تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

جهش ۳ برابری تولید میگو در خوزستان

مدیر کل شیلات خوزستان، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر امر تولید برای سومین سال متوالی در تعیین شعار سال، از جهش 3 برابری تولید میگو در سطح استان خوزستان خبر داد.

کد خبر: ۱۱۲۴۶۴
۱۴:۰۲ - ۰۲ آبان ۱۴۰۰

جهش ۳ برابری تولید میگو در خوزستان

دیدارنیوز خوزستان: فتح اله ابوعلی، گفت: در سال جاری در سطح استان خوزستان،  بالغ بر 400 هکتار اراضی زیر کشت میگو رفته است که حدود 330 هکتار از این اراضی در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان و ۷۵ هکتار در شهرستان خرمشهر و سایر اراضی به صورت انفرادی در دیگر مناطق استان واقع شده است.

وی افزود: پرورش میگو در استان خوزستان از دهه 70 در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان آغاز شد و بنا به دلایل مختلف چندین سال، این مجتمع از شرایط مناسب تولید خارج شده بود.

ابوعلی ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال اخیر، شرایط بسیار خوبی ایجاد شد به نحوی که امسال نسبت به سال گذشته سطح زیر کشت 2 برابر شده و تولید میگوی استان با رشد 3 برابری به  800 تن رسیده است.

مدیر کل شیلات خوزستان، اظهار داشت: حدود 90 درصد از تولیدات میگوی استان به بازارهای هدف منطقه از جمله کشورهای اروپایی  و کشورهای شرق آسیا صادر می شود و امیدواریم با عضویت ایران در پیمان شانگهای شاهد افزایش روند صادرات در کشور باشیم.

ابوعلی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال جاری مبنی بر حمایت از امر تولید و رفع موانع و مشکلات پیش رو بیان داشت: این سومین سال متوالی است که نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری معطوف و مربوط به مقوله تولید است و اداره کل شیلات خوزستان نیز در راستای انجام وظایف ذاتی خود بر روی پشتیبانی از تولید و حل مشکلات هدفگذاری و برنامه ریزی نموده است.

وی، به دغدغه های پرورش دهندگان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: به زودی مشکلات مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان در کارگروه تخصصی رفع موانع تولید در استان خوزستان  با حضور استاندار محترم و تولید کنندگان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل شیلات خوزستان تاکید کرد: مشکل تخصیص آب در شهرستان خرمشهر، در سطح استان و ملی در حال پیگیری است و حمایت های کلانی در بخش پرورش میگو برنامه ریزی شده است.

ابوعلی، از اجرایی شدن طرح "تولید قراردادی آبزیان" در سال جاری خبر داد و افزود: تمامی مراحل تولید آبزیان در قالب یک فرایند جامع و منسجم تدوین خواهد شد تا تولیدکنندگان نگرانی از بابت تامین نهاده ها و فروش تولیدات خود نداشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی