تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
نتایج یک بررسی جدید

احتمال انتشار کرونا توسط کودکان کم‌سن‌تر

در نتایج یک بررسی جدید آمده داده است که احتمال انتشار بیشتر کرونا از طریق کودکان کم‌سن نسبت به کودکان در سنین بالاتر در خانواده‌ها ممکن است.

کد خبر: ۱۰۵۳۱۴
۰۹:۰۱ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

کودکان کم‌سن‌تر انتشار کرونا بیشتر

دیدارنیوز ـ به نقل از ای‌بی‌سی نیوز این بررسی نشان داد که به طور خاص کودکان سه ساله یا کم‌سن‌تر با احتمال بیشتری نسبت به کودکان ۱۴ تا ۱۷ ساله ممکن است ویروس را به اعضای خانوارشان منتقل کنند.

این بررسی که در ژورنال پزشکی «جاما» (JAMA) منتشر شده است داده‌های بهداشت عمومی از انتاریوی کانادا را تجزیه‌وتحلیل کرد تا خوشه‌های کووید را شناسایی کند که مورد اولیه در آن‌ها کودک بوده است.

این بررسی درک کارشناسان را از خطر سرایت کرونا روزآمد می‌کند. برخی از دانشمندان در ابتدای پاندمی معتقد بودند خطر سرایت ویروس کرونا در سنین پایین کمتر است. اما احتمالا قرنطینه عمومی و فاصله‌گیری اجتماعی که باعث شده بود که کودکان کم‌سن مواجهه‌های اجتماعی بسیار اندکی داشته باشند، باعث سرایت کمتر ویروس بوسیله کودکان شده بود.

از طرف دیگر نوزادان و نوپایان احتمالا با احتمال بیشتری ممکن است بیماری را به والدین و مراقبانشان منتقل کنند، زیرا در تماس نزدیک با آن‌ها قرار دارند.

البته هنوز خطر مرگ و بیماری شدید هنوز در کودکان کم‌سن‌تر در مقایسه با کودکان در سنین بالاتر و بزرگسالان بسیار کمتر است. این بررسی به معنای آن نیست که کودکان بسیار کم‌سن در صورت عفونت کرونا با احتمال بیشتری می‌میرند، بلکه با احتمال بیشتری نسبت به آنچه تصور می‌رفت، ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند.

این بررسی در سال ۲۰۲۰ پیش از ظهور سویه‌ی دلتای کرونا انجام شده است، بنابراین پژوهش بیشتری برای درک خطر سرایت کرونا در پس‌زمینه این سویه‌ی جدید لازم است. این بررسی همچنین پیش از دسترسی به واکسن‌ها انجام شده است، در نتیجه همه اعضای خانوار واکسینه‌نشده بودند.

متخصصان کودکان می‌گویند یافته‌های این بررسی بر اهمیت راهبرد‌های موجود در کنترل شیوع کرونا در محل‌های نگهداری کودکان و مدارس از جمله فاصله‌گیری، تهویه خوب، پاک کردن مکرر و ماسک زدن تاکید می‌کند.

یافته‌های این بررسی همچنین اهمیت واکسیناسیون همه افراد بالای ۱۲ سال، به خصوص افرادی را که در اطراف کودکان کمسن هستند، نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی