مهدکودک‌ها و «آموزش و پرورش»

مهدکودک‌ها و «آموزش و پرورش»

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیات واگذاری امر تربیت کودکان از صفر تا شش سال از مهدکودک‌ها تا پیش دبستانی به صورت یکپارچه به وزارت آموزش و پرورش سپرده شد. در حال حاضر مسئولین فرهنگی کشور در حال تهیه طرحی هستند که جزییات و سازوکار اجرایی این امر مهم را مشخص کند. در همین راستا دیدار به سراغ کلیات این پدیده رفته است.
تنها زن راهدار ایران: همیشه عاشق انجام کارهای سخت بودم
به بهانه هفته ایمنی راه؛ یک روز با مهناز بهرامی تنها بانوی راهدار ایران

تنها زن راهدار ایران: همیشه عاشق انجام کارهای سخت بودم

اگر یک روز گذرتان به جاده‌های لرستان مخصوصا «الیگودرز» افتاد و البته اگر فصل زمستان هم بود بیشتر از همیشه حواستان به خودتان باشد، چون هر لحظه ممکن است دیدن صحنه‌ای شما را حسابی متعجب کند و حتی شاید آنقدر شگفت زده بشوید و ناخودآگاه برای راننده‌ کامیونی که از مسیر مخالف شما حرکت می‌کند و برف جاده را پارو می‌کند دست تکان دهید و بگویید وااای خدای من چه باحال، مگه توی ایران هم داریم. درسته ... توی ایران هم داریم و این برای اولین بار است که یک زن سوار بر کامیون به دل جاده میزند و برف‌روبی می‌کند، جاده صاف می‌کند و تابلو‌های راهنما نصب و تعمیر می‌کند. مهناز بهرامی، بانوی جوان و با ارده‌ای که تقریبا اواخر سال ۹۸ نامش در رسانه‌ها به عنوان اولین بانوی راهدار ایران برده شد، در چهره‌اش اثری از آرایش‌های زنانه نیست، اما روح لطیف و زنانه‌اش را با مهربانی تمام حفظ کرده و با ارابه‌ی غول پیکرش مهر را در جاده‌ها پخش می‌کند. در یکی از گفتگو‌هایی که به عنوان خبرنگار دیدارنیوز با وی داشتم قبل از اینکه صدایش را بشنوم عمق خستگی یک روز کاری سخت و طاقت‌فرسا را توانستم با حرف‌هایی که با پیامکی کوتاه بینمان رد و بدل شد حس کنم، خستگی که توام با عشق رسیدن به خواسته و اراده‌ی آهنین بود.
روایت یک بیمار مبتلا به ام اس؛ از خیر واکسن آنفولانزا گذشتم!

روایت یک بیمار مبتلا به ام اس؛ از خیر واکسن آنفولانزا گذشتم!

اگر ماجرا‌های واکسن آنفلوانزا را در روز‌های ابتدایی پاییز ۹۹ دنبال کرده باشید می‌دانید که این پدیده نیز حواشی مختلفی داشت. مژگان افروزی در گزارش خود به سراغ این پدیده رفته که به صورت مشخص در حوزه بیماران خاص چه وضعیتی داشته است. او از تجربه خود نوشته و به صورت طبیعی این موضوع را مطرح کرده است که بیماران خاص در دوره کرونا طبیعتا شرایط خاصی باید داشته باشند اما...
مشاور وزیر آموزش و پرورش: مسئولان باید آموزش مجازی را از معلمان بیاموزند!
گفت‌وگوی "دیدار" با رضا مددی درباره فعالیت‌های پرورشی در دوره کرونا؛

مشاور وزیر آموزش و پرورش: مسئولان باید آموزش مجازی را از معلمان بیاموزند!

آموزش و پرورش با هم معنا می‌دهند و نمی‌توان از این موضوع صحبت کرد که هر کدام وظیفه‌ای جداگانه دارند. فرایند تعلیم و تربیت در کنار هم باید پیش برود و دانش آموز نیز باید بتواند در بستر‌های مناسب به صورت همه جانبه رشد کند. در دوره کرونا توجه به مسائل پرورشی و فعالیت‌های پرورشی کاهش یافته و این مساله می‌تواند مشکلاتی برای نظام تعلیم و تربیت ما به وجود بیاورد. دیدار در گفت‌وگویی با رضا مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش به سراغ این مساله رفته که پرورشی در دوره کرونا چه ویژگی‌هایی دارد و چه اقداماتی باید در این زمینه صورت بگیرد.
فاطمه باباخانی: با کاهش سطح توسعه‌یافتگی خشونت علیه زنان بیشتر می‌شود

فاطمه باباخانی: با کاهش سطح توسعه‌یافتگی خشونت علیه زنان بیشتر می‌شود

دیدار در گفتگو با فاطمه باباخانی دانش آموخته حقوق و فعال زنان، خشونت خانگی علیه زنان را مورد بررسی قرار داده است. باباخانی در این گفتگو به مسائلی، چون نقش ساختار فرهنگی و اجتماعی خاورمیانه و ایران در تولید و بازتولید خشونت علیه زنان و همچنین خلا‌های قانونی در ارتباط با آرمان برابری می‌پردازد. وی مبتنی بر تجربیات خود، به زندگی زنانی که در جا‌های مختلف کشور مورد خشونت‌های تکان دهنده قرار گرفته‌اند اشاره کرده و همچنین، نقش آگاهی بخشی در مبارزه با خشونت علیه زنان را برجسته کرده است.
چرا اینقدر حرف می‌زنید آقای وزیر آموزش و پرورش؟!

چرا اینقدر حرف می‌زنید آقای وزیر آموزش و پرورش؟!

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش باز هم حاشیه ساز شد. او در اظهار نظری که بعدا مجبور شد درباره آن توضیح بدهد می‌گوید که نباید از حقوق پایین یا کم بودن حقوق نسبت به سایر دستگاه‌ها گله و شکایتی داشت و باید عاشقانه کار کرد. در ابتدا برداشت می‌شود که این صحبت‌ها خطاب به فرهنگیان است. این مساله اعتراضاتی را به وجود آورد تا در نهایت حاجی میرزایی توضیح دهد که خطاب او با مدیران بوده است. این مساله بهانه‌ای شد تا دیدار تذکر و توصیه‌ای جدی به حاجی میرزایی داشته باشد. توصیه‌ای مبنی بر سکوت.
۴