تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

کارآزمایی بالینی واکسن پاستور برای افراد زیر ۱۸ سال

بیگلری گفت: کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در کوبا برای افراد زیر ۱۸ سال در حال انجام است.

کد خبر: ۹۹۷۳۵
۱۱:۵۳ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

علیرضا بیگلری کارآزمایی بالینی واکسن پاستور برای کودکان

دیدارنیوز ـ علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران درباره مجوز اضطراری واکسن ایرانی پاستورکووک اظهار کرد: این واکسن در ۸ تیر مجوز اضطراری گرفت. مطالعه این واکسن تا به امروز بر روی ۴۴ هزار نفر در کوبا و ۲۴ هزار نفر در ایران انجام شده است. بعد از منتشر شدن نتایج این واکسن از کوبا مشخص شد، این واکسن ۹۲ درصد موفق بوده و در جلوگیری از فُرم شدید بیماری و مرگ و میر صد درصد کارایی داشته است.

او گفت: تزریق‌های کارآزمایی بالینی در ایران به اتمام رسیده و امیدوارم در اوایل مرداد بتوانیم نتایح اولیه را در داخل ایران داشته باشیم، تولید این واکسن فعلا به صورت محدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار دز است و این روال همچنان تا پایان شهریور ادامه دارد.

بیگلری افزود: واکسن پاستورکووک تا اواخر شهریور و مهر به صورت انبوه تولید خواهد شد و در فصل پائیز ماهانه شاهد ۳ میلیون دز خواهیم بود.

رئیس انستیتو پاستور تصریح کرد: کارآزمایی بالینی زیر ۱۸ سال واکسن پاستور در کوبا در حال انجام است و با پایان مطالعه روی کودکان با هماهنگی وزارت بهداشت، این واکسن را برای کودکان در ایران هم استفاده خواهیم کرد.

او تاکید کرد: این واکسن بر اساس پروتئین نوترکیب است و می‌توان به صراحت گفت این واکسن تنها واکسنی است که می‌تواند به چندین جهش، پاسخ خوبی دهد.

واکسن‌های رازی و پاستور ایمنی زایی بالایی دارند

در ادامه علی فلاح، معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره وجه تمایز واکسن رازی و پاستور نسبت به سایر واکسن‌ها گفت: واکسن‌های رازی و پاستور از واکسن‌های نسل دوم به شمار می‌روند و ایمنی زایی بیشتری نسبت به سایر واکسن‌ها دارند.

او درباره تزریق و فاز دوم واکسن رازی گفت: ما در مراحل پایانی مراحل دو واکسن رازی هستیم. تا به امروز ۴۳۰ نفر نوبت اول این واکسن را دریافت کرده اند و تا اواخر هفته، تزریق برای ۵۰۰ انجام خواهد شد.

فلاح یادآوری کرد: پلتفرم واکسن رازی هم نوترکیب است. این واکسن به عنوان قسمتی از آنتی ژن تاثیر بیشتری دارد و به عنوان ماده موثر استفاده می‌شود، بنابراین ایمنی بهتری همراه با عوارض خیلی کمتری ایجاد خواهد کرد، به طوریکه می‌توان گفت این واکسن جزو واکسن‌های نسل دوم قلمداد می‌شود، همچنین رازی تنها واکسن ۳ دز دنیاست.

او تصریح کرد: تزریق این واکسن به صورت ۳ دُز است، زیرا برای به حداقل رساندن زنجیره انتقال باید از دُز استنشاقی ایمنی مخاطی در حفره تنفسی استفاده کرد تا میزان تکثیر ویروس به حداقل برسد. امیدواریم که در این فاز از لحاظ اجرایی این موضوع به اثبات برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی