست خواهد خورد.

در این گزارش آمده است که بیش از ۴۰ درصد بزرگسالان (۲.۲ میلیارد نفر) اکنون دچار اضافه وزن یا چاقی هستند. همچنین مرگ و میر‌های قابل پیشگیری ناشی از رژیم‌های غذایی نامناسب از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۱۵ درصد افزایش یافته و اکنون تغذیه نامناسب، عامل یک چهارم مرگ و میر‌ها در بزرگسالان است.

یافته‌های جهانی نشان می‌دهد که رژیم غذایی در ۱۰ سال گذشته بهبود نیافته و اکنون تهدیدی بزرگ برای سلامت مردم و کره زمین است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی