تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.

استقلال صفر (۲) ـ فولاد صفر (۴)؛ حسرت فرهاد، جام فولادی جواد!

فینال جام حذفی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بین استقلال و فولاد اهواز برگزار شده و دو تیم برای به دست آوردن قهرمانی سخت در تلاشند.

کد خبر: ۱۰۴۱۵۸
۲۱:۱۶ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

گزارش زنده: استقلال صفر ـ فولاد صفر

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: این آخرین مسابقه فصل ۱۴۰۰ـ ۱۳۹۹   فوتبال ایران است و دو تیم استقلال و فولاد اهواز در ورزشگاه نقش جهان فینال جام حذفی را برگزار می‌کنند.

تقابل های استقلال و فولاد طی سالهای گذشته همواره جذاب و دیدنی از آب درآمده است و اکنون نیز دو مربی استقلال برای اثبات شایستگی های خود به دنبال پیروزی و بالای سر بردن جام قهرمانی هستند. فرهاد مجیدی که فصل گذشته نیز تا این مرحله پیش آمد ولی جدال را به ساکت الهامی و تراکتور واگذار کرد، به هیچ وجه دوست ندارد یک بار دیگر بازنده دیدار فینال باشد و امیدوار است نخستین جام خود با استقلال را بالای سر ببرد.

در مقابل فولاد و نکونام حضور دارند. بازی های آنها با آبی های پایتخت طی دو سال گذشته همواره حاشیه ای از آب درآمده و رقابت سختی میان مربیان دو تیم است. نکو که اعلام کرده است پس از این بازی فولاد را ترک می کند، قصد ندارد با عنوان یک مربی بازنده از اهواز جدا شود و به دنبال ثبت خاطره ای خوش از خودش در دیار کارون است.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، متین کریم‌زاده، سیاوش یزدانیف محمد حسین مرادمند، وریا غفوری، محمد نادری، فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، سبحان خاقانی و مهدی قایدی

ترکیب فولاد: احسان مرادیان، صابر حردانی، سینا شاه عباسی، موسی کولیبالی، وحید حیدریه، محمد آبشک، محمدزبیر نیک نفس، آیاندا پاتوسی، فرشاد احمدزاده، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا

بازی با سوت بیژن حیدری آغاز شد در حالی که فرهاد مجیدی از نشستن بر روی نیمکت استقلال محروم است و تغییراتی نیز در ترکیب آبی‌ها به وجود آمده است. قبل از شروع مسابقه جواد نکونام و فرهاد مجیدی برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.

دقیقه یک: پاس در عمق رضاوند در همین ابتدای بازی برای قایدی سریع بود و مهاجم آبی پوشان چند صدم ثانیه برای تک به تک شدن به مرادیان کم آورد.

دقیقه 3: یک ضربه کاشته برای فولاد به دست آمد که ارسال پاتوسی به محوطه جریمه در دهانه دروازه میان بازیکنان دو تیم رد و بدل شد تا اینکه مدافعین استقلال سرانجام توپ را از منطقه خطر دور کردند.

دقیقه 6: ارسال خوب فرشاد احمدزاده به روی دروازه با ضربه سر لوسیانو پریرا همراه شد که توپ این بازیکن با اختلافی ناچیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 26: شوت راه دور نیک‌نفس بی‌دقت بود و با اختلاف زیادی از دروازه استقلال به اوت رفت.

دقیقه 30: اشتباه در خط دفاعی فولاد نزدیک بود منجر به گل اول استقلال شود که مهدی قایدی پس از توپ‌گیری مقابل مرادیان، ضربه خود را به سمت دروازه زد که شاه‌عباسی توپ را از روی خط برگشت داد تا استقلال به گل نرسد.

دقیقه 1+45: ارسال خطرناک پاتوسی از جناح راست زمین با یک ضربه سر از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت که در این صحنه برخلاف نکونام و بازیکنان فولاد، داور اعتقادی به اعلام کرنر نداشت.

نیمه دوم

بعد از یک نیمه کسل‌کننده و دور از اندازه‌های یک فینال، استقلال و فولاد نیمه دوم را آغاز کردند. در دقایق ابتدایی، توپ باز هم در میانه میدان در گردش بود.

دقیقه 51: ارسال کرنر از سوی استقلال بر روی دروازه فولاد نتیجه‌ای در بر نداشت و توپ بعد از یکی دو رفت و برگشت کم‌خطر دوباره به میانه زمین بازگشت.

دقیقه 55: استقلال با ارسال وریا غفوری حمله نصفه و نیمه‌ای انجام داد که با واکنش مرادیان دروازه‌بان فولاد به جایی نرسید.

دقیقه 66: بازی همچنان در میانه میدان دنبال می‌شود و چندان جذابیتی ندارد. فرهاد مجیدی با تعویض متین کریم‌زاده و به زمین فرستادن بابک مرادی حملات تیمش را بیشتر کند.

دقیقه 73: نفوذ پاتوسی به داخل محوطه جریمه استقلال با شوت او به بالای دروازه همراه شد و نهایتا توپ به اوت رفت.

دقیقه 75: ضربه کاشته فولاد به شکل عجیبی به بیرون از زمین رفت و خطری دروازه استقلال را تهدید نکرد. 

دقیقه 77: شوت بابک مرادی با اختلاف زیاد از روی دروازه به اوت رفت.

دقیقه 88: یکی از بهترین فرصت‌های فولاد در محوطه جریمه با ضربه سر به بیرون رفت. ظاهرا دو تیم بیشتر تمایل به وقت اضافه و ضربات پنالتی دارند.

دقیقه 90: باز هم فولاد روی ضربه کرنر فرصت گلزنی داشت که ضربه سر احمدزاده از روی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 94: خطای بازیکنان استقلال روی احمدزاده منجر به یک ضربه آزاد شد. فولاد اما ضربه کاشته را مستقیم به اوت زد تا بازی به وقت اضافه کشیده شود.

وقت اضافه

دقیقه 94: اولین خطر را فولاد با ضربه کرنر ایجاد کرد که مظاهری آن را به بیرون از محوطه جریمه برگرداند. 

دقیقه 98: ضربه کاشته استقلال با واکنش مدافعان فولاد به مرکز زمین برگردانده شد. 

دقیقه 99: شوت سهمگین مسعود ریگی از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه 108: ارسلان مطهری از سمت راست وارد محوطه جریمه فولاد شد اما شوت او به بیرون رفت.

دقیقه 114: ورود میری به زمین و بیرون رفتن پاتوسی. تعویض تاکتیکی فولاد احتمالابرای ضربات پنالتی است.

دقیقه 117: جواد نکونام محسن فروزان را به جای مرادیان وارد زمین می کند تا در ضربات پنالتی دروازه‌بان باتجربه در میدان باشد.

دقیقه 120: استقلال در آخرین لحظات صاحب یک ضربه کاشته از راست شد. توپ تا دهانه دروازه آمد اما ضربه ارسلان مطهری به اوت رفت.

ضربات پنالتی

دو تیم بعد از یک ماراتون 120 دقیقه‌ای وارد ضیافت پنالتی‌ها شدند. استقلال شروع کننده ضربات است.

اولین ضربه استقلال را وریا غفوری پس از مکث زیاد و توقف بازی برای دقایقی به گل تبدیل کرد.

اولین ضربه فولاد را مهران موسوی زد که در مرتبه اول رشید مظاهری مهار کرد و داور رای به تکرار ضربه داد. در دومین ضربه باز هم مظاهری مسیر را تشخیص داد و حتی توپ را لمس کرد اما توپ گل شد.

دومین ضربه پنالتی استقلال را فرشید اسماعیلی به بالای دروازه زد و آه از نهادش بلند شد.

زبیر نیک نفس دومین ضربه فولاد را به گل تبدیل کرد. مظاهری لمس کوچکی با توپ داشت.

سومین ضربه استقلال را مهدی‌پور با ریسک بالا و دقت زیاد به گل تبدیل کرد.

ساسان انصاری هم سومین ضربه فولاد را به گل تبدیل کرد. 

ضربه چهارم استقلال را داریوش شجاعیان از دست داد و فروزان آن را مهار کرد. 

ضربه حساس فولاد در ضربه پنالتی چهارم را عبدالله‌زاده به گل تبدیل کرد تا استقلال در دومین فینال پیاپی از کسب قهرمانی دور بماند.

فولاد نیز با مربیگری جواد نکونام به نخستین جام خود رسید و مستقیما راهی لیگ قهرمانان آسیا شد. استقلال با وجود کسب رتبه سوم لیگ باید از طریق بازی پلی‌آف به لیگ قهرمانان راه پیدا کند. 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی