تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

مرگ و میر افراد واکسینه‌شده کمتر از یک درصد است

سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: میزان مرگ و میر در افراد واکسینه‌شده کمتر از یک درصد است.

کد خبر: ۱۰۶۱۶۲
۱۷:۱۳ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰

میزان مرگ و میر افراد واکسینه‌شده

دیدارنیوز ـ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس تحقیق انجام‌شده روی ۵۰۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا، میزان مرگ و میر در افراد واکسینه شده کمتر از یک درصد است.

او افزود: بر اساس این پژوهش، این یک درصد جمعیت فوت‌شده در جمعیت واکسینه‌شده، افراد کهنسال یا مبتلا به بیماری زمینه‌ای بودند.

جمالیان ادامه داد: پوشش واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی باعث کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر شده است و در این راستا نیاز است طبق برنامه واکسیناسیون مشمولان برای زدن واکسن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار کرد: به‌رغم اینکه انتظار دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از سرعت واکسیناسیون و تعداد دوز تزریقی بیش از این مقدار است، اما وضعیت تزریق در استان رضایت‌بخش است.

او گفت: تزریق ۸ تا ۱۰ هزار دوز یادآوری اکنون در استان در حال انجام است و در صورت دسترسی به تعداد واکسن مورد نیاز این امکان وجود دارد که همزمان با آن ۶ هزار دوز واکسن نوبت اول نیز تزریق شود که به دلیل محدودیت واکسن تزریق دوز اول بسیار کم شده و در این راستا وزارت بهداشت قول تأمین هرچه سریع‌تر آن را داده است.

جمالیان بیان کرد: به شرط ورود به موقع واکسن تا آبان سال جاری تمامی افراد بالای ۳۰ سال واکسینه خواهند شد و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تزریق روزانه ۱۵ هزار دوز واکسن در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به جز شهرستان‌های ساوه و خمین وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان گفت: تاکنون در استان مرکزی گزارشی مبنی بر اینکه به دنبال تزریق واکسن کرونا عارضه جدی منجر به مرگ ایجاد شود، ثبت نشده و انتشار این خبر در فضای مجازی و شبکه‌های نامعتبر کذب و دروغ است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی