تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

نماینده مجلس: ضرب جرح یک جانباز توسط کارکنان بنیاد شهید صحت ندارد

سخنگوی فراکسیون شهدای مجلس درباره ادعای یک جانباز مبنی بر ضرب و جرح او توسط کارکنان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران به دیدارنیوز گفت: ماجرای زخمی شدن یک برادر جانباز توسط کارکنان بنیاد شهید صحت ندارد و بر اثر ناراحتی و عصانیت خودش باعث زخمی شدن دستش شده است.

کد خبر: ۱۱۵۰۱۸
۱۳:۴۰ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

نماینده مجلس: ضرب جرح یک جانباز توسط کارکنان بنیاد شهید صحت ندارد

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: پس از اینکه یک جانباز جنگ تحمیلی کلیپی در فضای مجازی منتشر کرد و در آن ادعا کرد در مراجعه به دفتر قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط سعید حقیقی رییس حوزه ریاست آن نهاد مورد ضرب و جرح قرار گرفته است، غلامرضا مرحبا سخنگوی فراکسیون شاهد مجلس پی‌گیر این ماجرا شد و در مراجعه به بیمارستان امام خمینی (ره)، متوجه شد که روایتی که در فضای مجازی دست به دست شده صحت ندارد.

این موضوع بهانه‌‌ای شد به سراغ نماینده محترم آستارا در مجلس شورای اسلامی که با احساس مسئولیت پی گیر این ماجرا بوده برویم و از او بپرسیم که در مراجعه به بیمارستان امام خمینی (جایی که جانباز زخمی بستری شده است) چه دیده و چه شنیده. گفتنی است آقای غلامرضا مرحبا فرزند شهید، سخنگوی فراکسیون شهدا و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است.

مرحبا در این باره گفت: پس از شنیدن اینکه یک جانباز توسط برخی کارکنان بنیاد شهید مورد بی احترامی قرار گرفته، به همراه چند تن از دوستان به عیادت او رفتیم. شرح ماوقع را از او پرسیدم. او ابتدا از مشکلاتش و تلاش هایی که در مدت زمان طولانی برای رسیدن به حق و حقوقش انجام داده، گفت و مدارک و عکس‌هایی را برای اثبات گفته‌هایش ارائه داد.

وی افزود: ظاهرا بارها جلوی درب بنیاد تحصن کرده و بر اساس ویدئوهایی که من در گوشی او دیدم این کار به کرات انجام شده است. به من گفت که راهی پیدا کردم و خود را به حوزه ریاست بنیاد رساندم. کارکنان حراست به او می‌گویند نامه‌های و درخواست‌های شما دریافت شده است و آنها از مسیر متعارف و قانونی رسیدگی می‌شوند، لذا باید این مکان را ترک کنید.

سخنگوی فراکسیون شهدای مجلس شورای اسلامی درباره جنس مطالبات این جانباز اظهار کرد: ظاهرا در دهه ۶۰ در یکی از بانک‌های کشور کار می‌کرده و به گفته خودش، بعد از اینکه به جبهه می‌رود بانک مربوطه با او تسویه حساب می‌کند. حالا بعد از بیش از ۳۰ سال که از آن مقطع سپری شده، در خواست دارد یا اعاده به کار داشته باشد یا حق و حقوقش را دریافت کند. البته این جانباز عزیز از خدمات، تسهیلات و مزایای و امتیازات جانبازی خود تا کنون استفاده کرده است.
 
مرحبا اضافه کرد: در مراجعه به دفتر حوزه ریاست اصرار داشته که رییس بنیاد شهید را ببیند. به او می‌گویند آقای قاضی زاده هاشمی حضور ندارد و رویه این است که برای دیدن رییس بنیاد باید از قبل وقت تنظیم شده باشد و درخواست ملاقات شما را هم در نوبت قرار می‌دهیم. به گفته این جانباز عزیز، بر اثر ناراحتی و عصبانیت درب قندان یا شکلات خوری بلورین روی میز را به قندان می‌زند و می‌شکند و دست خود را زخمی می‌کند. کارکنان بنیاد دستش را می‌بندند و اورژانس خبر می‌کنند و به بیمارستان منتقل می‌شود.
 
وی افزود: گلایه‌اش این بود که در بیمارستان کسی پیگیر او نشد و کسی از طرف بنیاد شهید به عیادت او نیامده است و سراغی از او گرفته نشد. من در جریان هستم که بنیاد شهید تمام هزینه‌های درمان او را پرداخت کرده و جانباز محترم هزینه‌ای از این بابت متحمل نشده. هدف من از رفتن به بیمارستان عیادت، دلجویی و شنیدن حرف‌های این عزیز بود. بنیاد شهید خانه جانبازان و ایثارگران است و بی احترامی به آن‌ها به هیچ وجه توجیه ندارد و ما نسبت به آن حساس هستیم.
 
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هر صورت نتیجه اینکه اصل ماجرای ضرب و جرح و زخمی شدن این برادر جانباز توسط شخص یا اشخاصی در بنیاد شهید صحت ندارد و خود این شخص توضیحات کاملی ارائه داد. فقط، چون گلایه‌هایی داشت ویدئویی در فضای مجازی منتشر کرد که نباید این کار را می‌کرد و حقیقت ماجرا را در فضایی آرام و دوستانه توضیح داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی