شورای شهر پنجم در بوته نقد؛ ۲۵۰ تغییر نام و ...!

شورای پنجم شهر تهران با ایده تغییر و تحول به میدان آمده بود بنابراین انتظار افکار عمومی و مردم نسبت به این شورا بالا بود، اما حالا بسیاری از منتقدان حتی در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر نوشته اند که مخالف این هستند که وقت شورای شهر صرف تغییر نام‌ها شود، اما با این حال، این رویه ادامه دارد.
رزم حسینی در غیاب سیاسیون مجلس وزیر شد
گزارش تحلیلی دیدار از جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت

رزم حسینی در غیاب سیاسیون مجلس وزیر شد

علیرضا رزم حسینی برای یکسال باقی مانده از عمر دولت، وزیر صمت است. وزارتخانه‌ای که هم باید به امور صنعتی و معدنی بپردازد و هم بازرگانی. اموری که در جنگ اقتصادی ایران در خط مقدم و در معرض بیشترین آسیب قرار دارد. اینکه واقعاً رتق و فتق گره‌های این‌چنینی چه میزان به شخص وزیر برمی‌گردد یک موضوع است و رویکرد رزم حسینی با عرصه‌ای که به او واگذار شده موضوعی دیگر. همچنین نباید فراموش کرد کار کردن در این شرایط اقتصادی بخصوص با این مجلس انقلابی سخت خواهد بود، هر چند جنس و سابقه نظامی رزم حسینی هم ظاهرا از همان جنس نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم است.
مراکز کاهش آسیب‌‌های اعتیاد زنان، خانه فساد نیستند
گفتگو با سپیده علیزاده مدیر موسسه «نور سپیده هدایت» + ویدئوی کامل گفتگو

مراکز کاهش آسیب‌‌های اعتیاد زنان، خانه فساد نیستند

سپیده علیزاده گفت: در مورد زنان و اداره شلتر‌های زنانه وضعیت بسیار بدتر است. من و همکارانم در طول این سال‌ها مورد انواع تهمت‌ها و تحقیر‌های جنسیتی بوده و هستیم، بسیاری از مسئولین و مردم به شلتر‌های ما به چشم خانه فساد و به ما به عنوان اداره کنندگان این اماکن نگاه می‌کنند.
یادداشت اختصاصی شیرین هانتر در دیدار

آیا در دوران بایدن، سیاست آمریکا در قبال خاورمیانه تغییر خواهد کرد؟

خیلی از آمریکایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که گرایشات چپ دارند نگران سوءاستفاده‌ ترامپ از اختیارات ریاست‌جمهوری هستند. آن‌ها نگرانند که ادامه‌ این رفتار، به تضعیف دمکراسی آمریکایی، تعمیق اختلافات قومی و نژادی و در نتیجه تضعیف انسجام  ملی منجر شود. این نگرانی‌ها می‌تواند سبب شود برخی از کسانی که در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای دادند، در انتخابات آتی به بایدن رای بدهند.
ترجمه اختصاصی دیدار

توافق عادی‌سازی روابط اسرائیل ـ امارات؛ تجزیه جهان عرب

شاید بزرگ‌ترین بازنده‌ها، فلسطینی‌ها باشند. آن‌ها شاهد بودند که بازو‌های مذاکراتی‌شان با اسرائیل ضعیف است و به همین دلیل برای تقویت آن، بر یکپارچگی کشور‌های عربی حساب کرده بودند. مشخص نیست که وجود یک موقعیت ضعیف‌تر، فلسطینی‌ها را به سمت امتیاز دهی بیشتر یا کمتر نسبت به اسرائیل سوق خواهد داد.

بازنشر: مصاحبه تصویری دیدار با امیر اثنی عشری؛ شجریان چگونه جاودانه شد؟

استاد محمدرضا شجریان امروز در ۸۰ سالگی درگذشت. مصاحبه حاضر کمتر از یک ماه قبل و به مناسبت تولد ۸۰ سالگی استاد توسط دیدار انجام شده است؛ و اینک به مناسبت درگذشتایشان بازنشر می‌شود. دیدار به سراغ امیر اثنی عشری از خوانندگان جوان موسیقی ایرانی رفته است تا با نگاهی تحلیلی به زندگی و آثار شجریان ادای دینی نسبت به این چهره بی نظیر تاریخ فرهنگ و هنر و ایران کرده باشد. اثنی عشری سابقه شاگردی محمدرضا لطفی و محمدرضا شجریان را در کارنامه خود دارد و روایت‌های او از بزرگان موسیقی ایرانی شنیدنی است.

نگاهی به آمار تکان‌دهنده سقط جنین در ایران؛ مصائب بارداری‌های ناخواسته

یک متخصص زنان می‌گوید: از سال ۹۳ به این سو ما را مجبور کرده‌اند مدام به زوجین بگویم باردار شوید. این توصیه در حالی است که زن‌ها به این اینجا می‌آیند و التماس می‌کنند که مثل گذشته به آن‌ها قرص و کاندوم بدهیم و یا دستگاه «ای یو دی» بگذاریم. دولت از سال ۹۳ به این سو توزیع این وسایل ضدبارداری در خانه‌های بهداشت را ممنوع کرده است.
گزارش "دیدار" از وضعیت کارکنان مخابرات؛

کارمندی دیگر حال و هوای قدیم را ندارد

گزارش حاضر نگاهی دارد به وضعیت معیشتی کارکنان شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی سازی این شرکت. چالش‌هایی که می‌تواند نمونه‌ای از مسائلی باشد که باید در خصوصی سازی نهادها و شرکت‌های دولتی مد نظر قرار بگیرد.
گزارش دیدار از موج جدید گرانی؛ سفره‌ها در حال ناپدید شدن است!

گزارش دیدار از موج جدید گرانی؛ سفره‌ها در حال ناپدید شدن است!

بعد از حذف گوشت کیلویی ۱۱۰ هزار تومان از سفره ۲۲ هزار خانوار و عدم دسترسی تعداد بیشتری از خانوار‌ها به مرغ کیلویی ۱۸ هزار تومان، شاهد پر کشیدن کالاهایی، چون تخم مرغ به‌عنوان ارزان‌ترین منبع پروتئین از سفره کم در آمد‌ها هستیم. قیمت تخم مرغ در یک هفته گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته و قیمت یک شانه تخم مرغ از ۲۰ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان رسیده است.
"دیدار" در پرونده ویژه کولبری به سراغ اقدامات مجلس در این زمینه رفته است؛

کول هشتم: مجلس برای حمایت از کولبران چه کرد؟

حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که چرا هرگز با صاحبان بار‌ها مقابله‌ای نمی‌شود و تنها کولبران هستند که مورد عتاب و خطاب قرار می‌گیرند، عنوان می‌کند: وجود دلالان، سرمایه‌داران و مافیا را نمی‌توان انکار کرد. اصل سود را سرمایه‌داران مقیم کلان شهر‌ها و پایتخت می‌برند. کولبر تنها هرینه حمل بار را دریافت می‌کند. از نظر من این شیوه نوعی از نظام برده‌داری مدرن هست که نه با شان ملت ما سازگار است و نه با موازین دین اسلام و نه با اصول اساسی حاکم بر کشور.
۷