تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

اسبقیان: داورزنی بازنشسته سپاه نیست

مدیر دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت ورزش و جوانان گفت: هنوز از سوی رئیس جمهور قانون بازنشستگی به ما ابلاغ نشده است و پس از ابلاغ باید تا ۶۰ روز اقدامات لازم را انجام دهیم.

کد خبر: ۹۹۰۱
۱۳:۳۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سید محمد شروین اسبقیان، مدیر دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت ورزش و جوانان درباره برنامه وزارت ورزش و جوانان پس از تأیید قانون جدید بازنشستگی از سوی شورای نگهبان و اقداماتی که این وزارت باید در روزهای آتی انجام دهد، اظهار کرد: ما در حال حاضر منتظریم تا از سوی رئیس‌جمهور این قانون به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود که وزارت ورزش و جوانان نیز جزو این دستگاه‌ها است. ما هم به قوانین جاری کشور احترام می گذاریم و از همه مقررات تمکین می کنیم اما تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای به صورت رسمی از سوی رئیس جمهور به دست ما نرسیده است. پس از آنکه ابلاغ به دستمان برسد باید اقدامات لازم را بر اساس قانون تا مدت ۶۰ روز انجام دهیم.

اسبقیان در پاسخ به این سوال که چرا برخی از روسای فدراسیون ها پس از تائید قانون جدید بازنشستگی، در مجلس و یا دیگر نهادها دیده شدند تا بر اساس تبصره ها شرایط شان را برای ادامه دوران ریاست شان حفظ کنند، گفت: به هر حال این قانون تبصره هایی دارد و برای نمونه مدیرانی که درصد جانبازی آنها بالای در ۵۰ درصد باشد می‌توانند در پست شان باقی بمانند و مشمول قانون نمی‌شوند. چنانچه در قانون قبلی هم تبصره هایی وجود داشت و برای مثال اگر مدیری دارای ایثارگری به مدت شش ماه یا بیشتر در جبهه های حق علیه باطل بود شامل قانون بازنشستگی نمی شد. به نظرم اگر چنین کارهایی از سوی مدیران انجام شود اشکالی ندارد.

مدیر امور مشترک فدراسیون های وزارت ورزش و جوانان در مورد برخی اظهار نظرها از سوی روسای فدراسیون ها مبنی بر احتمال تعلیق از سوی فدراسیون های جهانی در صورت ابلاغ قانون بازنشستگی اظهار کرد: تمامی فدراسیون های جهانی در ابتدا قوانین داخلی کشورها را معتبر دانسته اند و به آن احترام می گذارند و فکر نمی کنم چنین صحبت‌هایی از سوی روسای فدراسیون ها صحت داشته باشد. مطمئنم قوانین داخلی کشورها بر اساسنامه های فدراسیون های جهانی اولویت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تعهدی که مدیران ورزشی به نظام جمهوری اسلامی دارند مطمئنا شاهد کج رفتاری ها از سوی روسای فدراسیون ها نخواهیم بود و همه به قانون احترام خواهند گذاشت.

اسبقیان درباره اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان آمار دقیق از روسای فدراسیون ها، مدیران کل تربیت بدنی و معاونان وزیر که شامل قانون بازنشستگی جدید می شوند دارد پاسخ داد: در حال حاضر آمار دقیقی ندارم که ارائه دهم اما تا جایی که من اطلاع دارم در ادارات کل تربیت بدنی استان ها در سطح کشور هیچ مدیری نداریم که شامل قانون بازنشستگی شود. این قانون شامل افرادی می شود که پیش از این بازنشسته شدند و از صندوق بازنشستگی حقوق دریافت می کردند اما کسانی که دوران مدیریتشان استمرار دارد شامل این قانون نمی شوند. همچنین مدیرانی که در جایگاه های تخصصی هستند و مدارکشان بالاتر از کارشناسی ارشد و دکترا است می تواند تا ۶۵ سالگی و با نظر بالاترین مرجع آن دستگاه به کارشان ادامه دهند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی و فریبا محمدیان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان شامل قانون جدید بازنشستگی می شوند یا خیر؟ گفت: درباره خانم محمدیان اطلاعات دقیقی ندارم و باید پس از بررسی های لازم در این باره صحبت کنم اما درباره داورزنی باید بگویم که او شامل قانون جدید نمی شود و صحبت‌ها مبنی بر بازنشستگی او در سپاه صحت ندارد چرا که او از سپاه به نهاد دیگری منتقل شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی