تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
المپیک توکیو (۶)

جواد فروغی، شلیک ایران به اولین طلای المپیک

بر خلاف ادوار گذشته المپیک، کاروان ایران این بار در نخستین روز بازی‌ها به مدال طلا رسید و جواد فروغی در تپانچه بادی ۱۰ متر با اقتدار اول شد.

کد خبر: ۱۰۱۷۸۹
۱۱:۵۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

جواد فروغی، شلیک ایران به اولین طلای المپیک

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: کاروان ورزشکاران ایران در نخستین روز المپیک توکیو به یک طلای غیرمنتظره و بسیار ارزشمند دست پیدا کرد. جواد فروغی تیرانداز فوق‌العاده ایران در مسابقه تپانچه بادی ۱۰ متر، توانست با به دست آوردن امتیاز خیره‌کننده ۲۴۴ و شکستن رکورد المپیک بر سکول اول بایستد.

جواد فروغی ۴۱ ساله که در ماه‌های اخیر به اوج رسیده بود و دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی را کسب کرده بود، در فینال عملکرد فوق العاده‌ای داشت و از همان ابتدا با تیر‌های دقیق و دقتی بالا اختلافش را با رقبا زیاد کرد. هر چه مسابقه پیش رفت، جواد فروغی توانست اختلافش را بیشتر و بیشتر کند.

رقبا یک به یک از مسابقه ۸ نفره فینال بیرون می‌رفتند و جواد فروغی با آرامش خاصی کارش را دنبال می‌کرد. در نهایت این عملکرد فوق العاده با کسب ۲۴۴ امتیاز برای این قهرمان تیراندازی ایران همراه شد تا یک اتفاق تاریخی برای ورزش ایران در دومین روز المپیک توکیو رخ دهد.

جواد فروغی با کسب مدال طلای المپیک در رشته تیراندازی، اولین مدال تاریخ این رشته را به ارمغان آورد و توانست رشته تیراندازی را به جمع ۴ رشته قبلی مدال آور ایران در تاریخ المپیک تبدیل کند.

ملی پوش ۴۱ ساله تیراندازی ایران که نخستین مدال کاروان ایران را به رنگ طلایی رقم زد، شاید یکی از غیرقابل پیش بینی‌ترین مدال‌های تاریخ ورزش ایران را کسب کرده باشد.

جواد فروغی که خیلی دیر خودش را وارد تیراندازی کرد، یک پرستار بیمارستان و جزو کادر درمان است. تیرانداز المپیکی ایران پیش از این گفته بود: «تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به صورت کاملا اتفاقی شروع کردم. برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم. تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربگیری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.»

حالا در دوران سخت کرونایی یک پرستار از ایران توانست یک اتفاق تاریخی را در المپیک توکیو رقم بزند و صاحب مدال طلای المپیک شود.

با این طلا، ایران در همان روز اول المپیک وارد جدول مدال‌ها شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی