تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ویروس دلتا صد‌ها فرد واکسینه شده را راهی بیمارستان کرد

علائم موجود نشان می‌دهد افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند می‌توانند به آسانی نوع دلتا را به افرادی که هیچ دوزی از واکسن را دریافت نکرده‌اند منتقل کنند.

کد خبر: ۱۰۳۸۶۹
۱۲:۲۸ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

ویروس دلتا و افراد واکسینه شده

دیدارنیوز ـ به نقل از الجزیره، ویروس کرونای دلتا در انگلستان، صد‌ها فرد واکسینه شده را راهی بیمارستان کرد. کارشناسان بهداشت عمومی هشدار می‌دهند که «واکسن‌ها همه خطرات را از بین نمی‌برند».

اثرات اولیه تلقیح ممکن است مانع از انتقال دلتا نشود و همچنین علائم موجود نشان می‌دهد افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند می‌توانند به آسانی نوع دلتا را به افرادی که هیچ دوزی از واکسن را دریافت نکرده‌اند منتقل کنند.

در بازه زمانی ۲۸ تیر تا ۱۱ مرداد ماه، ۵۵.۱ درصد از ۱۴۶۷ بیمار بستری با نوع دلتا واکسینه نشده بودند، اما ۳۴.۹ درصد، ۵۱۲ نفر، دو دوز خود را دریافت کرده بودند.

۲۸ تیر، ۱۹ ‍ژوئیه، که «روز آزادی» نامیده می‌شود، تاریخی بود که انگلستان محدودیت‌های مربوط به قرنطینه را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

واکسن‌های استفاده شده در انگلستان، مدرنا، فایزر و آسترازنیکا، نیاز به دو دوز تزریق دارند تا واکسیناسیون به طور کامل انجام شود و با این حال، حدود ۷۵ درصد از جمعیت بزرگسال بریتانیا تا به امروز هر دو دوز خود را دریافت کرده‌اند.

سازمان بهداشت عمومی این کشور با اعلام این خبر تاکید کرد: «با ادامه یافتن واکسیناسیون، درصد نسبی بالاتری از افراد واکسینه شده را در بیمارستان خواهیم دید.»

جنی هریس، از مدیران بهداشت عمومی بریتانیا با ذکر اهمیت دریافت واکسن افزود: «با این حال، ما همچنین باید به یاد داشته باشیم که واکسن‌ها همه خطرات را از بین نمی‌برند؛ هنوز هم می‌توان درگیر بیماری کووید_۱۹ شد و دیگران را نیز آلوده کرد.»

یافته‌های سازمان بهداشت عمومی انگلستان با یافته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده هماهنگ است و تصریح دارند که افراد واکسنینه شده با آلودگی به دلتا، برخلاف سایر گونه‌ها، ممکن است آن را به راحتی منتقل کنند.

مطالعات قبلی نشان داده که واکسن‌ها محافظت خوبی در نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از دلتا، به ویژه با دو دوز، ایجاد می‌کنند، اما افراد واکسینه شده هنوز می‌توانند آن را به دیگران منتقل کنند.

به هر حال، توصیه شده که افراد، چه واکسینه شده باشند چه نه، باید استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی را رعایت کنند، زیرا این تجزیه و تحلیل اولیه است و برای تأیید صحت این مورد به مطالعات هدفمند بیشتری نیاز است.

برچسب ها: کرونای هندی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی