تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

ضد نور به اصالت قصه برگشته است/ برنامه‌های گفتگو محور به تکرار افتاده‌اند

کارگردان و تهیه‌کننده تئائر تلویزیونی ضد نور گفت: در این تله تئاتر با برگشتن به اصالت قصه، بهترین فرم یعنی تله تئاتر را برگزیدیم، زیرا تئاتر به هنر نزدیک‌تر است.

کد خبر: ۱۰۰۳۷۴
۱۸:۱۴ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

رضا محبی نوری برنامه‌های گفتگو محور به تکرار افتاده‌اند

دیدارنیوز ـ رضا محبی نوری درباره ایده شکل‌گیری مجموعه تله تئاتر «ضد نور» گفت: سال‌هاست در دو قالب برنامه‌های گفتگومحور و سریال، موضوعات اجتماعی مطرح می‌شوند، ولی برنامه‌های گفتگو محور به تکرار افتاده‌اند و سوژه‌های آن‌ها در یک قالب مشخص جلو می‌رود.

وی افزود: حبیبه یوسفی طراح، نویسنده و یکی از تهیه‌کنندگان «ضد نور» که سابقه کار در حوزه اجتماعی را دارد، طرحی در همین زمینه داشت که علاقه‌مند بود در قالب متفاوت به آن بپردازد، در نهایت و بعد از جلساتی که داشتیم به ایده «ضدنور» رسیدیم و در حقیقت سوژه‌های اجتماعی را دراماتیزه کردیم.

کارگردان «ضدنور» تاکید کرد: قصد داشتیم فرم را در خدمت داستان قرار دهیم تا مخاطب بیشتر با داستان درگیر شود، اما از طرفی با این مساله مواجه بودیم که تله‌تئاتر در دو دهه گذشته کمرنگ شده و جای خود را به سریال‌های نمایشی که مختصات خاص خود را دارند، داده بود.

وی با اشاره به اینکه «ضدنور» با برگشتن به اصالت قصه، بهترین فرم یعنی تله‌تئاتر را برگزیده است، گفت: تئاتر به هنر نزدیک‌تر است و سبب می‌شد به نوعی قصه‌گویی داشته باشیم، از سوی دیگر تئاتر فضای نخبگانی‌تری دارد و قصد داشتیم این فضا را برای عموم جامعه مهیا کنیم که مخاطبان تلویزیون با موضوع درگیر شوند، زیرا تئاتر مادر هنر‌های نمایشی است، زوایا حذف و قصه راحت‌تر، کامل‌تر و بی‌پرده‌تر با مخاطب به اشتراک گذاشته می‌شود.

محبی نوری بیان کرد: به چند دلیل شبکه «شما» را برای پخش مجموعه نمایشی «ضدنور» انتخاب کردیم؛ نخست اینکه «شما» عمومیت بیشتری دارد و مردم شهر‌های دیگر بیشتر از مخاطبان تهرانی آن را تماشا می‌کنند، همچنین در این شبکه دستمان بازتر بود و با حمایت مدیران به ویژه مدیر شبکه توانستیم کار را به پخش برسانیم.

تهیه‌کننده «ضدنور» افزود: ناگفته نماند که با مشکلاتی هم مواجه بودیم، مثلا شبکه «شما» ردیف نمایشی مجزا ندارد و «ضدنور» در قالب برنامه تلویزیونی تصویب و پخش شد، اما کمک مدیران سبب شد کار در ۳۰ قسمت تولید شود.

منبع: فارس
برچسب ها: تلویزیون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی