تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

قاتل زنجیره‌ای در میان مردم/ کرونا دلتا تا زمان فعال شدن هیچ علائم ظاهری ندارد

در حال حاضر مسوولان حوزه سلامت و متخصصان عفونی از این بابت نگران هستند که در شرایط گردش «دلتا» در کشور تعداد زیادی از ناقلان این گونه جهش یافته ویروس، هیچ علامت ظاهری تا زمان بروز و فعال شدن ویروس در بدن ندارند، بنابراین به سادگی می‌توانند افراد دیگری را آلوده کنند.

کد خبر: ۱۰۳۱۹۷
۱۳:۲۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

کرونا دلتا قاتل زنجیره‌ای

دیدارنیوز ـ به دنبال کاهش نگران‌کننده شهر‌های در وضعیت زرد و نارنجی، تعداد شهر‌های قرمز ایران به ۲۸۵ افزایش یافت

بنابر اعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز ۹ تا ۱۰ مرداد، ۳۲ هزار و ۵۱۱ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۴۸۳ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۱۹ نفر رسید. همچنین ۳۶۶ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۹۹۶ نفر رسید. در حال حاضر ۵ هزار و ۵۳۹ نفر از مبتلایان کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۳ شهر در وضعیت زرد هستند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، کرونای دلتا در ۲۹ استان کشور در گردش است در حالی که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده و در هفته هفتاد و پنجم اپیدمی در کشور، از اول تا هفتم مرداد ماه سال جاری، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۱۸۰۲۵۷ مورد، تعداد موارد بستری جدید ۲۲۳۶۴ و تعداد موارد فوتی جدید ۲۰۲۱ مورد بوده که با مقایسه این آمار با اعداد هفته پایان تیر ماه، تعداد مراجعان سرپایی کرونا با افزایش ۲۶.۵ درصدی، بستری‌های کرونا با افزایش ۳۲ درصدی و فوتی‌های کرونا با افزایش ۳۸.۲ درصدی مواجه شده است. در شهر تهران نیز در هفته اول مرداد ماه، ۱۰۴۶۶ مراجعه سرپایی کرونا، ۳۴۶۴ بستری جدید و ۳۵۴ فوت کرونا ثبت شده که بنابراین، در پایتخت هم تعداد مراجعات سرپایی مثبت با افزایش ۶.۲ درصدی، تعداد بستری‌های کرونا با افزایش حدود ۲۲ درصدی و فوتی‌های کرونایی پایتخت با افزایش ۲۲.۵ درصدی مواجه بوده است.

علاوه بر این، حالا مصون‌سازی صددرصدی با واکسیناسیون هم از سوی مجامع جهانی زیر سوال رفته و متخصصان در دنیا می‌گویند که تردید دارند واکسیناسیون کرونا به تنهایی بتواند موج‌های بعدی کرونا را مهار کند. این تردید، خطر افزایش تعداد مخالفان واکسیناسیون را هم به دنبال خواهد داشت چرا که این افراد از هفته‌های گذشته شایعاتی درباره دستکاری ژنتیک با واکسن کرونا را مطرح کرده و سعی در جذب هواداران هر چه بیشتر برای خود دارند، هر چند که نتایج تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که نه تنها ویروس کووید ۱۹، بلکه واکسن‌های کرونا هم هیچ یک از نظر ساختار مولکولی، قادر به ورود به دی‌ان‌ای انسان نیستند. به همین سبب بود که طی روز‌های گذشته، دولت‌های جهان با مسوولان سازمان بهداشت جهانی همصدا شدند تا با اصلاح فرضیه دستیابی به ایمنی جمعی کشور‌ها بعد از واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت هر کشور را اعلام کنند که به دلیل بروز جهش‌های بیشتر ویروس در هفته‌ها و ماه‌های آتی، حالا باید این شعار را در سراسر جهان سر داد که «کرونا، فقط و فقط با واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت جهان ریشه کن خواهد شد.»

بنابراین، حالا لازم است تولید‌کنندگان واکسن برای حداقل یک نوبت واکسیناسیون بیش از ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر جمعیت جهان برنامه‌ریزی کرده و در هدف‌گذاری ریشه‌کنی کرونا تا سال آینده هم ظرفیت تولید خود را به بیش از ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دوز واکسن برای تکمیل دو دوز واکسیناسیون افزایش دهند.

منبع: اعتماد
برچسب ها: کرونای هندی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی