تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
هشدار هواشناسی

بارش باران و خیزش گردوخاک در مناطقی از کشور

سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۴ استان کشور طی هفته جاری و افزایش سرعت باد و احتمال خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور طی ۲ روز آینده خبر داد.

کد خبر: ۱۰۵۴۲۴
۱۶:۱۸ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

هواشناسی بارش باران و گردوخاک

دیدارنیوز ـ صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) در برخی نقاط هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب فارس، شرق بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های سمنان، گلستان، تهران و البرز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه (۲۸ مرداد) در برخی نقاط هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، مازندران، گلستان و سمنان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: بارش پراکنده و وزش باد در پاره‌ای از نقاط جنوب، شمال غرب و ارتفاعات البرز نیز طی جمعه و شنبه (۲۹ و ۳۰ مرداد) دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی ۲ روز آینده سرعت وزش باد در جنوب سمنان، شرق خراسان، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، اصفهان، مرکزی و قم در بعضی ساعات افزایش می‌یابد و در مناطق مستعد به‌ویژه در منطقه زابل احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

وی در ادامه گفت: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) تنگه هرمز و دریای عمان به‌ویژه در مناطق شرقی آن مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ مرداد) صاف تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۲۸ مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۵ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

پیش‌بینی وضعیت جوی تهران و آلودگی هوا

اداره کل هواشناسی استان تهران نیز اعلام کرد: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) در نواحی شمال استان تهران رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق مورد انتظار است. همچنین پنجشنبه (۲۸ مرداد) روند تدریجی افزایش دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۶ مرداد ماه) در برخی مناطق، کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

کاهش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. علاوه بر این، با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در برخی مناطق، احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت باعث افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

صبح فردا (۲۷ مرداد ماه) عدم وزش باد مؤثر باعث افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت. تداوم این شرایط جوی طی روز تاحدودی از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند، همچنین احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

حاکمیت جو نسبتا آرام تا ساعات پایانی فردا (۲۷ مرداد) باعث تجمع آلاینده‌ها و به‌تبع آن برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی