تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

بریتنی اسپیرز و جدال با پدرش؛ کار به کنگره آمریکا کشید!

ماجرای جدال بریتنی اسپیرز خواننده آمریکایی با پدرش که قیم قانونی اوست حالا وارد مرحله تازه‌ای شده است و کار حتی به قانون‌گذاران آمریکای هم کشیده شده است.

کد خبر: ۱۰۱۵۶۳
۱۷:۴۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۰

بریتنی اسپیرز و جدال با پدرش؛ کار به کنگره آمریکا کشید!

دیدارنیوز: پس از سال‌ها جدال حقوقی میان بریتنی اسپیرز خواننده سرشناس آمریکایی و پدرش که سرپرستی او را بر عهده دارد، قانونگذاران در کنگره ایالات متحده پیش‌نویس طرحی را با الهام از او تهیه کرده‌اند تا به این وسیله از حقوق بیش از یک میلیون نفری که در خاک این کشور تحت سرپرستی قرار دارند حمایت کنند.

چارلی کریست و نانسی میس، از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، روز سه‌شنبه پیش‌نویس این قانون را که به نام «طرح بریتنی را آزاد کنید» نامگذاری شده است به کنگره ارائه دادند.

این طرح در صورت تصویب به کسانی که تحت قرارداد‌های سرپرستی هستند اجازه می‌دهد در مورد وضعیت خود با کارشناسان متخصص در این گونه پرونده‌ها گفتگو کنند و همچنین بدون اینکه نیاز به اثبات تخلف یا سوءرفتار سرپرست خود داشته باشند، از دادگاه بخواهند وی را جایگزین کند.

برای این طرح ۲۶۰ میلیون دلار بودجه پیش‌بینی شده و قرار است در اختیار ایالت‌هایی قرار بگیرد که کارشناسان حقوقی را برای کمک به افراد بدسرپرست به خدمت می‌گیرند.

بوث میس، نماینده جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی، گفت این طرح تحت تاثیر درخواست تاثربرانگیز بریتنی اسپیرز در ماه گذشته است که از دادگاه خواسته بود به کنترل زندگی و ثروت‌اش توسط پدرش پایان دهد.

بریتنی اسپیرز ۳۹ ساله مدت‌هاست با پدرش، جیمی اسپیرز که به طور رسمی قیم یا سرپرست او محسوب می‌شود، به لحاظ حقوقی درگیر است. او مراحل قانونی برای برکناری پدرش از هر نقشی در امور مرتبط با خود را آغاز کرده با این حال قاضی این تقاضای وی را رد کرده است.

جیمی اسپیرز پس از آنکه بریتنی در سال ۲۰۰۸ برای معالجه روانپزشکی در بیمارستان بستری شد به‌عنوان قیم مالی دخترش منصوب شد. خانم اسپیرز امسال در جریان یک شکایت حقوقی در دادگاه علیه پدرش گفت که احساس می‌کند قرارداد قانونی تنظیم شده در سال ۲۰۰۸ قابل سوءاستفاده است.

وی در برابر قاضی گفت که می‌خواهد با سام اصغری، دوست پسر ایرانی خود، ازدواج کند و صاحب فرزند شود، اما قیم مالی وی مانع این کار شده است.

پدر اسپیرز و وکلای او می‌گویند که خانم اسپیرز و ثروتش که بیش از ۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود در معرض کلاهبرداری و مصادره شخصی قرار دارند.

این پرونده حقوقی سر و صدای زیاده کرده است به طوری که مت گیتز، نماینده فلوریدا، از بریتنی اسپیرز دعوت کرده بود تا با حضور در کنگره آمریکا درباره نبرد قانونی برای در دست گرفتن کنترل اموال خود شهادت دهد و بگوید چگونه «زندگی، آزادی و خوشبختی» وی را از او گرفته‌اند.

وی گفته بود: «سیستم حقوقی آمریکا با شما بدرفتاری کرده است. ما می‌خواهیم کمک کنیم ... ماجرایی که برای اسپیرز رخ داده است هرگز نباید برای هیچ آمریکایی دیگر اتفاق بیافتد».

پیشتر بسمر تراست، شرکت مدیریت اموال که یکی از حسابداران ثروت بریتنی اسپیرز به شمار می‌رود، پس از شهادت سوپراستار پاپ مبنی بر مخالفتش با این قرارداد اعلام کرده بود که خواهان خروج از آن است.

هواداران این خواننده پاپ در ماه‌های گذشته کارزاری با اسم «پریتنی را آزاد کنید» را در حمایت از او به راه انداخته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی