تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

فتحعلی اویسی و سیروس گرجستانی در کنار هم

حالا با رفتن همیشگی فتحعلی اویسی بار دیگر عکسی در ذهن تداعی می شود که این بازیگر پس از درگذشت گرجستانی، همراهِ دل نوشته اش کرد؛ «چه بگویم ای رفیق عزیز، این غم همیشه با من همراه خواهد بود...»

کد خبر: ۱۱۰۶۳۴
۱۳:۱۲ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰

فتحعلی اویسی و سیروس گرجستانی در کنار هم

دیدارنیوز - حدود یک سال قبل بود؛ چند ماه بیشتر. سیروس گرجستانی که تا واپسین روزهای عمرش جلوی دوربین سپری شد، ناگهان درگذشت. رفتن همیشگی گرجستانی به علت سکته قلبی، فتحعلی اویسی را به شدت متاثر کرد، به نحوی که پس از مدت ها فاصله از فضای خبر و رسانه، با نوشتن دل نوشته ای برای رفیق قدیمی میزان تاثرش از این اتفاق تلخ را ابراز کرد.

حالا با رفتن همیشگی فتحعلی اویسی بار دیگر عکسی در ذهن تداعی می شود که این بازیگر پس از درگذشت گرجستانی، همراهِ دل نوشته اش کرد؛ «چه بگویم ای رفیق عزیز، این غم همیشه با من همراه خواهد بود...» (جمله ای که اویسی پس از فوت گرجستانی نوشت).

این دو بازیگر فقید، در طول حیات هنری کارهای مشترکی با هم داشتند که در حوزه کمدی جای می گیرد. آنها سال ۸۱ سریال «در کنار هم» را با همکاری هم روی آنتن بردند. اویسی کارگردان بود و گرجستانی بازیگر. و جالب اینکه خسرو شکیبایی، دیگر هنرمند فقید کشورمان هم در این سریال، در نقش «رکن آبادی» مقابل دوربین رفت.

دیگر همکاری گرجستانی و اویسی دو سال بعد در تله فیلمی از داود موثقی به نام «بله برون» شکل گرفت. زنده یاد جمشید مشایخی و ثریا قاسمی نیز در این فیلم تلویزیونی که در سال ۸۳ در سینماها هم اکران شد بازی می کردند.

اما فتحعلی اویسی که امروز سه شنبه ـ ۱۳ مهرماه ـ فضای تصویر و هنر نمایش کشورمان برای همیشه او را از دست داد، در کنار عکس مشترکی که از خودش و سیروس گرجستانی منتشر کرد، شعری هم نوشته بود که متن این شعر را در ادامه می خوانید:

«صدای چاوشان مردن آیو
بگوش آوازهٔ جان کندن آیو
رفیقان میروند نوبت به نوبت
وای آن ساعت که نوبت وامن آیو»

منبع: ایسنا
برچسب ها: فتحعلی اویسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی