تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

بادامچی: افرادی در کمین خوابید‌ه‌اند تا خود را جایگزین رئیس‌جمهور معرفی کنند

یک نماینده مجلس گفت: افرادی که در انتخابات گذشته کم آوردند، شکست خوردند و یا افرادی هستند که به ترتیبی دستشان در جامعه رو شده، شروع می‌کنند به طرح و برنامه دادن و خودشان را به‌عنوان جایگزین رئیس‌جمهور معرفی می‌کنند.

کد خبر: ۱۰۵۲۰
۱۵:۲۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمدرضا بادامچی نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به استیضاح سریالی وزرا، گفت: استیضاح حق مسلم یک نماینده است. با توجه به قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان این اختیار را دارند که از وزرا سؤال کنند و در مواردی به سمت استیضاح برود.
 
او ادامه داد: نمی‌توان گفت که اگر استیضاح‌های زیادی مطرح شود، دست‌هایی در کار است. حق یک نماینده است که با توجه به وضعیت و شرایط تصمیم بگیرد اما بهتر این است که شرایط را به‌ خوبی تشخیص دهیم و ارزیابی کنیم که در چه وضعیتی به لحاظ داخلی و خارجی هستیم.
 
این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات یک نماینده مبنی بر سؤال مجدد از رئیس‌جمهور در مجلس، تأکید کرد: اگرچه سؤال حق نماینده است اما در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور ما حرکت‌هایی را دیدیم و در برخی از مواقع بسیار مصرانه اقدام می‌کردند تا یک موضوع را به‌صورت کامل به رئیس‌جمهور ارتباط بدهند که این موضوع کاملاً جانب‌دارانه است.
 
بادامچی در ادامه گفت: البته ممکن است که ظاهر آن مسائل اقتصادی باشد اما در پشت قضیه شاهد هستیم که آن‌ها برای رئیس‌جمهور جایگزین تعریف می‌کنند و افرادی که در کمین خوابیدند، برنامه و طرح می‌دهند، که نشان می‌دهد قطعاً حرکت‌های آن‌ها سیاسی است و توجهی به منافع ملی ندارند.
 
او ادامه داد: افرادی که در انتخابات گذشته کم آوردند، شکست خوردند و یا افرادی هستند که به ترتیبی دستشان در جامعه رو شده؛ شروع می‌کنند به طرح و برنامه دادن کردند و خودشان را به‌عنوان جایگزین معرفی می‌کنند که این امر نشان می‌دهد صحبت از سؤال از رئیس‌جمهور کاملاً جانب‌دارانه است.
 
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اینکه آیا کسانی از دولت قبل به دنبال جایگزین کردن افراد خود هستند، گفت: جریانات مختلفی به دنبال ریاست جمهوری هستند که برنامه و طرح برای گرانی‌ها می‌دهند. درحالیکه آن‌ها خود مسئول بودند و شاهد بودیم که شرایط را به کجا رساندند. عذابی که ما در حال حاضر می‌کشیم به دلیل کوتاهی مسئولان گذشته و کسانی است که می‌توانستند در یک شرایطی اقدامات مطلوبی را انجام دهند. هر گوشه‌ای را که نگاه می‌کنیم ضعفی است که ریشه در ناکارآمدی مسئولان گذشته دارد و این بدیهی است.
 
بادامچی همچنین در خصوص واکنش کدخدایی به نطق سلحشوری مبنی بر اینکه "نماینده‌ای که خود را شایسته انتخاب نمی‌بیند کناره‌گیری کند"، گفت: یک نماینده از حق و زمان خودش استفاده و مطلبی را عنوان می‌کند که آن را مطلوب می‌داند و البته قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس هم این اجازه را به او می‌دهد. زمانی که مسئولان امر ظرفیت‌ها را به‌قدری پایین می‌آورند که یک نماینده نتواند آرمان‌هایی که به ذهنش می‌آید را مطرح کند، باعث می‌شود که جامعه به انزوا برود.
 
او تأکید کرد: قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس اجازه نطق آزاد را به نماینده می‌دهد. کسی اجازه ندارد دخالت کند. باید فضایی را فراهم کرد تا نماینده‌ای که هر روز با مردم در ارتباط است و از مشکلات اقتصادی مردم مطلع است، ناراحتی‌های مردم را مطرح کند و این موضوع به نفع جامعه ما است. باید ظرفیت‌ها را بالا برد نه اینکه ظرفیت‌ها را پایین بیاوریم که یک نماینده به دلیل هزینه‌ها، حرف خیلی معمولی را در مجلس نتواند بزند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی